Czy znasz już dobrze prelegentów, którzy wystąpią na Kongresie Marketing Automation? Pora przyjrzeć się im nieco bliżej. Zaczynamy cykl postów, w których przedstawimy sylwetki naszych wyjątkowych gości. Dziś chcemy opowiedzieć więcej o Pawle Przewięźlikowskim i o tym, jak nauka może stać się skutecznym modelem biznesowym. Przeczytaj, dlaczego warto zobaczyć go 1 grudnia.
Zarejestruj się na Kongres Marketing Automation
Kim jest Paweł Przewięźlikowski?
Paweł Przewięźlikowski jest współzałożycielem i prezesem firmy badawczo-rozwojowej Selvita, która dostarcza kompleksowe rozwiązania z zakresu chemii, biologii, biotechnologii oraz bioinformatyki. Obecnie firma prowadzi projekty z zakresu onkologii, chorób ośrodkowego układu nerwowego oraz chorób autoimmunologicznych. Innymi słowy, dzięki zespołowi złożonemu z 200 naukowców rozmaitych specjalizacji, od chemików po informatyków, Selvita tworzy innowacyjne metody leczenia m.in. raka.
Przedtem Przewięźlikowski był wiceprezesem informatycznej spółki Comarch oraz współzałożycielem i pierwszym prezesem portalu Interia.pl.
Ponadto jest członkiem Rady Gospodarczej Małopolski oraz Małopolskiej Rady Innowacji.
Dlaczego nas inspiruje?
Ponieważ stworzył projekt, który jednocześnie jest sukcesem finansowym, postępem naukowym oraz nadzieją na skuteczniejsze leczenie dla tysięcy chorych.
Jak udało się to osiągnąć?
- Model organizacji. Selvita nie działa jak wielkie koncerny czy laboratoria farmaceutyczne: ilość pracowników jest na tyle niewielka, że zespół jest bardziej innowacyjny niż wielka korporacja. Takie środowisko sprzyja poszukiwaniu nowych rozwiązań.
- Pionierskie podejście transdyscyplinarne. Dla Przewięźlikowskiego decyzja o założeniu Selvity nie oznaczała porzucenia jego doświadczenia w branży IT. Przeciwnie, przedsiębiorca zwraca uwagę na postępującą konwergencję dyscyplin. To właśnie ze spotkania między różnymi dziedzinami wiedzy, dotąd postrzeganymi jako oddzielne, biorą się przełomowe odkrycia.
- Wybór obszaru działań. Biotechnologia jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dyscyplin, oferującą ogromne pole dla innowacji.
- Pracownicy. Zespół składa się z liderów w swoich dziedzinach, w dużej mierze z utalentowanych polskich badaczy.
- Połączenie myślenia typowo badawczego z perspektywą biznesową. Przewięźlikowski jest jednocześnie naukowcem i przedsiębiorcą. Właśnie o tym, jak połączyć te punkty widzenia w przydatną dla ludzkości, a jednocześnie dochodową działalność, będziecie mogli posłuchać na Kongresie – już pierwszego grudnia.
O czym opowie na Kongresie Marketing Automation?
Paweł Przewięźlikowski będzie opowiadał o tym, w jaki sposób można sprzedać polską naukę na rynkach światowych. Wciąż wielu polskich utalentowanych naukowców mimo imponujących kompetencji jest zmuszonych do wyjazdu za granicę, gdyż w Polsce brak środków na prowadzenie badań czy środowiska do komercjalizacji ich wyników. Świetnie wykształceni i pełni nowatorskich pomysłów, zabierają swój potencjał do innych krajów.
Jednak może być inaczej. Przykład Selvity dowodzi, że można stworzyć w Polsce miejsce, gdzie badacze nie tylko otrzymają potrzebne warunki pracy, ale również gdzie ich wysiłek zostanie przełożony na realne wyniki – także finansowe.
Prelekcja będzie cenna tym bardziej, że opowieść o praktycznym wykorzystaniu potencjału polskiej nauki nie jest tu jedynie spekulacją, ale hoistorią sukcesu, opartą na konkretnym doświadczeniu kogoś, komu udało się tego dokonać.
Więcej informacji o Kongresie, sylwetki prelegentów oraz program wydarzenia znajdziesz na stronie Marketing Automation Congress. Dołącz także do wydarzenia na Facebooku.