Rok 2015 w Marketing Automation okiem 12 ekspertów – poznaj najnowsze trendy!

Businessman hand drawing 2015 happy new year on a whiteboard, isRok 2014 już za nami. Zdecydowanie był to czas rozkwitu przedsiębiorczości, rozwoju segmentu e-commerce i wzmożonej komunikacji w social media. My natomiast zapytaliśmy kilku ekspertów z branży Marketing Automation i nie tylko o ich prognozy na najbliższe 12 miesięcy. Jeśli jesteście ciekawi, jakie zmiany według nich przyniesie Nowy Rok, to zapraszamy do lektury.

 

tkaczykPaweł Tkaczyk, prezes zarządu MIDEA

www.midea.pl

„Przyszłość marketing automation dla mnie to zwiększona intymność komunikacji (personalizacja komunikatów na podstawie wiedzy o naszych użytkownikach w taki sposób, żeby nie wszyscy dostawali to samo) oraz więcej emocji w mailach. Sklep internetowy, który potrafi pokazać swoją osobowość, rozśmieszyć klienta w mailu powiadamiającym go o wysłaniu przesyłki – to będzie przewaga konkurencyjna w dobie coraz większego dbania o higienę swojej skrzynki pocztowej. Mają być tam maile, które chcemy widzieć – a kusić można albo treścią, albo emocjami. Dziś są sklepy i biznesy, które robią to dobrze (choćby InPost), będzie ich coraz więcej.”

brzoskaRafał Brzoska, założyciel InPost Paczkomaty

www.paczkomaty.pl

„Moim zdaniem MA stanie się głównym narzędziem marketingu internetowego, który wreszcie zostanie w pełni doceniony przez użytkowników jako najskuteczniejsze narzędzie do prowadzenia komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi Klientami. Będzie rosła rola tej formy zwłaszcza w ecommerce i to ta brama najszybciej będzie zwiększać sprzedaż firmy dostarczających systemy Marketing Automation takie jak SALESmanago.”

igor bielogradekIgor Bielobradek, specjalista ds. marketing B2B

http://b2b-marketing.pl

„Jak zmieni się marketing w najbliższym roku? Tego nie wiem, natomiast mam nadzieję, że (przynajmniej w obszarze B2B) marketingowcy skupią się na tym co najważniejsze – dostarczaniu wartości klientom. Do tej pory źródłem zmian w marketingu był interes samej firmy. Efektem jest gonitwa za coraz to nowymi technikami i narzędziami, które raz po raz obwoływane „świętym graalem”. Zmiana, na którą oczekuję w roku 2015 to postawienie na pierwszym miejscu interesu klienta: potraktowanie komunikacji marketingowej jako metody na dostarczenie użytecznej informacji, która przybliża klienta o krok do rozwiązania problemu biznesowego. Tak właśnie rozumiem „content marketing”. To oczywiście nie ani jest łatwe ani tanie. Natomiast w zamian klient obdarza firmę olbrzymią wartością: wdzięcznością, zaufaniem do jej kompetencji, chęcią poświęcenia czasu, powierzenia swoich danych osobowych (generowanie leadów) i ostatecznie zakupami produktów i usług. Jeśli tak pojęty content marketing stanie się dominującym trendem w roku 2015 to moim zdaniem wymusi on dostosowanie narzędzie narzędzi marketingowych (w szczególności zastosowania automatyzacji marketingu), aby maksymalizować zwrot z inwestycji w wartościową treść.”

gordonMateusz Gordon, ekspert firmy Gemius ds. e-commerce

www.gemius.pl

„Trendem, który najbardziej będzie się rozwijał w 2015 roku, będzie big data połączone z automatyzacją, czyli programmatic marketing na wszystkich możliwych polach. Zwyciężą ci, którzy mają dostęp do większej ilości danych, potrafią je ustrukturyzować oraz posiadają technologię, która w oparciu o zgromadzone dane wyprowadzi automatyczne i spersonalizowane akcje. Ten trend będzie miał coraz większy wpływ na pożądany profil managerów marketingu, będący hybrydą kompetencji biznesowych, analitycznych i technologicznych. Dopóki organizacja nie wypracuje takich kompetencji wewnętrznie, powinna korzystać z usług doradczych firm specjalizujących się w przekładaniu wiedzy płynącej z analizy danych na decyzje biznesowe”.

