5 rzeczy, które musisz wiedzieć o Twoim kliencie, czyli Digital Body Language

Customer care, care for employees, labor union, life insurance and marketing segmentation concepts. Protecting gesture of businessman or personnel and icons representing group of people.

Kiedyś sprzedaż odbywała się twarzą w twarz. Czy to w sklepie, czy na spotkaniu u klienta, handlowiec wchodzi w relację z rozmówcami: nie tylko uważnie słucha, ale i przygląda się ich zachowaniu. Czy nie uciekają wzrokiem? Czy ich twarz nie spięta? Czy mięśnie nie sztywnieją? Czy szczęka się nie zaciska? Czy noga nie drży nerwowo pod stołem? Czy nie wiercą się w poszukiwaniu ratunku?

 

Dzisiaj sprzedaż również opiera się na zrozumieniu sygnałów, które wysyłają Ci klienci, ale jak je wyłapać i zinterpretować, kiedy prowadzisz działalność online? Z pomocą przyjdzie Digital Body Language i Marketing Automation.


Zbuduj Buyer Persona. Pobierz darmowego ebooka z instrukcją krok po kroku


 

Co to jest Digital Body Language?

DBL, czyli cyfrowa mowa ciała, oznacza wszystkie aktywności podejmowane przez potencjalnego klienta online. Możesz je śledzić, monitorować i interpretować z wykorzystaniem marketing automation. Tak, jak tradycyjny język ciała, daje Ci wgląd w to, czego klient sam z siebie nie chce powiedzieć wprost, jednak ma tę zaletę, że w cyfrowym świecie zachowania łatwiej zmierzyć i przedstawić obiektywnie.

 

Przykłady Digital Body Language, czyli jakie informacje możesz zbierać

Kiedy na Twojej stronie pojawia się nowy potencjalny klient, zacznij śledzić następujące:

 

źródło wizyty: skąd przyszedł dany klient? Czy znalazł Cię przez social media? Może przez wyszukiwanie organiczne? Czy ktoś Cię polecił? A może któraś z Twoich kampanii była wyjątkowo skuteczna? Badania źródła wizyt da Ci ważne informacje dotyczące skuteczności Twoich działań marketingowych i pozwoli je optymalizować Po wtóre, takie dane pozwalają personalizować treści dla danej osoby już od momentu pojawienia się na stronie www.

 

odwiedziny strony www: ile razy ta osoba odwiedziła Twoją stronę www? Jeżeli często u Ciebie bywa, oznacza to prawdopodobnie, że jest zainteresowany zakupem. Miej oko na tego leada!

 

– ilość przejrzanych podstron: niektórzy wolą zapoznać się z większą ilością materiału na raz. Dlatego jeśli ktoś długo przegląda stronę, także uznaj to za sygnał świadczący o zaangażowaniu i wyższej gotowości sprzedażowej.

 

wypełnione formularze: jakie formularze wypełnił dany lead? Jakie materiały pobrał? Taka wiedza odpowiada na 2 ważne pytania: jaki jest poziom zaangażowania użytkownika (kiedy ktoś pobiera tylko ebooki i raporty, prawdopodobnie zbajduje się jeszcze na etapie researchu, natomiast jeśli rejestruje się na konto demo, można oczekiwać nieco wyższego zaangażowania).

 

Czemu śledzić zachowania?

Dzięki śledzeniu DBL Twoich odbiorców zwiększasz sprzedaż i jakość relacji z klientami:

– szybko identyfikujesz gorące leady

– tworzysz Buyer Persona, kompleksowe profile Twoich odbiorców, przez co lepiej ich rozumiesz

– personalizujesz treści już od pierwszej wizyty: co podnosi skuteczność wszystkich działań marketingowych i sprzedażowych.

 

Digital Body Language to rozwiązanie dla każdego biznesu, tak b2b, jak b2c, jednak każda firma musi znaleźć kluczowe dla siebie metryki i swoje strategie interpretacji danych.

 

Źródła:

John Shea

Alison Murdock

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]