Wraz z końcem miesiąca szykujemy dla Was zestaw naszych ulubionych postów o marketingu. Będzie o tym, jak wykorzystać Twittera i Pinteresta, pozyskać linki od influencerów i wykorzystać kaizen w pisaniu. A na dokładkę pokażemy Wam odkurzacz w kontekście, jakiego się nie spodziewacie.
Szykujcie kawę i siadajcie – przed Wami sporo świetnych lektur!
Po angielsku
E-mail Marketing: Pinterest e-mail test results in 31% lift in re-pins from e-mail
Case Study od Marketing Sherpa: potwierdza znaną tezę, że przyciski social media w wiadomości e-mail zwiększają konwersję. Firma WeddingWire jednak miała nieco inny cel: za pomocą e-mail marketingu chciała zwiększyć obecność marki na Pintereście, gdzie przyszli małżonkowie często szukają ślubnych inspiracji.
Cała kampania, ze screenami, została klarownie opisana krok po kroku.
Nadchodzi nowa era: Mobile Marketing Automation. Pobierz darmowego ebooka
How to Immediately Become a More Productive (and Better) Writer
Jerod Morris jako receptę na podniesienie jakości tekstów i wydajności poleca kaizen: osiąganie celów za pomocą konsekwentnych, małych kroczków, a nie wielkich zrywów. Kluczem do sukcesu jest systematyczność i myślenie w kategoriach drobnych zmian, jakie możemy wdrożyć (np. krytycznie spojrzeć na przysłówki w swoim tekście, pisać jak pisarz, nie jak bloger oraz kraść pomysły innych).
Ładny, bezpretensjonalny tekst, który może natchnąć marketerów treści.
PS. I kąpcie się, twórcy, bo naukowcy dowiedli, że pod prysznicem przychodzą najlepsze pomysły!
6 Clever Ways to Get Influencers to Link to You
Jak dostać się na blogi influencerów? Neil Patel głosi: potrzebujesz linków od potężnych, wiarygodnych stron, by podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce i zwiększyć ruch organiczny. Jak zwykle gęsty, wyczerpujący post. Nie zdradzimy wszystkich sztuczek, powiemy tylko o kilku: napisz case study oparte na działaniach influencera, cytuj go, używaj jego pracy jako ilustracji czy przykładu w swoim tekście, znajdź miejsca w sieci, gdzie możesz go spotkać.
Warto!
Six Simple yet Effective Ways to Make the Most out of Twitter
Pooja Lohana dla Marketing Profs zaleca, jak skutecznie korzystać z Twittera. Używaj obrazków, wykorzystaj influencerów, wykorzystaj ponownie stare posty, skorzystaj z Twitter Cards, proś o feedback oraz, last but not least, rozważ płatną promocję.
Marketing technology? Digital? It should be #HumanFirst
Mayur Gupta dla bloga ChiefMarTec: o tym, że lata doświadczeń z automatyzacją marketingu i oglądanie najczęściej popełnianych błędów prowadzą do jednoznacznych wniosków – nie możemy zapominać, że nasi klienci to nie stosiki danych, lecz żywe osoby. Nie spierajmy się, czy empatia działa lepiej niż algorytm – wystarczy powiedzieć, że skutecznie go wspiera.
Great Storytelling With Data: Visualize Simply And Focus Obsessively
Avinash Kaushik pokaże Ci, na czym polega sensowna praca z raportami. Czy wpadasz w pułapkę rzucania cyframi dla samej przyjemności rzucania cyframi, czy też dane, raporty i wykresy naprawdę pozwalają Ci lepiej zrozumieć to, co dzieje się w Twojej firmie? I teraz, w jaki sposób wykorzystać te dane do stworzenia historii, która wyjaśnia proces, a nie tylko zestawia ze sobą liczby?
Po tym poście już nigdy nie zrobisz słabej prezentacji.
10 Popup Calls-to-Action Your Readers Won’t Be Able To Resist
Jeff Bullas o tym, jak dodać mocy Twoim popupom. Jakie znaczenie ma design? Co musisz zawrzeć? Czy zawrzeć animację? Jak adresować komunikację?
18 Tools to Help Content Marketers Block & Tackle SEO
Ashley Zeckman zestawia narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, badania konkurencji, optymalizacji treści, podstawowego SEO na stronie, śledzenia linków, zarządzania SEO oraz analizy www. Rewelacyjne dla nie-ekspertów!
Po polsku
Case Study: Jak na starcie bloga zyskałem 4 370 odwiedzin, 400 udostępnień w social mediach oraz 313 subskrybentów
Tomasz Adamiec przedstawia świetne, obszerne case study o tym, jak zwiększyć poczytność bloga. Poznasz 3 typy postów, które cieszą się największą popularnością (lista, obszerny post ekspercki I zestawienie wypowiedzi ekspertów), znajdziesz wskazówki dotyczące wyboru tematyki oraz uzupełnienie wzmiankowanego wyżej posta Patela o budowaniu kontaktów z ekspertami. Działania pokazane krok po kroku.
5 nowych narzędzi marketingowych Facebooka!
Cezary Lach pokazuje, jakie nowe rozwiązania przejmuje tytan mediów społecznościowych od swojej konkurencji (jak mawiał Picasso, wielcy artyści kradną) oraz jak możesz je wykorzystać. Mowa m.in. o video, Mentions, Notes I Instant Stories.
Bardzo przydatne!
Mity wspólnego mieszkania
Nie post co prawda, ale coś, czym chcielibyśmy się podzielić i zapytać Was o opinię.
To szalona kampania: absurdalny humor, miłość I AGD. Zmemłani w współpracy z Zelmerem obalają mity dotyczące podziału obowiązków domowych.
Dajcie znać, które z tekstów wydały się Wam najciekawsze i podzielcie się swoimi odkryciami w komentarzach.