500% wyższe zaangażowanie w e-Mail Marketing dzięki automatyzacji i personalizacji. Marketing Automation w branży nieruchomości.

Education concept: Case Study on keyMieszkanie jest zakupem bardzo nietypowym – jeden klient rzadko kupuje mieszkanie przed upływem 5 lat, a proces zakupu mieszkania trwa nierzadko nawet kilka miesięcy. Dlatego główne cele, jakie stawiamy przed systemem Marketing Automation związane są nie z retencją klienta, ale ze wsparciem samego procesu sprzedaży.

Z reguły klient przed kontaktem z działem sprzedaży spędza dużo czasu na analizie oferty w Internecie. Głównym wyzwaniem stojącym przed Marketing Automation jest takie poprowadzenie go przez ten proces „samodzielnego researchu”, aby w tym czasie:

  • zbudować jego zaufanie do firmy
  • wskazać to, co w naszej ofercie dla niego najkorzystniejsze
  • utrzymanie zainteresowania klienta w kluczowych momentach jego procesu zakupowego (klienta, który trafia na stronę na wczesnym etapie rozpoznawania rynku stosunkowo łatwo jest zgubić zanim dojrzy do podjęcia konkretnych kroków)

Dodatkową korzyścią, jaką możemy uzyskać z systemu SALESmanago Marketing Automation jest możliwość monitoringu jakości działań marketingowych. Odpowiednio tagując źródła wejść klienta na stronę dowiemy się, które kanały komunikacji przełożyły się na realne kontrakty.

 

Podstawowe integracje i automatyzacje

Poniżej opisane są podstawowe, nie wymagające wielkich nakładów, integracje i automatyzacje pozwalające zwiększyć efektywność komunikacji marketingowej dewelopera z zastosowaniem SALESmanago.

Zbieranie informacji

System SALESmanago zapisuje historie wszystkich wizyt poszczególnych użytkowników na witrynach dewelopera. Stosując proste macierze segmentacji możemy przypisywać poszczególnym użytkownikom tagi w zależności od tego, jakimi mieszkaniami (np. wg liczby pokoi) i w jakich inwestycjach się interesują. Dane te po identyfikacji użytkownika mogą być przesyłane do CRM i wykorzystywane do personalizacji e-maili oraz treści na stronie www.

Informacja o klientach kontaktujących się z biurem sprzedaży

Podstawą (poza wklejeniem kodu monitorującego) jest integracja formularzy kontaktowych umieszczonych na stronie internetowej. Formularze takie warto umieścić nie tylko na podstronie Kontakt, ale również na podstronach poszczególnych mieszkań i ofert. Informacja, którą otrzyma pracownik działu sprzedaży zostanie wzbogacona o listę przeglądanych przez użytkownika podstron oraz jego profil w postaci tagów opisujących, jakimi inwestycjami i mieszkaniami się interesował.

Dodatkowe kontakty marketingowe

Aby uzyskać możliwość wysyłki informacji na wcześniejszym etapie procesu zakupowego warto zachęcić użytkownika do pozostawienia swojego adresu e-mail na przykład przy okazji pobierania karty mieszkania (kiedy wiemy, że klient jest już mocno zainteresowany). Przygotowanie e-booka (na przykład z poradami dotyczącymi zakupu mieszkania) wymaga więcej wysiłku, jednak pozwala pozyskać kontakt do klienta na jeszcze wcześniejszym etapie.

 

case gr1

 

 

Maile powitalne i zachęcające do kontaktu

Do pozyskanych kontaktów możemy po upływie określonego czasu (kilku godzin czy jednego dnia) wysłać zautomatyzowany e-mail przypominający wiadomość od konkretnego sprzedawcy. W e-mailu tym można zachęcić użytkownika do zadania dodatkowych pytań i bardziej bezpośredniego kontaktu.

Użytkownikom, którzy uzyskują wysoki scoring, ale nie zdecydowali się na telefon lub odwiedziny w biurze możemy zaproponować specjalny rabat lub inny bonus, jeśli skontaktują się z działem sprzedaży w określonym czasie.

