10 najlepszych kampanii marketingu mobile: case studies

stock-image-76677867Badania wskazują na konieczność wdrażania strategii mobile oraz aplikacji mobilnych. Jednak jak takie kampanie mają wyglądać w praktyce? Oprócz liczb i statystyk uzbrój się również w przykłady konkretnych działań, które pozwolą Ci zobaczyć całe spektrum możliwości, jakie daje mobile.


Wszystko, co musisz wiedzieć o Mobile Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


 

1. True Blood

Kampania HBO promująca serial True Blood jest dość stara, bo pochodzi sprzed 5 lat, ale wciąż może służyć za wzór fajnego wykorzystania medium.

Agencja zaadoptowała aplikacje Flixtster i Variety tak, że podczas używania aplikacji pod palcami – tam, gdzie dotykaliśmy ekranu – zaczynały pojawiać się krwawe, czerwone ślady opuszka. Ślady uzupełniały tradycyjne bannery.

 

Efekty:

CTR w najlepiej działającej aplikacji osiągnęło 8.73%

Ponad 1 milion impressions

38% wzrostu widzów premiery w porównaniu do poprzedniego sezonu

 

Wniosek: ogromne znaczenie ma koncepcja kreatywna, która nawiązuje do produktu, ale ma w sobie coś zaskakującego.

 

Więcej o kampanii:

Medialets

60 Second Marketer

 

2. North Face: kampania oparta na geolokalizacji

Dzięki aplikacji marka wysyła smsy z ofertami promocyjnymi opartymi na lokalizacji – dostajesz zniżki w sklepie stacjonarnym w mieście, w którym się akurat znajdujesz. W ten sposób North Face chce radzić sobie z problemem efektu ROPO i showroomingu. Była to jedna z pierwszych aplikacji tego typu.

Marka wypuściła też później Mountain Athletichs Training App, która pomaga prowadzić rejestr aktywności amatorom biegów ultra, górskich wycieczek oraz narciarstwa.

 

Wniosek: Znaj swoich klientów i dopasuj kampanię do wartości, które wyznają. Jeżeli ważna jest dla nich możliwość robienia zakupów w różnych miejscach globu, odpowiedz na tę potrzebę.

 

Więcej o kampanii:

GP Shopper

Mobile Marketer

3. Starbucks

Starbucks oferuje klientom aplikację mobilną, za pomocą której mogą zapłacić za swoją poranną waniliowo-karmelową latte, a płacenie przy jej pomocy premiowane jest zniżkami i ofertami specjalnymi. To świetny pomysł na synergię między kanałami online i offline.

 

Aplikacja Starbucksa to nic innego jak nowoczesny program lojalnościowy. Zamiast inwestować w reklamy, firma postawiła na stworzenie platformy technologicznej, która zbiera i wykorzystuje dane o klientach oraz aktywnie wspiera sprzedaż.

 

Efekty: Transakcje mobilne stanowią 20% wszystkich transakcji w lokalach Starbucks w USA, czyli ponad dwa razy więcej, niż dwa lata temu, a pamiętajmy, że firma przetwarza ok 9 milionów transakcji tygodniowo (Business Insider).

 

Wniosek: Czasem narzędzia mobilne pozwalają odświeżyć dobrze znaną funkcjonalność (np. program lojalnościowy) i nadać jej zupełnie nowe oblicze.

 

Więcej o kampanii:

Forbes

Wired

4. Domino’s Pizza Delivery App

Domino’s oferuje aplikacje do zamawiania pizzy: nie tylko online, ale i przez smartfony czy Apple Watch.

Powodem tak dużej popularności aplikacji okazał się fakt, że wiele osób nie lubi rozmawiać przez telefon – kontakt z inną osobą wydaje się nam na tyle stresujący, że wolimy użyć aplikacji czy formularza na stronie.

 

Efekty: Aplikacja podniosła sprzedaż o 19%.

 

Wniosek: Aplikacja jest tu kolejnym kanałem, przez który odbiorca może skontaktować się z marką. Pozwoliła odkryć, że wiele osób woli zamawiać w ten sposób. Testuj nowe rozwiązania i sposoby komunikacji z klientem.

 

Więcej o kampanii:

Independent

BBC

Business Insider UK

 

 

5. Empik

Coraz więcej ludzi ogląda śmieszne obrazki w sieci, a coraz mniej czyta. Empik wprowadza na Instagramie Storygram: pierwszy profil do czytania, nie do oglądania. Zamieszczają na nich pierwsze rozdziały swoich nowości.

Świetna kampania, doceniona też na arenie międzynarodowej.

 

Efekty:

1142 obserwujących (1000 w pierwszym tygodniu)

Srebro w podkategorii Kreatywne Wykorzystanie Mobile na KTR 2015

 

Wnioski: Empik przygotował kampanię opartą o pozytywny przekaz: zamiast stygmatyzować nieczytających fanów kultury obrazkowej, przygotował porcje książek idealnie dopasowane do attention span odbiorców.

