Synergia content marketingu i Marketing Automation: 6 porad

Paper Balls91% sektora B2B i 86% sektora B2C korzysta z content marketingu,   84% firm używa bądź przygotowuje się do wdrożenia marketing automation. Nie ulega wątpliwości, że to jedne z najistotniejszych trendów, zarówno w B2B, jak i B2C. Jednak strategiczne wdrożenie obu na raz przysparza marketerom problemów. Spece od kontentu boją się obniżenia jakości i agresywnych praktyk, specjaliści od automatyzacji chcieliby bardziej mierzalnego modelu… Jak optymalnie połączyć te 2 praktyki?

Idealny content marketing wspomagany automatyzacją

W idealnych okolicznościach sprzężone siły content marketingu i marketing automation oferują klientowi niezwykłą przygodę – świetnie dopasowane go jego poziomu informacje, podzielone na przyswajalne porcje i prowadzące konsekwentnie do coraz większej wiedzy oraz zakupu. Teksty są błyskotliwe, a infografiki wpadają w oko. Klient postrzega markę jako eksperta oraz docenia wygodę płynącą z dopasowania treści.

Albo w innej wersji: kontent jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, więc na stronie pojawia się coraz więcej klientów z organicznego wyszukiwania. Odbiorcy wpadają od razu w świetnie zaprojektowany program pielęgnacji leadów, który nieinwazyjnie acz stanowczo wprowadza ich w świat marki. Stają się wiernymi klientami.

W rzeczywistości jednak między strategiami MA i CM często pojawia się luka, wynikająca z niewspółmiernej, nieproporcjonalnej inwestycji to w jedną, to w drugą gałąź. W obu wypadkach ma to niepożądane konsekwencje.

 

Symptomy braku równowagi między produkcją kontentu i automatyzacją

  •  Teksty nie są często czytane.
  •  Za lekturą nie idzie jakieś inne działanie (wypełnienie formularza, zapis na newsletter, regularne interakcje z marką, zakup).
  •  Rola kontentu nie jest precyzyjnie umieszczona na ścieżce zakupowej klienta.
  •  Nie mierzysz efektów.
  •  Nie promujesz kontentu poza social media.
  •  Piszesz dużo, ale nie najlepiej.
  •  Teksty nie są zróżnicowane (np. pod względem zaawansowania czy stopnia zaangażowania odbiorcy).
  •  Nie masz spisanej strategii dotyczącej publikacji kontentu.
  •  Nie pilnujesz optymalizacji tekstów pod kątem przeglądarek.
  •  Twoi użytkownicy często zarzucają Ci spam.

Jak łączyć content marketing i Marketing Automation?

Jeśli więc odnosisz wrażenie, że trzeba przemyśleć Twój pomysł  na łączenie content marketingu z automatyzacją, zerknij na nasze sugestie zmian poniżej.

1 Przeczytał: i co z tego?

Zadaj sobie pytanie o rolę kontentu w procesie zakupowym. Czemu ma służyć? Wyobraź sobie, że potencjalny klient czyta Twój wpis na blogu/ ebooka. Co on ma zrobić po przeczytaniu? W jaki sposób ma być bliżej marki? Co udało się przez to osiągnąć?

2 Miej strategię. Spisaną.

Zawrzyj w niej, co chcesz osiągnąć przez działania content marketingu, ile czasu/ pieniędzy jesteś gotów w tym kierunku zainwestować, opisz plan wydawniczy, obraz odbiorcy, wskaźniki sukcesu i niepowodzenia, strategie na wypadek niepowodzenia.

3 Twój kontent a Lead Nurturing

Staraj się wziąć pod uwagę zróżnicowaną wiedzę Twoich klientów i dostarczaj treści dla grup o różnym poziomie zainteresowania. Podziel treści tagami i wykorzystaj dane na temat użytkowników prezentując im treść na stronie albo w newsletterze.

4 Media społecznościowe

Media społecznościowe są środkiem komunikacji: nie treścią, nie kontentem, nie strategią. Dlatego nie zakładaj, ze „media społecznościowe” zrobią content marketing – one służą do dystrybucji uprzednio przygotowanego materiału albo do dyskusji (a musisz mieć przedmiot rozmowy z fanami).

5 Czy jesteś spamerem?

Być może w ustawionych przez Ciebie regułach jest błąd, skoro budzą one takie reakcje? Może problem leży w zasadach scoringu – za szybko przerzucasz klientów na wyższy poziom zainteresowania?

Przetestuj wpływ drobnych korekt – jak nieco mniejsza częstotliwość zadziała na sprzedaż?

(pamiętaj też o deklaratywizmie Twoich użytkowników: niektórzy będą Cię wyzywać od spamerów, ale kupią u Ciebie, bo w danej chwili po prostu Twoja markę będą pamiętać; zastanów się nad kryteriami ).

6 Spróbuj mniej

Co się stanie, jeśli wyślesz swoim odbiorcom nieco mniej, ale staranniej przygotowanego kontentu? Jak zareagują na zmianę ilościową? Nie dywaguj, ale testuj. I pamiętaj: jeśli trzy lata temu robiłeś takie testy i wyszło Ci 4 razy na miesiąc, to nie znaczy, że to wciąż obowiązuje. Może Twoi odbiorcy zareagują ciepło na częstsze dawki mniejszych tekstów?

 

—————————————

Dobrze przemyślana strategia synergii content marketingu i automatyzacji łączy najskuteczniejsze rozwiązania i może zaoferować Twojemu klientowi niezapomniane doświadczenie zarówno poznawcze, jak i emocjonalne. A jak Wy wdrażacie te strategie?

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]