Jak mierzyć skuteczność kampanii reklamowych? Część pierwsza: outbound marketing

outboundOutbound marketing nazywany jest często starym marketingiem, ponieważ kojarzy się z mediami starszej generacji. Bywa także określany marketingiem agresywnym ze względu na zmuszenie odbiorcy do zapoznania się z promowanym komunikatem. Istnieje jednak stałe grono odbiorców, do których o wiele skuteczniej docierają komunikaty z tradycyjnych kanałów. 


 

Do najpopularniejszych metod outbound marketingu należą:

  • reklama telewizyjna
  • reklama radiowa
  • billboard
  • telemarketing
  • poczta

Głównym celem jest tutaj budowanie u odbiorców świadomości marki. To metoda marketingowa wykorzystująca bezpośrednie, czasem nawet natarczywe metody docierania do grona potencjalnych klientów. I mimo wielu pejoratywnych określeń, istnieją także głosy, mówiące o tym, że outbound marketing nadal posiada możliwości docierania do nieco starszego grona odbiorców, którzy również mogą stać się klientami. Wracając zatem do głównego tematu – w jaki sposób zmierzyć skuteczność tego rodzaju działań?

1. Bezpośrednie przychody z kampanii

Głównym celem przy stosowaniu metod inbound marketingu jest wzbudzenie zainteresowania oraz świadomości marki. Jeśli dochodzi do realnej sprzedaży, zwłaszcza bez ingerencji handlowca, to możemy uznać, że okazała się sukcesem.

2. Ilość nowych klientów

Tutaj istotne jest określenie, skąd pozyskaliśmy danych kontrahentów. Dzięki Marketing Automation i automatycznemu tagowaniu, ustalenie tych danych będzie bardzo proste.

3. Wzrost przychodów z dotychczasowych klientów

Chyba nikogo nie zdziwi obecność tego czynnika. To jeden z najbadziej miarodajnych wskaźników –  realny przychód. Nowe rejestracja czy to w sklepie internetowym, nowe zamówienia, słowem – wszystko to, co przłożyło się na zwiększenie przychodu. Dodatkowym wskaźnikiem może być także moment, kiedy handlowcy nie będą w stanie na bieżąco reagować na wszystkie nowe rejestracje, czy zapytania.

4. Do lejka sprzedaży stale ‚wpadają’ nowe leady

To skutek wielowymiarowych działań, nierzadko również bezpośredniego kontaktu handlowca z potencjalnym klientem. Odpowiednio prowadzone cykle Lead Nurturing czy Lead Generation również mają niebagatelny wpływ na ciągłe generowanie i przybywanie przygotowanych do dalszych etapów lejka leadów.

5. Feedback w sieci

To bezpośredni wynik zaangażowania odbiorców komunikatów marektingowych. Komentarze i dyskusje zainicjowane w sieci mogą być wypadkową całości działań zarówno z radia, telewizji i innych mediów. Tzw. „buzz” również napędza sprzedaż, zwłaszcza jeśli nastroje wokół kampanii są pozytywne. Wiele interakcji odbywa się na profilach społecznościowych oraz forach, dlatego warto je śledzić, aby na bieżąco reagować.

Nie ma jednak jednej, niepodważalnie skutecznej metody. Wiele zależy od rodzaju kampanii, obranego targetu oraz czasu trwania. Powyższe punkty są raczej orientacyjne, pełnią funkcję wskaźników i pewnych obszarów, na które należy zwrócić szczególną uwagę i je monitorować.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]