5 oznak świadczących o gotowości do wdrożenia Marketing Automation w Twojej firmie

Cute Robot

 

Wykorzystanie systemów klasy Marketing Automation staje się coraz popularniejsze. Tylko do grudnia 2013 r. blisko 60% czołowych firm na świecie zainwestowało w automatyzację marketingu, a 2/3 zachodnich firm zamierza wdrożyć w 2015 roku w system do automatyzacji. Wzrost przedsiębiorczości, większa świadomość prowadzenia własnych biznesów i chłonny rynek jedynie sprzyjają podejmowaniu takich działań. W pewnym momencie ręczne wprowadzanie danych, czy realizowanie działań sprzedażowo – marketingowych staje się wręcz niemożliwe. Może to być sygnał, że należy rozważyć Marketing Automation. Jakie konkretnie sygnały powinny  skupić Twoją uwagę?

 

 

1. Rozrost firmy

Jeśli Twoja firma zaczęła się rozrastać, poszerzasz działalność i zatrudniasz coraz więcej pracowników, to warto pomyśleć o zautomatyzowaniu części działań. Systemy klasy Marketing Automation znacząco odciążają działy marketingu i sprzedaży z ręczego wprowadzania danych, monitorowania kampanii marketingowych, czy zmianach w obrębie lejkó sprzedażowych. Dzięki temu Twoi pracownicy będą mogli się skupić na działaniach, które nie mogą być automatyzowane.

2. Duży koszt ewentualnych niepowodzeń

Coraz większa skala biznesu to jednocześnie większa ilość obowiązków, a przy tym ryzyko strat. Czynnik ludzki odgrywa wtedy ogromną rolę i wedle zasady „lepiej zapobiegać niż leczyć”, warto rozważyć wdrożenie systemu. Dzięki temu unikniemy niepożądanych działań (jak np. wysłanie mailingu do nieodpowiedniego segmentu, czy ręczne wprowadzanie danych), a dodatkowo dzięki rozbudowanym modułom komunikacji z klientami i analityki na bieżąco pilotujemy skuteczność wszystkich działań we wczesnych etapach realizacji.

3. Konkurencja nie śpi

Mogłoby się pozornie wydawać, że to jedynie często powtarzany slogan, jednak w czasach bardzo dużej konkurencyjności wypracowanie sobie takiej przewagi jest kluczowe. Marketing Automation pozwala zbierać informacje pozwalajace na bardzo precyzyjne docieranie z ofertą handlową do indywidualnego klienta. Dzięki temu masowa i co za tym idzie – przypadkowa wysyła odejdzie w niepamięć. Skoro możemy uniknąć potencjalnych zagrożeń, należy to zrobić i nie dać konkurencji powodu do satysfakcji.

4. Lead scoring

Dlaczego jest niezbędny? Scoring pozwala zmierzyć zaangażowanie potencjalnego klienta. Jego „wędrówka” po stronie www jest monitorowana, a działania generują przyznawanie kolejnych punktów. Ich suma jest dla każdego handlowca jasnym sygnałem, pozwala szybko określić, czy dany użytkownik jest już przygotowany do rozmowy z przedstawicielem działu sprzedaży na temat sprzedawanego produktu czy usługi.

5. Kontrola działań

Kiedy wysyłasz mailingi, newslettery, prowadzisz cykle edukacyjne jak lead nurturing, musisz też wiedzieć, że wszystkie te aktywności wymagają także kontroli. Musimy weryfikować, jakie nasze działania przekładają się na konkretne rezultaty. Współczynniki konwersji, wskaźniki typu OR czy CTR powinny być na bieżąco monitorowane. Pora wykluczyć przypadkowość i sprofesjonalizować działania.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]