Przepis na wartościowe treści? Curation + context. 7 porad.

blogging and writing for website, email. Vector illustration, flat design style with trendy iconsContent is the king? Wszyscy produkujemy go bardzo dużo: teksty, video, infografiki, ebooki, podcasty… 70% firm deklaruje, że w 2015 chce publikować jeszcze więcej. Jednak czy przekłada się to na realną wartość dla klienta? Czy pozwala mu lepiej zrozumieć nasz produkt? A może przyzwyczaja go tylko do obfitości darmowej treści i sprawia, że czuje się zagubiony wśród dużej ilości dostępnych materiałów? Podpowiadamy, co zrobić, by publikowane materiały były naprawdę użyteczne i wspierały proces sprzedaży. Nasza sprawdzona recepta brzmi: curation + context.

Content curation

Curation jest słowem, które trudno przetłumaczyć na język polski: odnosi się do pracy kustosza, kogoś, kto organizuje starannie obiekty (np. w muzeum) według przemyślanego klucza, zgodnie ze swoją ekspercką wiedzą.

Pojęcie to zrobiło zawrotną karierę zarówno w odniesieniu do zarządzania treścią w internecie, jak i w lifestyle’u.

Lifestyle’owy minimalizm: korzenie idei curation

Curation wiąże się z minimalizmem: oporem wobec masowego, nachalnego marketingu i  konsumpcjonizmu, wobec bezrefleksyjnego kupowania i zbierania przedmiotów, które wcale nie zaspokajają naszych realnych potrzeb. Idea curation odnosi się do starannej selekcji przedmiotów, treści, relacji: oczyszczania przestrzeni życiowej, by było w niej mniej zbędnych rzeczy, a więcej miejsca na osobisty rozwój.

Curation w marketingu: od producenta treści do kustosza

Pojęcie łączy się też z nowym modelem komunikacji w internecie (świetnie pisze o tym Przemysław Pająk). Czujemy się przytłoczona nadmiarem informacji (z których większość okazuje się bezwartościowa), powiadomień (które dotyczą rzeczy nie tak bardzo pilnych) i przymusem ciągłego podłączenia. Coraz silniejszy jest nurt redukcji konsumpcji  – filtrowania i selekcji, przedkładania jakości nad ilość. Dla marketerów oznacza to nową rolę: jesteśmy nie tylko producentem treści, lecz też jej kustoszem – zarządzamy nią, prezentujemy, dbamy o jej ekspozycję, organizujemy, dopasowujemy do potrzeb poszczególnych użytkowników.

Indywidualizm

Curation i minimalizm wiążą się z rosnącym poczuciem indywidualizmu: domagamy się treści dopasowanych do nas i dość mamy masówki. Dlatego wygrają ci dostawcy treści, którzy zrozumieją, że personalizacja jest podstawą działań, nie fantazyjnym dodatkiem, a tym samym pozwolą odbiorcom poczuć, że otrzymują treść starannie dobraną, przygotowaną specjalnie dla nich.

Context is the king

Dlatego najwyższa pora rozumieć treści kontekstowo: czyli dopasować je nie tylko do profilu osoby, ale i do jej aktualnych potrzeb. Staraj się więc zawsze zapytać siebie: w jakim otoczeniu pojawi się mój komunikat? Kiedy mój odbiorca będzie go przyswajał? Czego szuka, oczekuje?

W marketingu zawsze chodziło o kontekst

Choć zawsze dbaliśmy o dopasowanie wiadomości do kanału i formy, to dopiero Big Data, zaawansowana analityka i systemy Marketing Automation pozwoliły realnie modyfikować treść w zależności od kontekstu. Wiemy więcej o naszych użytkownikach, potrafimy identyfikować ich zainteresowania, poziom zaangażowania, lokalizację, czas, kiedy konsumują nasze treści. Jednak jak to wykorzystać w praktyce?

 

Content: curation + context. 7 prostych rad:

  1. Mierz wartość treści czasem potrzebnym na jej przyswojenie: zobacz, ile czasu zajmie Twojemu odbiorcy przeczytanie danego tekstu, pobranie i lektura ebooka, obejrzenie filmu. Zastanów się, czy korzyść z tak poświęconego czasu się zwraca. Czy wiedza, inspiracje, analizy zawarte w materiale są warte takiej ilości czasu?
  2. Zwięzłość jest cnotą: kiedy redagujesz swoje teksty, myśl o tym, co możesz usunąć. Staraj się maksymalnie koncentrować wiedzę. Dotyczy to też materiałów video czy podcastów.
  3. Dopasuj prezentację materiałów do zaangażowania czytelnika: pamiętaj, że osoby, które regularnie śledzą Twoje publikacje, mają inne potrzeby niż ci, które wchodzą na Twoją stronę po raz pierwszy. Zaprojektuj więc ścieżkę, w jakiej Twój idealny czytelnik zapoznawałby się z kolejnymi materiałami – od czego powinien zacząć? Ustal reguły, które dopasowują polecane treści do stopnia zaangażowania czytelnika i tego, co już czytał/ oglądał.
  4. Jesteś kustoszem treści: pomyśl o sobie w taki sposób – jako o ekspercie, który powinien wykorzystać swoją ogromną wiedzę dla edukacji i rozwoju innych. Nie chodzi tylko o produkowanie treści: Twoja rolą jest również jej organizacja i prezentacja.
  5. Wykorzystaj lokalizację klienta: dopasuj kampanię do miejsca, w którym znajduje się Twój odbiorca. Możesz wykorzystać zintegrowane z SALESmanago beacony albo aplikację mobilną z geolokalizacją.
  6. Czas otrzymania wysyłki: jeśli zebrałeś dane dotyczące czasu, w którym Twój klient otwiera maile, wykorzystaj to, by spersonalizować komunikację. Jeśli czyta maile rano, nawiąż do porannej kawy. Jeśli czyta je wieczorem – do chwili dla siebie po długim dniu. Pozwoli to wytworzyć poczucie int
  7. Nie chodzi tylko o Twoją stronę: ustal także reguły, które definiują publikację reklam w mediach społecznościowych czy sieciach RTB.

A Wasze sposoby na wartościową treść? Podzielcie się w komentarzach – czekamy na Wasze inspiracje!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]