Alerty w Marketing Automation: jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży w B2B?

Happy businessman on the phone in front of laptopDla B2B alerty sprzedażowe są jednymi z najcenniejszych funkcji systemu Marketing Automation, ponieważ pozwalają handlowcom reagować dokładnie wtedy, kiedy użytkownik wykazuje chęć dowiedzenia się więcej bądź zakupu. To kluczowy aspekt zarządzania leadami, pozwalający dobrać tempo działań sprzedażowych do rytmu klienta. Zobacz, jak to działa.


Pobierz nowego ebooka:

10 sposobów na Omnichannel Marketing


 

Czym jest alert w systemie Marketing Automation?

Alert to wiadomość, która system wysyła automatycznie do pracownika (bądź pracowników), by zwrócić jego uwagę na konkretnego leada, kiedy zmienia się jego relacja z marką.

 

Do wydarzeń, na które ustawiasz alert, mogą należeć:

  • przekroczenie danego poziomu scoringu
  • odwiedzenie danej podstrony (np. cennik, oferta)
  • brak aktywności przez jakiś czas
  • kliknięcie w daną wiadomość email
  • pobranie ebooka
  • obecność na wydarzeniu czy webinarze
  • obejrzenie demo
  • rejestracja na darmowy okres próbny czy freemium, założenie konta

 

Dobór zdarzeń, na które ustawiasz alert, zależy od specyfiki Twojego biznesu i zachowań klientów. Unikaj ustalania alertów na zbyt wiele wydarzeń – wtedy możesz się pogubić w morzu powiadomień, z których jedynie część ma znaczenie sprzedażowe.

 

Przyjrzyj się zakupowej podróży Twojego klienta i ustal, jakie działania są znakiem przejścia na następny poziom relacji i domagają się reakcji w czasie rzeczywistym.

Przykłady zastosowania

  • Lead, który dawno się nie odzywał, wchodzi na stronę: czasem z przyczyn niezależnych od sprzedawcy kontakt z leadem urywa się, zaś po jakimś czasie okoliczności się zmieniają i chciałby on powrócić do rozmowy. Kiedy otrzymasz alert, że dana osoba weszła na cennik, możesz od razu zerknąć do jej karty kontaktu: widzisz, w jakich webinarach brała udział, jakie materiały przeczytała, na jakim etapie zakończyła się relacja. Dzięki temu jesteś przygotowany do rozmowy: wiesz, z jakimi problemami mierzył się dany lead i czego potrzebuje.
  • Lead pobrał ebooka: niektóre działania leadów dostarczają doskonałego pretekstu, by przypomnieć się i powrócić do dyskusji. Np. jeśli uśpiony lead pobrał ebooka na temat narzędzia X, możesz zerknąć do jego karty kontaktu oraz wysłać wiadomość zawierającą przykład zastosowania X w firmie leada oraz dać znać, że w razie pytań jesteś do dyspozycji. Taka wiadomość jest nienachalna i komunikuje korzyść.
  • Lead przestaje odwiedzać stronę i reagować na wiadomości: tracisz leada? Jeśli zareagujesz szybko, możesz ocalić tę relację. Zadzwoń do klienta, który przestał odwiedzać stronę. Postaraj się przede wszystkim dowiedzieć, dlaczego tak się stało. Nawet jeśli lead kupił rozwiązanie konkurencji, to ważny feedback, który powinieneś zarejestrować.

 

Czemu warto stosować alerty?

  • dzwonisz do leadów wtedy, kiedy są zainteresowani. Dzięki temu nie mają oni wrażenia, że marnujesz ich czas lub jesteś nachalny,
  • pozwala to sprzedawcom lepiej organizować sobie pracę,
  • kontaktując się w dogodnym momencie zwiększasz nie tylko komfort rozmowy, ale i prawdopodobieństwo sprzedaży,
  • możesz dopasować tempo procesu sprzedażowego do każdego klienta, przez cały czas trzymając rękę na pulsie,
  • szybko identyfikujesz gorące leady i pracujesz nad nimi od razu, zamiast każdemu użytkownikowi oferować ten sam model ścieżki zakupowej,
  • reagujesz w czasie rzeczywistym. Kiedy ktoś od kilku minut studiuje Twój cennik, to jest dobry moment na rozmowę – teraz go to interesuje, zastanawia się nad tym i ma czas, by przeanalizować za i przeciw,
  • możesz reagować również wtedy, kiedy pojawia się problem. Gdy klient np. dawno nie odwiedzał strony lub studiuje warunki odstąpienia od umowy w regulaminie czy wykazuje inne symptomy niezadowolenia, możesz w tym momencie zaoferować pomoc i wsparcie, ubiegając pretensje.
  • Pogłębienie współpracy między działami marketingu i sprzedaży: dział marketingu przygotowuje wówczas pole do Twoich działań.

Czytaj dalej:

Szczegółowe wskazówki: jak ustawić alert w SALESmanago

Jak pogłębić współpracę między działami marketing I sprzedaży

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]