7 rzeczy, których start-upy nauczą Cię o Twoich klientach

Multi-Ethnic Group of People Planning Ideas

Start-upowcy mają tę przewagę nad wielkimi firmami, że koncentrują się na rozwiązywaniu konkretnego problemu. Szukają odpowiedzi na precyzyjnie zdefiniowane pytanie i mało ich obchodzą sztywne procedury, na których z konieczności oparte są wielkie przedsiębiorstwa. Start-upy myślą dokładnie o doświadczeniu klienta i właśnie dlatego warto przyglądać się ich pomysłom. Dlatego zebraliśmy dla Was ku inspiracji 9 fascynujących młodych firm, które otwierają oczy na potrzeby realnych odbiorców i wyzwania, z którymi realnie się zmagają. Czy wciąż je widzisz zza swojej tabeli w Excelu?

1. Klienci są zabiegani

Jesteśmy zajęci bardziej niż kiedykolwiek: nasze kalendarze pękają w szwach, a smarfony wibrują przypomnieniami co dziesięć minut. W tej sytuacji najczęściej brak nam czasu na zarządzanie logistyką dnia codziennego. Chcielibyśmy ułatwić i usprawnić nużące czynności, przejazdy, telefony. Wiele start-upów stara się w tym pomóc. Np. Instacart to rodzaj Ubera dla zakupów spożywczych: specjalista robi za Ciebie zakupy i dowozi je do domu. Podobnie działa Glamsquad: kojarzysz tę sytuację, kiedy po prostu nie masz czasu umówić się i wybrać do kosmetyczki, fryzjera i manikiurzystki? Ekipę z Glamsquad szybko zamówisz przez internet, a oni przyjadą do domu i zrobią Cię na bóstwo. Wielkie wyjście może obyć się bez stresu.


Innowacje w zasięgu Twojej ręki. Pobierz bezpłatnego ebooka Internet Rzeczy dla marketerów 


 

2. Klieci chcą dbać o wspólne dobro

Miasto to nasza wspólna przestrzeń, która w dużej mierze kształtuje jakość życia. CitySourced pomaga o nią dbać: aplikacja stworzona w Los Angeles pozwala każdemu mieszkańcowi miasta zrobić szybkie zdjęcie graffiti czy dziury w chodniku albo innej irytującej niedogodności i wysyła je od razu do odpowiedniego organu urzędu miasta. To fajny pomysł na realizację postulatów demokracji bezpośredniej: obywatele odstają narzędzie do komunikowania się ze swoimi przedstawicielami i żądania od nich spełniania swoich obowiązków wobec wspólnoty.

 

3. Klienci mają sprzeczne potrzeby

Z jednej strony kryzys, trzeba oszczędzać. W lifestyle’u panuje moda na minimalizm – kupowanie mało, ale inwestycja w jakość. Z drugiej strony, któż z nas nie lubi się czasem rozpieścić czymś drogim i bezużytecznym, jak peeling do ciała o zapachu papai czy kojące plastry na zmęczone oczy? Niełatwo pogodzić jedno z drugim, co jest źródłem napięć, poczucia winy i frustracji.

Naprzeciw tej paradoksalnej kondycji nowoczesnego konsumenta wychodzi Birchbox: firma pozwala przetestować nowe kosmetyki. Dzięki subskrypcji regularnie otrzymujesz zestaw próbek kosmetyków w okazyjnych cenach – możesz wybrać to, co naprawdę jest warte swojej ceny i rozpieszczać się nowościami, bez rujnowania budżetu. Wilk syty (potrzeba okazyjnego szaleństwa) i owca cała (nie wydajesz fortuny).

 

4. Klienci potrzebują geniuszów

Czasem organizacja stoi przed problemem niemożliwym do rozwiązania. Potrzebne są najtęższe mózgi, które połączą swoje siły, by znaleźć rozwiązanie. Temu służy Kaggle.

Kaggle to sieć, która umożliwia współpracę naukowców, którzy mogą wspólnie pracować i rozwijać się, korzystając ze wspólnie gromadzonej bazy. Wiedza akademicka spotyka się z praktyką, a badania z biznesem.

Jak to działa? Firmy uploadują swoje dane, zaś eksperci z całego świata rywalizują, by stworzyć na ich podstawie najlepsze modele – odpowiedź na zadane pytanie. Platforma wspiera m.in. Wikipedię, Deloitte czy NASA.

 

5. Klienci chcą doświadczeń z realu, które zabrał nam internet

Znacie te narzekania, że ludzie już nie rozmawiają ze sobą na ulicach, a sąsiedzi nie znają się nawzajem? Nextdoor próbuje zanegować ten mit. Aplikacja pomaga znaleźć się osobom, które mieszkają w tej samej okolicy, I dyskutować o bieżących sprawach. A potem, kiedy juz poznają się bliżej online, są o krok od umawiania się na spotkania w realu! Dzięki temu stosunki sąsiedzkie zyskały nowy wymiar.

 

6. Klienci chcą nawiązywać relacje

Znasz zasadę 6 stopni oddalenia? Mówi ona, że od dowolnej żyjącej osoby dzieli Cię 6 innych osób, które się nawzajem znają. Ty znasz kogoś, ten zna kogoś … i w przeciągu 6 kroków siedzisz na kawie z Michaelem Fassbenderem. Czy próbowałeś kiedyś tego w praktyce? Przetestuj Conspire: to aplikacja stworzona przez dwóch naukowców z Uniwesytetu Stanforda, którzy znaleźli sposób na wdrożenie zasady w życie. Ich narzędzie analizuje bazę Twoich kontaktów email, by wskazać, jak dotrzeć do upragnionej osoby. Założyciele twierdzą, że ich metoda wykazuje 95% skuteczności. Z łatwością dotrzesz dzięki temu do eksperta, z którym chcesz się skonsultować, inwestora, osoby, z którą chcesz współpracować. Albo, mamy nadzieję, do Fassbendera.

 

7. Klienci lubią mix: przyjemne z pożytecznym

Są rzeczy, które powinniśmy robić (np. jeść warzywa) i takie, które uwielbiamy (np. jeść pysznie). Kiedy udaje się to pogodzić, czujemy się wniebowzięci. Na tym opiera się Hungryroot: tworzą z warzyw przepiękne dania a’la makaron, które cudownie wyglądają i są super zdrowe (20% białka, 70-80% warzyw). Marzenie, kiedy chcesz pilnować diety.

 

Które z tych rozwiązań podobają się Wam najbardziej?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]