SMS marketing nie umarł! 10 dowodów jego skuteczności

Using mobile telephoneEksperci ds. marketingu lubią uśmiercać. Martwe jest już SEO, reklama w tradycyjnych mediach, social media oraz kampanie SMS. SMS przedstawia się jako starszą, brzydszą siostrę Kopciuszka – natarczywą, agresywną i domagającą się bezprawnie ręki klienta-królewicza. W świecie szybko przemijających mód faktycznie można by uznać tę usługę za archaiczną: liczy sobie już ponad 22 lata, a pierwszą marketingową kampanię SMS wysłano w 1999. Jeśli SMS jest więc brzydki i martwy, to mamy do czynienia z dość żwawym trupem, bowiem klienci lubią tę metodę komunikacji, a jej skuteczność marketingowa wynosi 91,4%.

Wbrew pozorom klienci lubią smsy

Mówi się, że klienci nienawidzą marketingu SMS i uważają go za zbyt intruzywny. Jednak tym często powtarzanym mitom przeczą wyniki badań. Według SAP 64% klientów życzyłoby sobie więcej komunikacji z organizacjami przez SMS. Zaś z raportu  Komunikacja SMS w Polsce 2013 wynika, że 1 na 3 ankietowane osoby chce otrzymywać wiadomości tekstowe o promocjach w obszarze produktów i usług, a ponad 80% z nich deklaruje, że po otrzymaniu wiadomości tekstowej o aktualnej promocji wejdzie na promowaną stronę internetową.

Plusy marketingu sms

  1. Open Rate SMS-ów wynosi 99% (dane Tatango),
  2. 90% SMS-ów jest otwierana w przeciągu 3 minut od otrzymania,
  3. Wysoka dostarczalność: telefon mamy przy sobie zawsze, 76% użytkowników deklaruje, że bardziej prawdopodobne, że przeczytają SMS niż emaila (SAP),
  4. Skuteczność marketingowa 91,4% (dane z raportu Komunikacja SMS w Polsce 2013),
  5. Oparta jest na zgodzie, realizuje paradygmat marketingu permisywnego, więc oznacza lepszą komunikację z odbiorcą – wbrew pozorom nie nachalną, ale ufundowaną na obopólnej akceptacji warunków,
  6. Efekty kampanii są wysoce mierzalne,
  7. Świetne rozwiązanie dla klientów ROPO, którzy nie ufają zakupom w internecie – chętnie robią tam research, ale na zakup wybierają się do sklepu stacjonarnego,
  8. Możliwość wysyłki indywidualnych, spersonalizowanych wiadomości, w oparciu o wiedzę o kliencie zdobytą wcześniej, np. o jego odwiedzinach na stronie www i zakupach,
  9. Możliwość wykorzystania w kampanii fizycznego położenia klienta blisko sklepu stacjonarnego dzięki aplikacji mobilnej lub beaconom – dopasowanie oferty do czasu i miejsca znacząco zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu,
  10. Zwięzłość SMSa wymusza czytelniejszy dla odbiorcy komunikat.

Skuteczna kampania SMS: jak to zrobić?

  • Wykorzystuj tylko numery osób, które wyraziły na to zgodę,
  • Segmentuj klientów,
  • Używaj Marketing Automation i personalizuj wiadomości, dopasowując je do zainteresowań, historii zakupowej, miejsca zamieszkania, płci użytkownika,
  • Nie wysyłaj nadmiernej ilości wiadomości,
  • Starannie dobierz czas wysyłki: SMS zostanie przeczytany natychmiast. Najgorsze pory to wcześnie rano i późno w nocy,
  • SMS musi być zwięzły, ale czytelny. Zakomunikuj: co, gdzie, kiedy i po co – zawrzyj najpotrzebniejsze informacje,
  • Pamiętaj, że SMS to tekst. Przejrzyj go pod kątem logiki, błędów ortograficznych, składniowych, literówek,
  • Monitoruj efekty.

Planujesz kampanię SMS? Przeczytaj jeszcze:

Raport Komunikacja SMS w Polsce 2013

Kern Lewis, SMS Marketing – Start with Service and Add Promotion Carefully

Jak wysłać kampanię SMS dzięki SALESmanago?

… i podziel się z nami Twoimi doświadczeniami z marketingiem SMS: czy okazał się skuteczny? Czy może uważasz wciąż, że to przestarzała metoda komunikacji?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]