blazewiczGrzegorz Błażewicz, CEO w SALESmanago

www.salesmanago.pl

„Rok 2015 będzie kolejnym rokiem coraz większego znaczenia technologii informatycznych w pracy działów marketingu i ich wykorzystania do budowania trwałych, optymalizowalnych i rozliczalnych procesów na styku pozyskiwania klientów i sprzedaży. Dynamicznie będzie rosła ilość firm, które zintegrują swoje systemy wewnętrzne takie jak CRM, ERP, Business Intelligence z systemami klasy Marketing Automation po to aby jak najlepiej wykorzystywać gromadzone dane transakcyjne i behawioralne do zwiększania sprzedaży. Życzę wszystkim marketerom udanego roku a całej branży jak największej ilości Dyrektorów Marketingu w randze członków zarządu, bo do tego tworzy się aktualnie unikalny kontekst.”

kurasinskiArtur Kurasiński, CEO w Focus – Smarter Analytics

www.getfokus.com

„Każdy rok jest rokiem „czegoś” – mobile, linuksa, e-commerce. Ja bym przychylił się do stwierdzenia, że 2015 rok będzie kolejnym rokiem kiedy firmy ze zdumieniem odkrywają, że wytwarzają bądź przetwarzają wartościowe dane, ale nie potrafią z nich zrobić pożytku. Nie chodzi nawet o słynne Big Data tylko wykorzystanie podstawowych metryk jakie każda firma jest w stanie pozyskać niskim kosztem – dane o osobach odwiedzających serwis firmowy czy zachowania i nawyki użytkowników śledzących naszą markę na różnych platformach społecznościowych.

Fascynujące jest jak wiele firm płaci za usługi firm doradczych i konsultingowych nie mając pojęcia, że dzięki abonamentom w cenie kilkuset złotych miesięcznie za oprogramowanie takiej jak Fokus (getfokus.com) mogę dowiedzieć się i podzielić wewnątrz swojej organizacji bardzo cennymi danymi oraz zaplanować działania w oparciu o nie.”

 

bartlomiej_juszczyk_2Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający Grupy Adweb

www.adweb.pl

„W mojej opinii przyszły rok będzie definiował dalszy wzrost budżetów marketingowych posiadanych przez firmy. Z tym, że zauważalnym jest coraz większe zawracanie uwagi przez marketerów na wysoką jakość i efektywność (konwersję) proponowanych im rozwiązań marketingowych – liczy się po prostu skuteczność mierzona wartością sprzedaży. W tym kontekście łączenie narzędzi tradycyjnej promocji z technikami automatyzacji marketingu, dawać będzie odpowiedź na zapotrzebowanie zleceniodawców. 2015 rok najpewniej przyniesie ugruntowanie swojej pozycji na rynku dobrych narzędzi marketingu (w tym automatyzacji), jak również wzrost zainteresowania narzędziami takimi jak SEM, content marketing i marketing emocjonalny. No i oczywiście, „nieśmiertelny” temat, czyli mobile marketing.”

szelagMarcin Szeląg, partner Innovation Nest

www.innovationnest.co

„Koniec roku 2014 pokazał na przykładzie IPO Hubspot, jak dobrze rynek ocenia marketing automation i jego potencjał na wzrost. Narzędzia marketingowe to kategoria software’u bardzo lubiana przez inwestorów. Rosnąca rola mediów cyfrowych sprawia, że co raz więcej organizacji uzbraja swoje działy marketingu w odpowiednie oprogramowanie pozwalające na zarządzanie bardziej bezpośrednią i personalizowaną komunikację z klientami. Patrząc na zmieniającą się role CMO (Chief Marketing Officer) idącą w stronę technologii oraz dynamicznie rosnącą ilość danych na temat klientów – automatyzacja działań marketingowy staje się koniecznością. Do tej pory największy rozwój marketing automation można było zauważyć w obszarze B2B. W 2015 zobaczymy nowych graczy budujących rozwiązania dedykowane dla rynku ecommerce.”

