Nowe trendy w marketingu? Świeże pomysły? Poszukaj inspiracji w najnowszych książkach! Przygotowaliśmy dla Was przegląd literatury branżowej z ostatniego miesiąca i polecamy najciekawsze pozycje.
Jacek Kall, Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki
[Mobile, branding]
Twoi klienci używają smartfonów, mają je ciągle pod ręką. Noszą je ze sobą na zakupy, robią na bieżąco research, publikują opinie. Teoretycznie wszyscy to wiemy, szykujemy się na erę mobile, ale wciąż mało osób widzi, że strategia mobilna to dużo więcej niż aplikacja czy responsywna strona – to konieczność przemyślenia na nowo komunikacji z uwzględnieniem tego specyficznego kanału. Wciąż brak na polskim rynku innowacyjnych, praktycznych rozwiązań mobile.
W przeciągu 3-4 lat ekrany smartfona staną się marketingowo istotniejsze od ekranów komputerów. Kall dostarcza masy analiz i badań oraz pokazuje, jakie zupełnie nowe możliwości czekają na tych, którzy zainwestują w mobile.
Gary Vaynerchuk, W market[r]ingu
[Social media]
Ekspert, praktyk i autor bestesellerów dzieli się wiedzą na temat tego, jak zarządzać marką w social media. Wielu marketerów wciąż nie rozumie specyfiki mediów społecznościowych, nie „czują” ich. Vaynerchuk uważa, że to medium wymagające zupełnie innej komunikacji, odmiennej od tej, do której jesteśmy jako marketerzy przyzwyczajeni.
Przypominają według niego walkę bokserską (stąd tytuł), gdzie musisz właściwie skomponować dawanie i branie. W ramach promocji swojej agencji, Gary zapytał na Twitterze „Czy jest coś, co mogę dla Ciebie zrobić?” i faktycznie wysyłał swoim followersom cheeseburgery lub butelki sosu tabasco – w książce znajdziecie jeszcze więcej takich przykładów. Vaynerchuk pracuje na własnej, bardzo oryginalnej koncepcji wymiany czy marketingowego daru.
Kathy Sierra, Bert Bates. Badass: Making Users Awesome
[UX, design, WOMM]
Co sprawia, że produkt jest wyjątkowy? Nie jego obiektywne cechy, nie piękny dizajn, nie oryginalność. Kluczem jest to, czy użytkownik czuje się świetnie, kiedy go używa. Kiedy Twoi klienci tego doświadczą, chętnie będą się dzielić z innymi tym doświadczeniem. Będą Cię polecać. A najlepszą metodą na zdobywanie nowych klientów są polecenia już istniejących.
Obowiązkowa lektura dla firm zorientowanych na użytkownika i szukających nowych, lepszych sposobów na zrozumienie jego potrzeb. Znajdziecie tam porady, jak stworzyć produkt intuicyjny w obsłudze, jak myśleć za użytkownika i ograniczać ilość wyborów, jakich musi dokonywać, jak wytwarzać w użytkowniku automatyczne nawyki.
Adele R. Cehrs, SPIKE your Brand ROI: How to Maximize Reputation and Get Results
[PR, Content Marketing]
Każdy z nas jest wystawiony na około 5000 komunikatów od marek dziennie. Jak przebić się w tłumie? Jak tworzyć treści, które nie zginą w natłoku innych informacji? Jak odróżnić realne dowody zaangażowania klientów od pozornych (np. lajki bywają zwodnicze i nie idą za nimi decyzje zakupowe) i być pewnym, że dobrze wykorzystujemy te pierwsze? Adele chce oddzielić marektingowy bełkot i modne powiedzonka od prawdziwej pracy i wymiernych efektów.
Według niej kluczem nie jest ilość komunikacji, ale timing – dopasowanie treści w czasie do momentu, kiedy klient chce i potrzebuje informacji od nas.
Dużym atutem książki jest praktyczne podejście: masa konkretnych porad i case’ów.
Robyn Haydon, Winning Again: A retention game plan for your most important contracts and customers
[B2B, retencja, lojalność]
W sektorze B2B tracimy połowę regularnych klientów, kiedy trzeba ponowić opłatę czy przedłużyć abonament– nie z powodu błędów, ale nieuniknionych zmian, jakim podlega relacja z nimi. Odkąd nawiązaliście współpracę, sytuacja Twojego klienta ewoluowała – teraz prawdopodobnie zmaga się on z innymi wyzwaniami. Czy potrafisz wyjść im naprzeciw? Czy wiesz, jak stworzyć doskonale dopasowaną ofertę? Czy umiesz zwiększyć szanse swojej firmy w przetargach?
O tym wszystkim, na bazie swojego potężnego doświadczenia, ze swadą, ale bardzo zwięźle, pisze Haydon w swojej najnowszej książce.
***
Jeśli zaciekawiła Was któraś z powyższych, dajcie znać w komentarzach – napiszemy o niej więcej! I dajcie znać, jakie książki Was ostatnio zainspirowały – co czytaliście, co zmieniło Wasze spojrzenie na marketing?