Na uwagę zasługuje też kreatywne wykorzystanie medium wbrew jego zasadom (tekst zamiast zdjęć).

 

6. Nivea Sun Kids

Brazylijski oddział Nivea stworzył w 2014 aplikację, która miała pomóc rodzicom pilnować dziecka na plaży. Z papierowej reklamy (w gazecie) należało oderwać specjalną opaskę, którą potem owijało się wokół nadgarstka pociechy. Dzięki pobranej aplikacji i opasce można było zlokalizować dziecko, a aplikacja wysyłała alert, kiedy malec oddalił się zbytnio od rodziców.

 

Efekty:

Zwiększenie sprzedaży o 62%

 

Wniosek: Daj coś przydatnego: coś, czego Twoi odbiorcy realnie potrzebują.

 

Więcej o kampanii

Fast Company

Mobile Marketer

CreamGlobal

7. L’Oreal INOA Color Capture

Wobec spadku odnotowywanego przez profesjonalne, salonowe kosmetyki L’Oreal, postanowiono przygotować aplikację, która miała na celu przypomnieć kobietom, że nic nie może się równać z profesjonalnym farbowaniem włosów przez eksperta i kosmetykami najwyższej jakości. W związku z tym przygotowano aplikację oraz pulę darmowych zabiegów. W aplikacji użytkowniczka widziała mapę, a na niej zaznaczone salony, w których można aktualnie nałożyć kolor za darmo lub z dużą zniżką. Oferty zwane bańkami – były ulotne i dostępne przez krótki odcinek czasu, w związku z czym uczestniczki zabawy musiały wykazać się refleksem.

 

L’Oreal wypuścił też kilka innych ciekawych aplikacji: The Color Genius (który dobiera makijaż do stroju) czy MakeUp Genius (pozwala przetestować makijaże i kosmetyki na własnym zdjęciu wgranym do aplikacji).

 

Efekty:

Ponad 10 tys. pobrań w mniej niż 2 tygodnie

Zaangażowano 1,500 salonów w Wielkiej Brytanii

 

Wniosek: Wykorzystaj mechanizmy grywalizacji. Daj użytkownikom trochę zabawy!

 

Więcej o kampanii:

Mobiversal

In the Company of Huskies

 

8. Optus (i rekiny)

Optus, australijski operator telekomunikacyjny, zaangażował się w kampanię, która ma na celu wykrywać rekiny: dzięki bojom sonarowym informacja o obecności drapieżnika zostaje przekazana do ratownika dyżurnego w pobliżu.

 

 

Efekty:

Zasięg kampanii w social media: 40 milionów

84% pozytywnych opinii na temat marki

800 informacji o projekcie na całym świecie

liczne nagrody, m.in. Cannes Lions 2015 w kategorii Mobile (Activation by Location)

 

Wniosek: wykorzystaj ideę i buduj więź z odbiorcami w oparciu o wartości, które dzielicie.

 

Więcej o kampanii:

M&C Saatchi Australia

 

9. Liseberg – Zabawna kolejka

Kiedy w największym parku rozrywki w Szwecji wybudowano kolejną atrakcyjną kolejkę górską, pojawił się poważny kłopot: ogonki. Klienci ustawiali się w długich kolejkach, więc marka postanowiła zagospodarować im czas. Otóż przy pomocy aplikacji Helix Fun Que można grać w kilka gier zręcznościowych. Dostęp do nich masz tylko wtedy, kiedy jesteś w kolejce.

A teraz najlepsze: co 15 minut osoba, która osiągnęła najlepszy wynik, dostaje VIP pass: może przejść bez kolejki.

 

Wnioski: przeszkodę czy kłopot (kolejki) możesz przekształcić w swój atut.

 

Więcej o kampanii:

EuroBest

Trend Hunter

10. De Longhi

Użytkownicy mobile kochają video – taki sposób konsumpcji treści najbardziej im odpowiada.

Kampanię wideo adreswano do precyzyjnie zakreślonych użytkowników (decyzyjnych w sprawie zakupu sprzętu AGD w ich gospodarstwie).

 

Efekty:

CTR: 5,01%

Ponad 450k unikalnych obejrzeń

 

Wnioski: zadbaj o precyzyjne targetowanie kampanii i zaufaj mobilnemu video.

 

Więcej o kampanii:

Warp.ly

 

Podsumowanie:

O czym musisz pamiętać przygotowując kampanię mobilną?

  • mobilna strona www: tam będziesz odwoływać, Twoi użytkownicy sprawdzają maile na urządzeniach mobilnych – to jest podstawa
  • potrzebna aktywna zgoda Twoich odbiorców: nigdy nie spamuj wiadomościami osób, które się na to nie zgadzają.
  • dopasuj kampanię do odbiorców: wybierz właściwe medium, personalizuj treści, wykorzystaj rozwiązania Mobile Marketing Automation.
  • weź pod uwagę ogromny potencjał kampanii w mediach społecznościowych, przygotowanych z myślą o użytkownikach mobilnych.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]