jaworskiMichał Jaworski, dyrektor ds. e-commerce w Rainbow Tours

www.rainbowtours.pl

„W 2015 roku będą rozwijały się platformy do kompleksowego zarządzania marketingiem, tzw. Data Management Platform (DMP). Dzięki takiej platformie będzie można analizować pełne dane z działań reklamowych i je optymalizować aby skuteczniej prowadzić działania marketingowe i zmniejszać koszt konwersji. Coraz powszechniejsze stanie się wykorzystanie własnych danych transakcyjnych, a także danych zewnętrznych, tzw. Third Party Data. Jestem pewien, że one-to-one marketing i wąska segmentacja użytkowników będzie coraz bardziej popularna – coraz więcej reklam będzie posiadała oferty dedykowane konkretnemu odbiorcy. Rynek zakupu reklamy w czasie rzeczywistym będzie się powiększał a wykorzystanie wiedzy o konkretnym internaucie (cookie) oraz systemów rekomendacyjnych do personalizacji ofert będzie coraz bardziej powszechne. Przy próbie segmentowania użytkowników na bardzo drobne grupy, niezbędne będzie wykorzystanie algorytmów i systemów do automatyzacji marketingu – w przeciwnym razie koszty osób zarządzających kampanią były by bardzo wysokie.”

 

krolewskiJarosław Królewski, CEO w HG Intelligence s.a.

www.hgintelligence.com

„Nowe trendy związane z marketing automation zdominowane zostaną przez technologie kontekstowe, takie jak BLE (popularne beacony), Wifi czy też RFiD. Marketerzy wciąż sporadycznie wykorzystują możliwości jakie daje wielowymiarowa analiza danych pochodzących z różnych źródeł. Programmatic buying czy data science to pojęcia wyznaczające przyszłość nowoczesnej komunikacji marketingowej, mocno spersonalizowanej, jednocześnie wyrafinowanej i nienachalnej. Zacieranie się granicy online i offline, szybki wzrost zainteresowania Internet of Things wprowadza użytkowników w nowy wymiar obcowania z nowoczesnymi technologiami. Przed całą branżą trudne zadanie, racjonalnego i merytorycznego wykorzystania nowości, edukacja klientów i dostarczanie wartości, które przełożą się na ich zaangażowanie i przywiązanie klientów do marki. BigData ustępuje pola FastData, czyli inteligentnej informacji przetworzonej na podstawie złożonych wnioskowań i algorytmów “tu i teraz”. Data-driven marketing to pojęcie klucz do sukcesów marketingowych w najbliższych latach.”

 

niemczura

Szymon Niemczura, CEO w Kontakt.io

www.kontakt.io

„Marketing Automation is facing a new challenge of bridging offline and online worlds. Only leading, technology oriented service providers, such as SALESmanago have capacity to shape the future of this transition. Businesses can finally join those two worlds with the latest technology, so they can not only measure but also engage their customers simultaneously on virtual and physical channels. This can be generally achieved by using new mobile technologies such as Beacons and a solid value proposition for end users in a form of a mobile app. Therefore, brining great mobile experience to end-customers will greatly benefit every stakeholder.”

karwatkaTomasz Karwatka, prezes zarządu Divante

www.divante.pl

„Jest parę ciekawych trendów w tym roku, ale taki, który sprawdza się w wielu dziedzinach to Umiejętne wykorzystanie Big Data. Jeszcze do niedawna bardzo niedoceniane, przeznaczone tylko dla specjalnych zespołów analitycznych. Podchodziliśmy do tego niechętnie. Skupialiśmy się jedynie na gromadzeniu danych, a nie ich badaniu i zrozumieniu. Teraz dopiero odkrywamy zastosowanie Big Data w e-commerce, marketingu, planowaniu strategii sprzedażowej czy poznaniu swoich klientów. Z pewnością wpadniemy jeszcze na kilka ciekawych pomysłów ich wykorzystania.”

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]