Dlaczego powinieneś jak najszybciej zacząć korzystać z Lead Nurturingu?

Lead Nurturing on Red Road Sign.Lead Nurturing to wciąż jeszcze nowe pojęcie związane z prowadzeniem działań marketingowo – sprzedażowych, których zadaniem jest przygotowanie potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Celem programu Lead Nurturing jest wyposażenie potencjalnego klienta w wiedzę niezbędną do efektywnego przeprowadzenia akcji sprzedażowej. Jednak od rozmowy handlowej do finalizacji sprzedaży prowadzi długa droga. Brak bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem, nakłonienie go do zakupu spada na barki strony internetowej.

Naturalne dojrzewanie leadów

Dbałość o leady jest jednak również istotna w przypadku e-commerce. Taka forma sprzedaży zdejmuje z klientów większość ograniczeń towarzyszących w sprzedaży on-line (miejsce czy czas dokonywania zakupu). Istnieje kilka taktyk na zwiększenie konwersji sprzedaży wśród potencjalnych klientów. Uważa się, że najbliższa naturalnemu procesowi podejmowania decyzji zakupowych jest metoda Lead Nurturing, dość obrazowo tłumaczona jako dojrzewanie leadów. Najprościej ujmując, to zestaw działań skierowanych w stronę potencjalnych klientów – w myśl zasady „każdy lubi kupować, nikt nie lubi, gdy mu się sprzedaje”. Istotą cyklu jest unikanie bezpośrednich działań sprzedażowych oraz koncentracja na dostarczaniu potencjalnym klientom potrzebnych im treści.

Edukacja i tworzenie relacji

Nowoczesne narzędzia do Lead Nurturing’u zaprojektowane są z myślą o budowaniu jak najlepszych relacji na linii przedsiębiorstwo-klient. Błędem byłoby jednak stosowanie tych samych środków w odniesieniu do wszystkich potencjalnych nabywców. Indywidualne podejście do poszczególnych grup odbiorców to jedna z największych zalet. Jak to wygląda w praktyce? Systemy klasy Marketing Automation umożliwiają tworzenia automatycznego cyklu Lead Nurturing. Odpowiednia segmentacja klientów na podstawie przyjętego przez nas kryterium jest pierwszym krokiem w stronę spersonalizowanych wiaodmości, edukujących klientów. Potencjalny kontrahent, po wypełnieniu dostępnego na naszej witrynie formularza kontaktowego, czy zapisaniu się na newsletter, przyporządkowany zostaje do określonej grupy. Zindywidualizowane kampanie marketingowe zwiększają lojalność klientów wobec naszej firmy i przyczyniają się do dokonania przez nich zakupu.

Brak presji i pełna swoboda

Z wielu metod utrzymywania relacji, najbardziej lubiane przez klientów są blogi tematyczne, video-szkolenia online i newslettery, ponieważ w naturalny i nienachalny sposób wzbudzają zainteresowanie. Jednocześnie, ponieważ nie są prowadzone żadne działania promocyjne (lub są prowadzone, ale nie dominują nad treścią, na przykład kilka zdań na końcu wpisu na blogu traktujących o  ciekawostkach w naszej ofercie) potencjalny klient nie ma wrażenia bycia pod presją. Najczęściej nie jest nawet świadomy, że w jego kierunku są kierowane jakiekolwiek działania marketingowe.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]