Nowe książki o marketingu (lipiec 2015). 5 najciekawszych pozycji

forefront of a group of books stacked

Jak co miesiąc, mamy dla Was zbiór najnowszych i najciekawszych publikacji o marketingu. Dzielimy się z Wami tym, co upolowaliśmy w księgarniach. Będzie o social media, marketingu przemysłów kreatywnych, sekretach sukcesu Disneya oraz o najważniejszej kompetencji każdego sprzedawcy. Gotowi?

 

1. Agile Selling: Get Up to Speed Quickly in Today’s Ever-Changing Sales World

 

Sporo mówimy o zmianie roli marketerów, ale kompetencje sprzedawców także ulegają zmianie. Kim muszą być dzisiaj? Jakie umiejętności są dla nich kluczowe?

Jill Konrath mówi, że najważniejszą cechą sprzedawców jest dziś szybkość adaptacji do nowych warunków. Musimy cały czas uczyć się nowych rzeczy, przyswajać nowe informacje. Środowsiko, w którym funkcjonujemy, zmienia się z zatrważającą szybkością: nasza konkurencja cały czas ewoluuje, pojawiają się nowe podmioty i nowe funkcjonalności, które trzeba bacznie obserwować.

Umiejętność szybkiego uczenia się to według autorki kluczowa umiejętność sprzedawcy, która przesądza o jego sukcesie. W książce pokazuje, jak zdobyć tę umiejętność i jak budować pożyteczne nawyki.


Dowiedz się, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka za darmo.


2. Inside the Disney Marketing Machine: In The Era of Michael Eisner and Frank Wells

Lorraine Santoli opowiada o swojej pracy w Disney w okresie 1984 – 1994, kiedy nastąpił wielki ponowny rozkwit firmy po latach stagnacji i przeciętnych kreacji.

Opowiada o niezwykłych, zapierających dech w piersiach kampaniach, jakie tworzyła dla marki, oraz zdradza sekret ich sukcesu – synergii (bliska współpraca wszystkich spółek, cross-promocje), oraz przedstawia filozofię marketingu Disneya: „Markteting Is Everything, and Everything Is Marketing”.

 

3. Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success

W drugim, uzupełnionym wydaniu książki Sonja Jefferson i Sharon Tanton podają receptę na marketing treści, zawierające szereg praktycznych porad dotyczących wszystkich etapów tworzenia i dystrybucji. Przystępna, czytelna i łatwa do zaadaptowania pozycja.

Ciekawe są też uzupełnienia, które zrobiły autorki we wznowieniu: pokazują one, co zmieniło się przez te 3 lata od pierwszego wydania i jakie nowe problemy pojawiły się na horyzoncie marketera. Jednym z nich jest nadprodukcja treści: marketerzy uznali, że skoro content is the king, zaczęli poświęcać jakość na rzecz ilości. To ślepa uliczka. Inna jest też rola mediów społecznościowych.

 

4. Marketing In Creative Industries: Value, Experience and Creativity

Przed jakimi specyficznymi problemami stoi marketing w przemysłach kreatywnych? Na to pytanie odpowiada Gabriele Troilo w obszernym kompendium. Z uwagi na kompleksowość ujęcia, ta pozycja prawdopodobnie stanie się podręcznikiem akademickim. Wyczerpująca wiedza połączona została z praktycznymi poradami i wieoloma studiami przypadku.

Dla pracowników branż kreatywnych pozycja obowiązkowa – nie istnieje inna książka, która w równie pełny sposób podejmowałaby problem.

 

5. Shareology: How Sharing is Powering the Human Economy

Ludzie od zawsze dzielili się ze sobą tym, co dla nich wartościowe – na tym opiera się nasza cywilizacja i nasza ekonomia. Dlatego internet i nowe technologie powinniśmy rozpatrywać jako kontynuację tej odwiecznej praktyki, a nie jako nowinkę, która oddziela ludzi od siebie i odbiera im kontakt z innymi.

Bryan Kramer, autor m.in. słynnego „There is No B2B or B2C: It’s Human to Human #H2H”, pisze o tym, że modele komunikacji oferowane przez social media możemy zrozumieć jedynie wtedy, kiedy zobaczymy w nich kontynuację pragnienia dzielenia się. Książka składa się z dwóch części: jedna ma charakter eseistyczny i przedstawia tezę o uniwersalności dawania, zaś druga dotyczy praktycznych porad: jak funkcjonować w social media, by być zauważonym – i szerowanym

 

Którą z nich chcielibyście przeczytać?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]