Najnowsze książki o marketingu (luty 2015). Co warto czytać?

ksiazkiNowe trendy w marketingu? Świeże pomysły? Poszukaj inspiracji w najnowszych książkach! Przygotowaliśmy dla Was przegląd literatury branżowej z ostatniego miesiąca i polecamy najciekawsze pozycje.

Jacek Kall, Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki

[Mobile, branding]

Twoi klienci używają smartfonów, mają je ciągle pod ręką. Noszą je ze sobą na zakupy, robią na bieżąco research, publikują opinie. Teoretycznie wszyscy to wiemy, szykujemy się na erę mobile, ale wciąż mało osób widzi, że strategia mobilna to dużo więcej niż aplikacja czy responsywna strona – to konieczność przemyślenia na nowo komunikacji z uwzględnieniem tego specyficznego kanału. Wciąż brak na polskim rynku innowacyjnych, praktycznych rozwiązań mobile.

W przeciągu 3-4 lat ekrany smartfona staną się marketingowo istotniejsze od ekranów komputerów. Kall dostarcza masy analiz i badań oraz pokazuje, jakie zupełnie nowe możliwości czekają na tych, którzy zainwestują w mobile.

Gary Vaynerchuk, W market[r]ingu

[Social media]

Ekspert, praktyk i autor bestesellerów dzieli się wiedzą na temat tego, jak zarządzać marką w social media. Wielu marketerów wciąż nie rozumie specyfiki mediów społecznościowych, nie „czują” ich.  Vaynerchuk uważa, że to medium wymagające zupełnie innej komunikacji, odmiennej od tej, do której jesteśmy jako marketerzy przyzwyczajeni.

Przypominają według niego walkę bokserską (stąd tytuł), gdzie musisz właściwie skomponować dawanie i branie. W ramach promocji swojej agencji, Gary zapytał na Twitterze „Czy jest coś, co mogę dla Ciebie zrobić?” i faktycznie wysyłał swoim followersom cheeseburgery lub butelki sosu tabasco – w książce znajdziecie jeszcze więcej takich przykładów. Vaynerchuk pracuje na własnej, bardzo oryginalnej koncepcji wymiany czy marketingowego daru.

Kathy Sierra, Bert Bates. Badass: Making Users Awesome

[UX, design, WOMM]

Co sprawia, że produkt jest wyjątkowy? Nie jego obiektywne cechy, nie piękny dizajn, nie oryginalność. Kluczem jest to, czy użytkownik czuje się świetnie, kiedy go używa. Kiedy Twoi klienci tego doświadczą, chętnie będą się dzielić z innymi tym doświadczeniem. Będą Cię polecać. A najlepszą metodą na zdobywanie nowych klientów są polecenia już istniejących.

Obowiązkowa lektura dla firm zorientowanych na użytkownika i szukających nowych, lepszych sposobów na zrozumienie jego potrzeb. Znajdziecie tam porady, jak stworzyć produkt intuicyjny w obsłudze, jak myśleć za użytkownika i ograniczać ilość wyborów, jakich musi dokonywać, jak wytwarzać w użytkowniku automatyczne nawyki.

Adele R. Cehrs, SPIKE your Brand ROI: How to Maximize Reputation and Get Results

[PR, Content Marketing]

Każdy z nas jest wystawiony na około 5000 komunikatów od marek dziennie. Jak przebić się w tłumie? Jak tworzyć treści, które nie zginą w natłoku innych informacji? Jak odróżnić realne dowody zaangażowania klientów od pozornych (np. lajki bywają zwodnicze i nie idą za nimi decyzje zakupowe) i być pewnym, że dobrze wykorzystujemy te pierwsze? Adele chce oddzielić marektingowy bełkot i modne powiedzonka od prawdziwej pracy i wymiernych efektów.

Według niej kluczem nie jest ilość komunikacji, ale timing – dopasowanie treści w czasie do momentu, kiedy klient chce i potrzebuje informacji od nas.

Dużym atutem książki jest praktyczne podejście: masa konkretnych porad i case’ów.

Robyn Haydon, Winning Again: A retention game plan for your most important contracts and customers

[B2B, retencja, lojalność]

W sektorze B2B tracimy połowę regularnych klientów, kiedy trzeba ponowić opłatę czy przedłużyć abonament– nie z powodu błędów, ale nieuniknionych zmian, jakim podlega relacja z nimi. Odkąd nawiązaliście współpracę, sytuacja Twojego klienta ewoluowała – teraz prawdopodobnie zmaga się on z innymi wyzwaniami. Czy potrafisz wyjść im naprzeciw? Czy wiesz, jak stworzyć doskonale dopasowaną ofertę? Czy umiesz zwiększyć szanse swojej firmy w przetargach?

O tym wszystkim, na bazie swojego potężnego doświadczenia, ze swadą, ale bardzo zwięźle, pisze Haydon w swojej najnowszej książce.

***

Jeśli zaciekawiła Was któraś z powyższych, dajcie znać w komentarzach – napiszemy o niej więcej! I dajcie znać, jakie książki Was ostatnio zainspirowały – co czytaliście, co zmieniło Wasze spojrzenie na marketing?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]