Targetowane mailingi

Do pozyskanej powyższymi metodami bazy kontaktów możemy wysyłać mailingi związane z aktualnie prowadzonymi akcjami promocyjnymi. Im lepiej maile te będą dopasowane do zainteresowań konkretnego użytkownika tym lepsze osiągniemy efekty.

Przykładowo Wawel Service proponuje swoim klientom oferty tygodnia – mieszkania oferowane w danym tygodniu z rabatem pozwalającym obniżyć koszt zakupu mieszkania o od 5000 do 12000 PLN (w zależności od inwestycji i powierzchni). Do bazy kontaktów dewelopera wysyłamy mailingi z informacjami o jednej takiej ofercie wraz z linkiem do niej, a także landing page’a ze wszystkimi ofertami tygodnia. Poszczególni użytkownicy otrzymują maksymalnie jeden taki mail tygodniowo, a w nim ofertę mieszkania z inwestycji i o liczbie pokoi, jakie wcześniej przeglądali na stronie internetowej. Współczynnik otwarć tego typu maili oscyluje wokół 40% a kliknięć wokół 25%.

 

oferta tygodnia

 

Dopasowane komunikaty na stronie www dla anonimowych użytkowników

Wykorzystując profil użytkownika możemy dopasować również komunikaty wyświetlane na stronie internetowej w postaci różnego rodzaju bannerów i pop-upów. Przykładowo na stronie głównej możemy wyświetlać oferty promocyjne dotyczące interesujących użytkownika mieszkań. To rozwiązanie dotyczyć może również użytkowników anonimowych, czyli takich, którzy nie zostawili nam wcześniej swoich danych. Możemy również zaproponować im bonus (np. bilet na targi, kupon rabatowy do sklepu z wyposażeniem wnętrz czy voucher na kawę w popularnej sieci) w zamian za pozostawienie swoich danych teleadresowych lub odwiedziny w biurze.

Lead Nurturing

Do nowych kontaktów, z którymi nie prowadzimy jeszcze bezpośrednich rozmów, możemy skierować serię maili przybliżających firmę, jak i konkretną inwestycję (np. lokalizację, infrastrukturę, itp.). W ten sposób możemy przekazać użytkownikowi więcej wartościowych informacji podzielonych na strawne fragmenty. Szczególnie wartościowe jest zastosowanie lead nurturing w przypadku niestandardowych, trudnych zagadnień, np. związanych z innowacyjnymi technologiami zastosowanymi w inwestycji.

Analizując, które maile użytkownik otwiera i w które klika, dowiadujemy się, co jest dla użytkownika szczególnie ważne, dzięki czemu będziemy później mogli lepiej dopasować komunikację marketingową i sprzedażową.

Dalsze możliwości integracji

Integrując system Marketing Automation z CRM dewelopera, możemy dodatkowo ułatwić pracę sprzedawców, łącząc dane klienta w CRM z informacjami o profilu jego odwiedzin na stronie (wielkość mieszkań, lokalizacje, wyszukania) i szczególnie interesujących go ofertach. Możemy również zautomatyzować analizę efektywności działań marketingowych. Dodatkowe możliwości stwarzają integracje z zewnętrznymi platformami reklamowymi czy aplikacjami umożliwiającymi prowadzenie prostych ankiet na stronach internetowych.

Możliwości zastosowania Marketing Automation są bardzo szerokie, a o ich wykorzystaniu powinny decydować potrzeby konkretnej firmy. Należy przy tym pamiętać, że Marketing Automation jest narzędziem, które wymaga wcześniejszej analizy procesów i potrzeb konkretnej firmy, kreatywności w zastosowaniu i rzetelnego monitoringu efektywności poszczególnych działań.

 

—-

Autorką powyższego artykułu jest Paulina Starzyńska-Wilbik, właścicielka agencji marketingu nieruchomości Premedium i autorka bloga marketingnieruchomosci.pl. Jako Partner SALESmanago wdrożyła rozwiązania marketing automation w Wawel Service i Futureal.

www.premedium.pl

www.marketingnieruchomosci.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]