Do tej pory działalność wielu firm, sklepów, banków czy sieci usługowych, dzieliła się na dwa różne światy – ten „e-świat” – w internecie, w e-sklepach i witrynach z informacją o ofercie przedsiębiorstwa oraz ten „realny świat” siedziby, oddziałów czy agencji, w których co bardziej „tradycjonalni” klienci zawierają transakcje, niekiedy generując większość obrotów przedsiębiorstwa właśnie tam. Wystarczy uświadomić sobie, że według firmy Kelkoo łączna wartość rynku e-commerce w Polsce w 2012 roku może wynieść 22,9 mld PLN1 skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka w pierwszych 9 miesiącach wyniosła 20,46 mld zł2 by zrozumieć, że e-handel to tylko fragment tortu zwanego biznesem.
Podejmując działania marketingowe i sprzedażowe do tej pory nie możliwe było firmom połączyć i wykorzystać wiedzę z tradycyjnych kanałów oraz internetu, lecz ta sytuacja się zmieniła dzięki zaawansowanym mechanizmom systemu SALESmanago.
Dostrzegając tą ogromną lukę wprowadziliśmy zupełne nowe, unikatowe mechanizmy łączenia i wykorzystywania wiedzy o klientach obecnych i potencjalnych.
Nowe narzędzie marketingu łączy wiedzę pozyskaną o kliencie na podstawie jego zachowania na stronie internetowej, blogu prowadzonym przez specjalistów branżowych oraz reakcji na elektroniczne komunikaty marketingowe z ogromną ilością informacji zbieranych poza internetem – w systemach ERP czy CRM, systemach kasowych oraz programach lojalnościowych.
Dzięki unikatowym rozwiązaniom automatyzującym marketing system konstruuje indywidualny przekaz marketingowy do każdego z klientów oraz sugeruje inteligentnie wymagane działania handlowcom oraz działom call -center.
Pomimo ogromnych możliwości takiego połączenia integracja wielu systemów jest banalna, dzięki intuicyjnemu i elastycznemu API.
Przykładów użycia powiązania klasycznych systemów gromadzenia danych o klientach i transakcjach z systemem Marketing Automation i elektronicznymi kanałami dystrybucji jest wiele, jedne z najprostszych a zarazem bardzo ciekawych to:
- automatyczna, elektroniczna komunikacja do klienta po dokonaniu transakcji – SMS lub e-mail z podziękowaniem za realizacje zakupu, dodatkowymi informacjami nt. zakupionego przedmiotu lub wykonanej usługi, informacjami o gwarancji i reklamacji czy ofertą materiałów eksploatacyjnych,
- okresowe przypominanie przez dowolnie wybrany kanał o ofercie przedsiębiorstwa np. SMS z przypomnieniem o badaniach technicznych samochodu, przeglądzie okresowym nabytej maszyny,
- po wizycie klienta na stronie przekazanie do niego mailowo informacji o najbliższym biurze lub salonie firmowym wraz z alertem sprzedażowym do wybranego pracownika,
To tylko przykłady kilku działań systemu SALESmanago powiązanego z klasycznymi i nowoczesnymi kanałami komunikacji przedsiębiorstwa z klientem i klienta z firmą, możliwości jest na tyle na ile pozwala nam wyobraźnia.
1 – http://www.slideshare.net/P_B_I/e-commerce-w-polsce-2012