5 oznak świadczących o gotowości do wdrożenia Marketing Automation w Twojej firmie

Cute Robot

 

Wykorzystanie systemów klasy Marketing Automation staje się coraz popularniejsze. Tylko do grudnia 2013 r. blisko 60% czołowych firm na świecie zainwestowało w automatyzację marketingu, a 2/3 zachodnich firm zamierza wdrożyć w 2015 roku w system do automatyzacji. Wzrost przedsiębiorczości, większa świadomość prowadzenia własnych biznesów i chłonny rynek jedynie sprzyjają podejmowaniu takich działań. W pewnym momencie ręczne wprowadzanie danych, czy realizowanie działań sprzedażowo – marketingowych staje się wręcz niemożliwe. Może to być sygnał, że należy rozważyć Marketing Automation. Jakie konkretnie sygnały powinny  skupić Twoją uwagę?

 

 

1. Rozrost firmy

Jeśli Twoja firma zaczęła się rozrastać, poszerzasz działalność i zatrudniasz coraz więcej pracowników, to warto pomyśleć o zautomatyzowaniu części działań. Systemy klasy Marketing Automation znacząco odciążają działy marketingu i sprzedaży z ręczego wprowadzania danych, monitorowania kampanii marketingowych, czy zmianach w obrębie lejkó sprzedażowych. Dzięki temu Twoi pracownicy będą mogli się skupić na działaniach, które nie mogą być automatyzowane.

2. Duży koszt ewentualnych niepowodzeń

Coraz większa skala biznesu to jednocześnie większa ilość obowiązków, a przy tym ryzyko strat. Czynnik ludzki odgrywa wtedy ogromną rolę i wedle zasady „lepiej zapobiegać niż leczyć”, warto rozważyć wdrożenie systemu. Dzięki temu unikniemy niepożądanych działań (jak np. wysłanie mailingu do nieodpowiedniego segmentu, czy ręczne wprowadzanie danych), a dodatkowo dzięki rozbudowanym modułom komunikacji z klientami i analityki na bieżąco pilotujemy skuteczność wszystkich działań we wczesnych etapach realizacji.

3. Konkurencja nie śpi

Mogłoby się pozornie wydawać, że to jedynie często powtarzany slogan, jednak w czasach bardzo dużej konkurencyjności wypracowanie sobie takiej przewagi jest kluczowe. Marketing Automation pozwala zbierać informacje pozwalajace na bardzo precyzyjne docieranie z ofertą handlową do indywidualnego klienta. Dzięki temu masowa i co za tym idzie – przypadkowa wysyła odejdzie w niepamięć. Skoro możemy uniknąć potencjalnych zagrożeń, należy to zrobić i nie dać konkurencji powodu do satysfakcji.

4. Lead scoring

Dlaczego jest niezbędny? Scoring pozwala zmierzyć zaangażowanie potencjalnego klienta. Jego „wędrówka” po stronie www jest monitorowana, a działania generują przyznawanie kolejnych punktów. Ich suma jest dla każdego handlowca jasnym sygnałem, pozwala szybko określić, czy dany użytkownik jest już przygotowany do rozmowy z przedstawicielem działu sprzedaży na temat sprzedawanego produktu czy usługi.

5. Kontrola działań

Kiedy wysyłasz mailingi, newslettery, prowadzisz cykle edukacyjne jak lead nurturing, musisz też wiedzieć, że wszystkie te aktywności wymagają także kontroli. Musimy weryfikować, jakie nasze działania przekładają się na konkretne rezultaty. Współczynniki konwersji, wskaźniki typu OR czy CTR powinny być na bieżąco monitorowane. Pora wykluczyć przypadkowość i sprofesjonalizować działania.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]