Snapchat dla marketerów: 26 statystyk, które musisz znać w 2016 r.

snap-ghost-yellowMarketerze B2B, gotuj się na Snapchata! Choć dziś jest to platforma dla młodzieży, już niedługo niszowa aplikacja wejdzie do głównego nurtu, tak, jak się to stało z Facebookiem czy Twitterem. Za niecałe 2 lata Twoi klienci zaludnią Snapchata, który będzie wtedy dużo bardziej zagospodarowany przez marketerów.

Więc może warto zacząć wcześniej: nauczyć się aplikacji i spróbować zbadać jej potencjał dla Twojej firmy?

Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, mamy dla Ciebie kilka statystyk.


Niezwykłe doświadczenie zakupowe, skrojone na miarę Twoich klientów. Jak je stworzyć? Pobierz darmowego ebooka.


 

Dane ogólne

  • Snapchat został założony w 2011 przez Evana Spiegela i Bobby’ego Murphy’ego. Pierwotnie aplikacja miała się nazywać „Picaboo”
  • Snapchat to komunikator. Wysyłasz nim zdjęcia o krótkie filmy, które znikną po tym, jak odbiorca je odczyta (lub po 24 godzinach)
  • Na filmy i obrazy możesz nakładać filtry, efekty, dorysować coś bądź dodać tekst
  • Użytkownikom Snapa platforma służy do: utrzymywania relacji ze znajomymi, dzielenia się zdjęciami i zabawy.
  • Firma zatrudnia 330 osób (dane z września 2015)
  • Jest wyceniania na 19 miliardów dolarów
  • 18% użytkowników social media w USA korzysta ze Snapchata
  • Jest 4. najpopularniejszą stroną, gdzie społeczność dzieli się treściami (social media sharing site)
  • 65% regularnych użytkowników Snapchata produkuje treści
  • Aplikacja ma 100 milionów aktywnych użytkowników (czyli korzystających z niej codziennie).

 

Demografia

  • 45% użytkowników Snapchata ma między 18 a 24 lata
  • 12% użytkowników Snapchata ma między 35 a 54 lat
  • 70% użytkowników aplikacji to kobiety
  • 32% nastolatków (13-17 r.ż.) korzysta ze Snapa na urządzeniach mobilnych.
0001-143812070

„W Snapchacie nie chodzi o tradycyjną fotografię. Chodzi o przekazywanie pełnego spektrum ludzkich emocji, a nie tylko tego, co wydaje się piekne czy idealne”.

Treści

  • Obejrzenie wszystkich zdjęć, jakie udostępniono na Snapie w ciągu godziny zajęłoby Ci 10 lat.
  • Każdej sekundy udostępnia się tam 20 tysięcy zdjęć.
  • Aplikacja może być używana nie tylko dla rozrywki. Jedna z agencji marketingowych rekrutuje przy jej pomocy.
  • Snapchat jest niesamowity, jeśli chodzi o uwagę użytkowników. „Jeśli na Snapchacie śledzi Cię 1000 osób, to 900 z nich obejrzy Twoją historię”, mówi Gary Vaynerchuk.

 

Możliwości marketingowe

  • Opcja Lenses (filtrów opartych na wykrywaniu twarzy, w którym możesz wzbogacić swoje zdjęcie takimi efektami jak wymiotowanie tęczą). Marki mogą tworzyć filtry dedykowane do jakiejś ich kampanii, przez co selfie może zamienić się w reklamę
  • Kampania Szybkich i wściekłych 7 na Snapchacie dowiodła, jak skuteczne jest to medium. Prawdopodobieństwo, że Snapchatter, który zobaczył reklamę obejrzy film, było 3-krotnie wyższe w porównaniu z innymi kanałami.
  • Reklama podobała się 97% użytkowników Snapa, którym ja pokazano
  • Kampanie na Snapchacie możesz targetować
  • 76% użytkowników Snapa kupiło coś w sieci w ciągu ostatniego miesiąca. Połowa z nich jest zainteresowana kuponami oraz płatnościami mobilnymi
  • Treści Cosmopolitan na Snapchat Discover oglądało 3 miliony użytkowników każdego dnia.

 

Używacie Snapchata jako kanału marketingowego? A może to planujecie?

Czy Waszym zdaniem ten kanał może naprawdę zatrząść podstawami marketingu? Jak będzie się wkomponowywał w całość działań, kampanie omnichannel czy integrował z narzędziami, których obecnie używamy (email marketing czy Marketing Automation)? Jak mierzyć jego skuteczność i czy zmniejszy się ona, kiedy więcej marek najedzie platformę ze swoimi komunikatami?

 

Źródła

Snapchat blog

Snapchat 

Buzzfeed nt. Lenses

Digiday nt. kampanii Cosmopolitan na Snapchacie

Ignite Snapchat Stats

DMR Snapchat Stats

Omnicore Snapchat Stats

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]