12 faktów i statystyk o Lead Nurturing, które musisz znać

pouring from watering can on grass waterLead Nurturing, czyli praktyka edukacji klienta przez cykl automatycznych wiadomości wprowadzających go w ofertę, informujących o możliwościach zastosowania produktu oraz pomagających dokonać wyboru, to jedna z najskuteczniejszych strategii budowania długotrwałej relacji z odbiorcami. Dzięki temu nasz lead zostaje stopniowo przygotowany do zakupu, a jednocześnie otrzymuje dodatkową wartość: ekspercką wiedzę, której nie musi wyszukiwać na własną rękę. Metoda ta, choć wywodzi się z sektora B2B, dziś stosowana jest równie chętnie w B2C i E-commerce. Jeśli jeszcze z niej nie korzystasz, zobacz, co tracisz. Jeśli zaś już edukujesz swoich odbiorców, zobacz, jak możesz robić to lepiej.

 

1. Lead Nurturing pozwala generować o 50% więcej kwalifikowanych do sprzedaży leadów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów o 33% (Forrester Research).


Praktyczny przewodnik wdrożenia Lead Nurturing. Pobierz ebooka za darmo


 

2. 73% leadów w B2B nie jest gotowych do przekazania działowi sprzedaży (Marketing Sherpa).

 

3. Klienci poddani Lead Nurturing wydają o 47% więcej niż klienci, którzy nie byli edukowani (Annuitas).

 

4. Lead Nurturing ma też wartość niewymierną. Jak mówi Jon Miller, ta strategia polega na „dzieleniu się dobrymi uczuciami”. Ma nieocenioną rolę w budowaniu długotrwałych relacji.

 

5. Konsument przebywa dziś na własną rękę nawet 90% procesu zakupowego – zanim skontaktuje się ze sprzedawcą (Venture Beat). Szuka informacji zanim podejmie decyzję zakupową, dlatego właśnie dostarczanie potrzebnej wiedzy jest tak istotnym elementem relacji z marką.

 

6. Potrzeba 5 – 12 kontaktów z klientem, by zaszła sprzedaż (Stream Feed). Zamiast więc liczyć na spontaniczny zakup klienta, postaraj się przekonać go do siebie, budując zaufanie i dostarczając użytecznych materiałów.

 

7. Kampanie Lead Nurturing tradycyjnie prowadzi się przez cykl wiadomości email, ale możesz też wykorzystać inne kanały, np. Media społecznościowe (Przeczytaj więcej o Lead Nurturing w social media)

 

8. Jak zaprojektować process Lead Nurturing? Jak rozplanować treści edukacyjne w czasie? Brian Carroll, Dyrektor Wykonawczy w MECLABS, zaleca, by zrekonstruować process przejścia klienta przez lejek sprzedażowy. Najłatwiej zrobić to od tyłu: cofając się od procesu sprzedaży. Analiza wsteczna drogi, jaką nasi obecni klienci przeszli do zakupu, pozwoli zobaczyć, jak wygląda ścieżka zakupowa: ile zajmuje i jakie punkty są na niej kluczowe.

 

9. 79% leadów odwiedzających Twoją stronę www nie dokona zakupu. Powodem jest brak program Lead Nurturing, który pozwoliłby zatrzymać przy sobie tych, którzy jeszcze nie podjęli decyzji o zakupie (źródło: MarketingSherpa).

 

10. Pamiętaj, że Lead Nurturing to nie tylko kampanie dla nowo pozyskanych leadów. Wykorzystaj je także do zwiększenia retencji, przygotuj tematyczne programy edukacyjne (jeśli tworzysz sporo treści, to świetny pomysł na ich ponowne wykorzystanie) czy wdrażaj nowych pracowników (to dobry pomysł dla dużych firm).

 

11. Lead Nurturing możesz z powodzeniem wdrażać też w B2C i E-commerce. Granica między B2B, B2C i E-commerce zaciera się:“Konsument ogólnie, czy to w obszarze B2B czy B2C, coraz bardziej sam się kształci przez research online, opinie  i social media” (Louis Foong).

 

12. 43% firm B2B zaobserwowało, że cykl sprzedaży wydłuża się, statystycznie o 22% (Tom Pisello). Większy interwał między kontaktem a pierwszym zakupem oznacza, że marketerzy muszą włożyć więcej energii w utrzymanie leada przy sobie przez tak długi czas. Pomogą w tym właśnie kampanie Lead Nurtruring.

 

 

Lead Nurturing staje się więc obowiązkowym orężem w arsenale marketera. Pomaga mu walczyć z marnotrawstwem środków: jak wielu z nas wydaje grube pieniądze na kampanie pozyskujące leady, a potem nie potrafi ich zatrzymać przy sobie? Dzięki temu możemy zdobyć to, na czym zależy nam najbardziej: relacje z klientami, które są oparte na dostarczaniu wartości i wiedzy. Nasi użytkownicy czują się dzięki temu bezpiecznie i komfortowo podczas zakupu – co przekłada się na wyższą sprzedaż.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]