Marketing Automation rewolucjonizuje e-commerce! [infografika]

Happy young couple doing shopping on internet

Właściciele e-commerce uwielbiają rozwiązania Marketing Automation. Dlaczego? Bo to właśnie one pozwalają im w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w ich biznesie. Przeczytaj, jakie funkcję automatyzacji marketingu wdrażają najczęściej i jakie osiagają efekty.

 

Co zyskuje e-commerce na automatyzacji marketingu?

  • Oszczędność czasu: dzięki wprowadzeniu automatyzacji powtarzalnych procesów marketerzy mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, czyli na twórczej pracy i budowaniu więzi z klientami.
  • Automatyzacja żmudnych procesów i redukcja błędów ludzkich: pomyłki są częstą konsekwencją powtarzalnych działań, które nie sprzyjają skupieniu, a raczej mechanicznemu, bezrefleksyjnemu wykonywaniu zadań. Taka sytuacja nie sprzyja też rozwojowi pracownika.

Stwórz niezwykłe doświadczenie zakupowe: pobierz darmowego ebooka!


  • Lepsze zrozumienie klienta dzięki zbieranym danym: możesz naprawdę sporo wywnioskować o swoicj klientach w oparciu o ich zachowanie online. Pozwoli to zrewidować Twoje wyjściowe założenia i tworzyć produkty dla Twoich realnych klientów.
  • Możliwość mierzenia efektów poszczególnych działań marketingowych: czy praca marketera niesie wymierną wartość? Coraz więcej CEO w to wątpi, a i sami marketerzy coraz częściej widzą potrzebę ocenę skuteczności poszczególnych działań, wymiernych danych, które pozwolą wybrać te akcje, które przynoszą realny zysk, a nie tylko efemeryczne “budowanie marki”.
  • Spójność komunikacji we wszystkich kanałach: ponieważ wdrożenie platformy Marketing Automation wymusza większe uporządkowanie prowadzonych działań, zaskoczy Cię, w jaki sposób pomoże utrzymać spójność komunikacji w wielu kanałach.
  • Zaawansowana analityka: platformy Marketing Automation dają Ci dostęp do wiedzy o zachowaniach indywidualnych, poszczególnych użytkowników. Dzięki temu na karcie kontaktu znajduje się pełny obraz akcji wykonanych przez danego użytkownika. To ogromna przewaga zarówno wtedy, kiedy kontaktujesz się z klientem bezpośrednio, jak i kiedy tworzysz automatyczne kampanie oparte o personalizację.
  • Budowanie długotrwałych relacji z klientami: Marketing Automation opiera się na logice marketingu inbound, w obrębie którego chcemy dostarczać klientowi jak największej ilości informacji, by mógł samodzielnie podjąć decyzje, a także dowiedzieć się więcej o korzystaniu z produktu. Zależy nam nie tylko an jednej transakcji, ale na długofalowej więzi: skupiamy się na tym, by klient był zadowolony z zakupu.

Rozwiązania Marketing Automation idealne dla e-commerce

Przeanalizowaliśmy rozmaite rozwiązania, jakie najbardziej lubia marketerzy e-commerce. Oto wyniki: a) Ratowanie porzuconych koszyków,

b) Maile transakcyjne, opieka posprzedażowa

c) Maile powitalne

d) Dynamiczne maile po wizycie ze spersonalizowana ofetą

e) Kampanie win back, adresowane do nieaktywnych użytkowników,

f) Komunikacja w czasie rzeczywistym

g) Segmentacja bazy

rewolucjonizuje_e-commercePL-3

Marketing Automation w E-commerce: statystyki

  • 63% responentów uważa, że największą zaletą systemów MA jest możliwość monitorowania efektów pracy działu marketingu. Pozwala to optymalizować prowadzone działania.
  • Lojalny klient wydaje o 67% więcej, a jednocześnie kosztuje 10 razy mniej
  • 68% koszyków jest porzucane
  • Maile zawierające ofertę z porzuconego koszyka są otwierane o 621% częściej
  • Maile transakcyjne generują 2–5 razy większy zysk per wiadomość
  • Dobrze przeprowadzona kampania win back pomoże odzyskać nawet 8% nieaktywnych klientów
  • 90% potencjalnych klientów traci zainteresowanie produktem w przeciągu godziny
  • Marketing w czasie rzeczywistym zwiększa zadowolenie klientów o 67% i podnosi retencję o 60%
  • Maile ze sprofilowaną ofertą wykazują OR wyższy o 248& i o 463% wyższy CTR
  • Maile wysyłane do segmentu odbiorców, a nie do całej bazy, są otwierane o 14,7 % częściej
  • Wartość m-commerce wzrośnie do 291 miliardów dolarów w 2016

 

Podziel się nasza infografiką!

Jeśli zawarte u informacje są dla Ciebie przydatne, podziel się naszą infografiką, wklejając ją na swojego bloga czy zamieszczając w mediach społecznościowych. Jest do Twojej dyspozycji!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]