Skoro email marketing pozostaje narzędziem o najwyższym ROI, a 44% osób, które otrzymują Twoje wiadomości email zrobi przynajmniej jeden zakup w Twoim sklepie rocznie, nie możesz sobie pozwolić na zaniedbywanie tego kanału. Jednak zacznij od spraw podstawowych: niezależnie od tego, jak interesująca jest Twoja wiadomość, odbiorca musi ją najpierw otworzyć. Jak go to tego skłonić? Przede wszystkim przekonującym tematem.
Najważniejsze zasady tworzenia tematu emaila:
- Bądź konkretny: podawaj liczby, nazwy produktów czy precyzyjne tytuły, polub listy
- Wskaż ograniczony czas trwania oferty. Jeśli odbiorca uzna Twój mail za ciekawy, ale mało pilny, najpewniej odłoży jego lekturę na później, czyli najpewniej zapomni.
- Skróć temat do max. 50 znaków albo wiedz, że w tylu początkowych znakach musisz zawrzeć kluczowe informacje – więcej się najpewniej użytkownikowi nie wyświetli. Wyobraź sobie swój temat na wąskim ekranie smartfona.
- Zachęć do konkretnego działania. Użyj czasownika.
- Wskaż korzyść.
- Personalizuj: i mamy tu na myśli nie tylko używanie imienia klienta, ale i głębokie dopasowanie oferty do jego potrzeb, korzystanie z segmentacji oraz wysyłanie maili 1-do-1 (Marketing Automation znacznie poszerzyło wachlarz dostępnych marketerom wiadomości).
- Testuj tematy.
- Przygotowuj oferty specjalne dla subskrybentów. Przecież oni zapisali się głównie po to, by dostawać bonusy i zniżki.
- Używaj w temacie nawiasów, np. by oznaczyć typ treści, który oferujesz (tak, jak my oznaczyliśmy infografikę w tytule tego posta). To nie tylko informuje czytelnika o wyjątkowej treści, ale także wyróżnia wizualnie Twój temat.
- Jak Twoja wiadomość wyświetla się na urządzeniach mobilnych?
- Próbowałeś kiedyś użyć słowa „darmowy” w temacie? To spróbuj!
Rozbudowaną wersję tych wskazówek, popartą konkretnymi przykładami, znajdziesz w infografice poniżej.
Dowiedz się więcej o Email Marketingu – pobierz darmowego ebooka!
Pamiętaj, że możesz swobodnie się nią dzielić: przesyłać, linkować do niej i kopiować. Jest do Twojej dyspozycji.