Ratujemy porzucone koszyki! Konkretne przykłady dynamicznych maili remarketingowych

kotecekPorzucony koszyk – koszmar marketera. Niejeden w snach widzi te wszystkie niezrealizowane możliwości, stracone szanse, nienawiązane relacje, odwleczone decyzje… 67% koszyków kończy w ten smutny sposób, a najlepszym sposobem na wykorzystanie drzemiącego w nich potencjału są dynamiczne maile 1-to-1. Radzimy, jak z nich korzystać, co w nich zawrzeć, kiedy je wysyłać, w jakiej ilości oraz czy warto łączyć je z obniżkami.

Kiedy wykorzystać email, a kiedy remarketingową kampanię display?

Według badań:

  1. jeśli klient znajdował się na początku drogi zakupowej – oglądał produkty (o najbardziej precyzyjnej metodzie monitorowania oglądanych – nie klikanych – produktów piszemy przy okazji Web Beaconów), czytał o nich, ale nie zaczął procedury płatności, lepiej zadziała kampania displayowa (w AdWords, sieciach RTB, na Facebooku)
  2. jeśli klient skompletował koszyk i rozpoczął procedurę płatności, podał swoje dane, słowem – kiedy widać wyraźną intencję zakupową, a powodem przerwania transakcji była prawdopodobnie jakaś przypadkowa okoliczność, wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie wysłanie maila.

Co zawrzeć w mailu remarketingowym ratującym porzucony koszyk?

  • nawiązując do produktu zapytaj, czy możesz jakoś pomóc, doradzić, podając adres email czy telefon, pod którym można się skontaktować,
  • dobrej jakości, duże zdjęcie produktu,
  • podziękowanie za wizytę,
  • „Zachowaliśmy wszystkie Twoje zakupy” – daj odczuć klientowi, że działasz w jego interesie,
  • Informacja o korzyściach z zakupu (darmowa dostawa, dostawa w 1 dzień na terenie danego miasta, możliwość odbioru osobistego, możliwość zwrotu bez konsekwencji),
  • „Stęskniony [produkt] czeka na Ciebie”,
  • Przypomnienie, że dany towar może niedługo zostać wyprzedany, użycie słów „Ostatnie przypomnienie”, „Ostatnia szansa”, „Koszyk traci ważność [data]” – niektórzy marketerzy cenią sobie odwołania do strachu, niepokoju; czasem działa to, jeśli klient kupował produkt w promocyjnej cenie, jednak nie nadużywaj tego chwytu, bo zużyje się, a klienci zaczną kojarzyć Twoja firmę z agresywną komunikacją i stresem. Sprawdź też, czy ten styl pasuje do Twojej filozofii marki,
  • button „Nie jestem już zainteresowany”, który zatrzyma kampanię remarketingową. Nie ma sensu słać kolejnych wiadomości, kiedy klient nie chce już kupować danego produktu lub kupił go gdzie indziej, albo w ogóle nie miał zamiaru go nabywać. Tylko go zirytujesz. Wykorzystaj wiedzę o tym, czym się interesował, do kolejnej kampanii.

Polityka zniżek – czy to działa?

Niektórzy marketerzy oferują w mailach remarketingowych zniżki, czasem w pierwszym, czasem w drugim lub trzecim. Jednak czy to dobra strategia?

Jeśli klient dokonuje regularnych zakupów, zorientuje się, że opłaca mu się czekać na zniżkę. Możesz wywołać niepożądany efekt zwlekania z zakupem, by otrzymać kod w mailu remarketingowym, a kiedy za jakiś czas zmienisz praktykę (bo nie będzie Ci się to opłacać), poczują się rozczarowani i oszukani. Nie możesz dawać zniżek cały czas, dlatego zdecyduj, kiedy naprawdę ma to sens.

Jeśli chcesz pokusić zniżką, to może zaproponuj ją na następny produkt?

Ile maili remarketingowych wysłać, by osiągnąć cel, ale nie być natarczywym?

Mówi się, że optymalna liczbą są 3 maile, ale pamiętaj, że to uśredniony wynik z wielu branż. Dużo tu zależy od ceny Twojego produktu: jeśli klient kupuje drogi sprzęt specjalistyczny, możesz spokojnie wysłać mu 3 maile. To naturalne, że wydanie większej ilości pieniędzy wiąże się z dłuższym namysłem. Natomiast w wypadku towarów tańszych, jak np. książki czy kosmetyki, liczba ta może okazać się zbyt duża i irytować.

Dlatego radzimy zacząć od 1 –2 maili (w zależności od ceny produktu i wagi zakupu), a potem monitorować reakcje klientów i ewentualnie dodać później kolejne.

Kiedy wysłać e-mail dynamiczny?

Najlepszym terminem na pierwszego maila będzie ok. 24 – 48 godzin po skompletowaniu koszyka (pamiętaj, by uwzględnić czas, kiedy użytkownik najchętniej otwiera maile – można to w łatwy sposób zautomatyzować dzięki Marketing Automation). Wysłanie po tym czasie pierwszego maila dynamicznego sprawi, że klient będzie jeszcze pamiętał o zamówionych produktach.

Więcej o tworzeniu maili dynamicznych w praktyce

 

Stosujecie tę praktykę odzyskiwania straconych koszyków? Jak u Was działają maile dynamiczne?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]