Marketing Automation wśród najważniejszych trendów marketingowych 2013 roku

Rok 2013 będzie dla automatyzacji marketingu tym, czym poprzednie lata były dla social media. Większość szefów marketingu największych firm dostrzega konieczność poprawy skuteczności działań swoich działów, w automatyzacji marketingu upatruje zaś drogi do osiągnięcia tego celu. Na kilka dni przed zbliżającym się nowym, 2013 rokiem zebraliśmy naszym zdaniem najważniejsze trendy,  jakie będą górować w przyszłorocznym Digital marketingu.

 


 

Rosnąca popularność Marketing Automation wśród małych i średnich przedsiębiorstw

Według Atri Chatterjee, CMO w Act-On, jedno na trzy przedsiębiorstwa z sektora MSP upatruje w automatyzacji marketingu szansy na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Obecnie jedynie 19% tych firm dysponuje podobnym systemem, podczas gdy w sektorze dużych przedsiębiorstw liczba ta sięga 45%. Według Chatterjee poziomy te będą się wyrównywać. Zgadza się to z ostatnim raportem Forrester, według którego liderzy w swoich branżach to właśnie Ci, którzy wykorzystują narzędzia nowoczesnego marketingu, w tym właśnie systemy automatyzujące działania marketingowe. Zgadza się z tym Darrin Clement, CEO w  Maponics, który uważa rok 2013 za rok, w którym mniejsze firmy masowo przejmą strategie i narzędzia dotychczas stosowane przez liderów.

 

Przechodzenie z e-Mail Marketingiem do systemów Marketing Automation i personalizacja komunikacji

Problem malejącej skuteczności tradycyjnie wysyłanych masowych niepersonalizowanych e-mailingów, jest coraz częściej rozwiązywany przez przenoszenie tej części marketingu do systemu Marketing Automation. Marketing Automation umożliwia automatyczne wysyłanie personalizowanych e-maili i newsletterów i ofert do poszczególnych segmentów lub poszczególnych kontaktów lub ich automatyczną personalizowaną edukację w procesie sprzedażowym – Personalizowane e-maile i newslettery wysyłane we właściwym czasie do właściwych kontaktów osiągają kilkaset procent wyższą skuteczność niż tradycyjne e-mailingi. Natomiast wykorzystanie personalizowanej komunikacji e-mail w programach lead nurturing może podnieść współczynniki konwersji nawet o 50%. – mówi Grzegorz Błażewicz, twórca SALESmanago, pierwszego polskiego i jednego z pierwszych europejskich systemów Marketing Automation.

 

Nacisk na analizę danych – coraz lepsze sposoby na radzenie sobie z tzw. Big data

Adam Blitzer, twórca Pardot, obecnie głowa działu MA B2B w ExactTarget przewiduje dalszy wzrost znaczenia analizy danych. Kampanie powinny być budowanie wokół konkretnych danych, a same działania powinny podlegać stałemu testowaniu, pomiarom i zmianom – mówi Blitzer. W podobnym tonie wypowiada się Melissa Mathews, analityk infrastruktury technicznej w Fathom. Według niej więcej uwagi będzie poświęcone udoskonalaniu istniejących już kampanii automatyzujących marketing, w celu wyciśnięcia z systemów maksimum korzyści. Joe Cordo, CMO w Extraprise uważa z kolei, że dostępne narzędzia wreszcie umożliwiają marketingowcom przygotowywanie kampanii opartych o dane zbierane w czasie rzeczywistym. Jego zdaniem właśnie ten dynamizm i elastyczność umożliwiające szybkie reagowanie będą kręgosłupem kampanii marketingowych w 2013 roku. Konieczność zrozumienia istniejących narzędzi i pełnego wykorzystania ich możliwości jest według Gabe Dalporta z  LendingTree najważniejszym, co powinni zrobić marketingowcy, aby nie utonąć w nadmiarze danych i doprowadzić do rzeczywistej poprawy ROMI.

Zacieśnienie współpracy sprzedaży i marketingu

Przedsiębiorcy dostrzegają wreszcie lukę w lejkach sprzedażowych, która może być zlikwidowana tylko przez współpracę marketingu i sprzedaży. Eduardo Conrado, szef Marketingu w  Motoroli, przewiduje skupienie się na personalizacji komunikacji, zarówno jeśli chodzi o Inbound i Outbound Marketing. Jego zdaniem działy sprzedaży i marketingu postawią na wspólne wykorzystanie posiadanych informacji w celu dotarcia z odpowiednimi komunikatami do właściwych odbiorców.

Dążenie do pełnej integracji platform

Kupno Eloqua za prawie 1 mld dolarów przez Oracle jest tylko początkiem trendu, który w 2013 roku nabierze rozpędu. Używanie zbyt wielu systemów odbija się negatywnie na ich sumarycznej skuteczności, dlatego potrzebne będzie połączenie ich w możliwie silnie zintegrowaną platformę. Zdaniem Lou Guercia z Scribe najważniejsze będzie integrowanie CRM z systemami automatyzującymi marketing w celu pełnego wykorzystania zebranych danych.

Personalizowanie komunikacji w każdym możliwym momencie

Według Liz Miller z Council rozwiązania mobilne, content marketing czy personalizacja komunikacji nie będą tylko trendami – to właśnie zastosowanie tych metod odróżni liderów od przegranych. Dzięki automatyzacji marketingu szefowie firm dostrzegają, jaka siła leży w komunikacji jeden-do-jeden i będą starali się wykorzystać ją gdzie się tylko da. Możemy się zatem spodziewać silnie spersonalizowanych maili, sms-ów, czy stron w social media. Duży nacisk postawiony też będzie na dynamicznie generowane strony WWW. Dalszą konsekwencją przyjętych działań będzie zintegrowanie telewizji z Internetem, dotąd działających jeszcze raczej niezależnie. Komunikacja indywidualna nie ominie właścicieli urządzeń mobilnych – umożliwi to szereg aplikacji zbierających dane o użytkownikach. Richard Mooney z Essence Digital zauważa, że dzięki możliwości monitorowania użytkowników marketingowcy wreszcie będą mieli możliwość zrozumienia rzeczywistych interakcji zachodzących między firmą a potencjalnymi klientami. Wykorzystanie tej wiedzy otworzy drogę do zwiększenia skuteczności działań marketingowych w 2013.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]