Adkontekst oraz SALESmanago Marketing Automation nawiązały współpracę, której efektem jest wspólna oferta dla klientów z branży e-commerce. Klienci SALESmanago zyskają możliwość wykorzystywania tego silnika do rekomendacji reklam emitowanych w sieci Adkontekst. Jest to oferta skierowana głównie do sklepów internetowych, biur podróży i innych przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż w sieci.
Adkontekst to największa polska sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej. Udostępnia ona klientom SALESmanago swoją powierzchnię emisyjną. Adkontekst skupia największe polskie portale oraz wysokiej jakości serwisy tematyczne. Dla właścicieli e-commerce to atrakcyjna powierzchnia do wyświetlania reklam opartych o retargeting spersonalizowany – Adkontekst eCommerce.
Spersonalizowana forma reklamy oraz dynamiczne kreacje reklamowe są tworzone i wyświetlane w czasie rzeczywistym użytkownikom, którzy odwiedzali już wcześniej sklep internetowy (retargeting), ale np. nie dokonali zakupu. Kreacje są tworzone automatycznie przez system reklamowy Adkontekst – na podstawie opisów, zdjęć i aktualnych cen produktów w sklepie internetowym. Tak duża personalizacja reklam (dopasowana do potrzeb i zainteresowań użytkowników) przekłada się na większe zaangażowanie internautów i skutecznie wpływa na ich chęć zakupu w sklepie internetowym.
Reklamy są emitowane w oparciu o trzy modele strategii, które są już skonfigurowane w panelu SALESmanago: po wizycie, porzucony koszyk, kampania przypominająca.
Współpraca SALESmanago z Adkontekst eCommerce umożliwia emisję spersonalizowanych reklam na powierzchni sieci Adkontekst. Dzięki informacjom zebranym przez SALESmanago dynamiczny retargeting pozwoli na emisję:
- Reklam z produktami rekomendowanymi na podstawie np. danych transakcyjnych lub historii odwiedzin
- Reklam zawierających kupon rabatowy skierowany do osób, które np. zrealizowały zakup na określoną kwotę
- Reklam produktów już wcześniej rekomendowanych w wiadomości e-mail, a jeszcze niezakupionych
- Reklam zawierających produkty dopasowane do ostatniego zakupu (komplementarne)
- Reklam zawierających rekomendacje wynikające z dokonanych zakupów w sklepie stacjonarnym
- Reklam zawierających rekomendacje zakupu produktów, które zużywają się w określonym czasie (zachęta do powtarzalnego /okresowego zakupu)
- Reklam przypominających o porzuconym koszyku w sklepie internetowym
Dzięki połączeniu Adkontekst z informacjami z systemu Marketing Automation możliwe jest dotarcie do konkretnej zidentyfikowanej osoby na dowolnej stronie internetowej z personalizowanymi treściami, które mogą być związane z danymi behawioralnymi, transakcyjnymi lub dowolnymi informacjami sprzedażowymi. Wspólna oferta Adkontekst i SALESmanago ułatwi naszym klientom prowadzenie zintegrowanych działań marketingowych stymulujących sprzedaż w sklepie internetowym i innych platformach e-commerce.