Marketerze B2B, gotuj się na Snapchata! Choć dziś jest to platforma dla młodzieży, już niedługo niszowa aplikacja wejdzie do głównego nurtu, tak, jak się to stało z Facebookiem czy Twitterem. Za niecałe 2 lata Twoi klienci zaludnią Snapchata, który będzie wtedy dużo bardziej zagospodarowany przez marketerów.
Więc może warto zacząć wcześniej: nauczyć się aplikacji i spróbować zbadać jej potencjał dla Twojej firmy?
Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, mamy dla Ciebie kilka statystyk.
Niezwykłe doświadczenie zakupowe, skrojone na miarę Twoich klientów. Jak je stworzyć? Pobierz darmowego ebooka.
Dane ogólne
- Snapchat został założony w 2011 przez Evana Spiegela i Bobby’ego Murphy’ego. Pierwotnie aplikacja miała się nazywać „Picaboo”
- Snapchat to komunikator. Wysyłasz nim zdjęcia o krótkie filmy, które znikną po tym, jak odbiorca je odczyta (lub po 24 godzinach)
- Na filmy i obrazy możesz nakładać filtry, efekty, dorysować coś bądź dodać tekst
- Użytkownikom Snapa platforma służy do: utrzymywania relacji ze znajomymi, dzielenia się zdjęciami i zabawy.
- Firma zatrudnia 330 osób (dane z września 2015)
- Jest wyceniania na 19 miliardów dolarów
- 18% użytkowników social media w USA korzysta ze Snapchata
- Jest 4. najpopularniejszą stroną, gdzie społeczność dzieli się treściami (social media sharing site)
- 65% regularnych użytkowników Snapchata produkuje treści
- Aplikacja ma 100 milionów aktywnych użytkowników (czyli korzystających z niej codziennie).
Demografia
- 45% użytkowników Snapchata ma między 18 a 24 lata
- 12% użytkowników Snapchata ma między 35 a 54 lat
- 70% użytkowników aplikacji to kobiety
- 32% nastolatków (13-17 r.ż.) korzysta ze Snapa na urządzeniach mobilnych.
Treści
- Obejrzenie wszystkich zdjęć, jakie udostępniono na Snapie w ciągu godziny zajęłoby Ci 10 lat.
- Każdej sekundy udostępnia się tam 20 tysięcy zdjęć.
- Aplikacja może być używana nie tylko dla rozrywki. Jedna z agencji marketingowych rekrutuje przy jej pomocy.
- Snapchat jest niesamowity, jeśli chodzi o uwagę użytkowników. „Jeśli na Snapchacie śledzi Cię 1000 osób, to 900 z nich obejrzy Twoją historię”, mówi Gary Vaynerchuk.
Możliwości marketingowe
- Opcja Lenses (filtrów opartych na wykrywaniu twarzy, w którym możesz wzbogacić swoje zdjęcie takimi efektami jak wymiotowanie tęczą). Marki mogą tworzyć filtry dedykowane do jakiejś ich kampanii, przez co selfie może zamienić się w reklamę
- Kampania Szybkich i wściekłych 7 na Snapchacie dowiodła, jak skuteczne jest to medium. Prawdopodobieństwo, że Snapchatter, który zobaczył reklamę obejrzy film, było 3-krotnie wyższe w porównaniu z innymi kanałami.
- Reklama podobała się 97% użytkowników Snapa, którym ja pokazano
- Kampanie na Snapchacie możesz targetować
- 76% użytkowników Snapa kupiło coś w sieci w ciągu ostatniego miesiąca. Połowa z nich jest zainteresowana kuponami oraz płatnościami mobilnymi
- Treści Cosmopolitan na Snapchat Discover oglądało 3 miliony użytkowników każdego dnia.
Używacie Snapchata jako kanału marketingowego? A może to planujecie?
Czy Waszym zdaniem ten kanał może naprawdę zatrząść podstawami marketingu? Jak będzie się wkomponowywał w całość działań, kampanie omnichannel czy integrował z narzędziami, których obecnie używamy (email marketing czy Marketing Automation)? Jak mierzyć jego skuteczność i czy zmniejszy się ona, kiedy więcej marek najedzie platformę ze swoimi komunikatami?