Funkcjonalności systemu Marketing Automation na przykładzie SALESmanago

Systemy klasy Marketing Automation oferują szereg funkcjonalności, które stanowią szkielet tego typu rozwiązań. Przedstawiamy zestaw standardowych funkcji marketing automation na przykładzie systemu SALESmanago.

 

Monitoring aktywności klientów na stronie www

Monitoring oglądalności strony www w SALESmanago to coś zupełnie innego niż monitoring oglądalności w Google Analytics. Monitoring strony SALESmanago dostarcza bardzo konkretnej wiedzy biznesowej, która znacznie zwiększa efektywność działu sprzedaży i działań marketingowych. SALESmanago dostarczy Ci następujących informacji:

  • Informacja którzy potencjalni i aktualni klienci odwiedzili stronę
  • Zestawienie danych o zainteresowaniu odwiedzających stronę
  • Analizę czasu spędzonego na poszczególnych sekcjach strony

Jak to działa?

Rozpoznawanie firm odwiedzających Twoją stronę: Zdecydowana większość odwiedzin Twojej strony www to odwiedziny anonimowe. SALESmanago rozpoznaje IP z którego realizowana jest wizyta na Twojej stronie i podaje nazwę firmy, która interesuje się Twoją ofertą. Dzięki temu odwiedziny na Twojej stroni stają się mniej anonimowe.

Rozpoznawanie potencjalnych i aktualnych klientów odwiedzających Twoją stronę: Każdy klient, który kliknie w linka w Twoim e-mailu ze skrzynki pocztowej, newsletterze lub zapytaniu ofertowym zostaje automatycznie monitorowany przez system SALESmanago. Dzięki temu jest łączony z działaniami i kampaniami marketingowymi (Adwords, SEO, Facebook etc) oraz działaniami sprzedażowymi, co pozwala na ocenę zarówno efektywności kampanii jak również na ocenę potencjału sprzedażowego oraz segmentowanie danego klienta. Z SALESmanago twoja sprzedaż i marketing zacznie działać dużo bardziej efektywnie.

Segmentacja klientów

System SALESmanago na bieżąco gromadzi pełną informację o zainteresowaniu Twoich potencjalnych i aktualnych klientów na podstawie ich aktywności na Twojej stronie www oraz w zależności od reakcji na prowadzone przez Ciebie działania marketingowe. Możesz wykorzystywać te wiedzę automatycznie grupując odwiedzających w rozmaite definiowalne przez Ciebie segmenty(grupy klientów) w zależności od:

  • Zainteresowania Twoja ofertą na Twojej stronie www
  • Wykonanych na Twojej stronie akcji (zakupy, formularze)
  • Czasu spędzonego na poszczególnych sekcjach
  • Reakcji na przesłane przez Ciebie oferty handlowe i emaile

Tagowanie kontaktów – SALESmanago wykorzystuje innowacyjny sposób segmentowania i grupowania klientów w oparciu o dynamiczne Tagi. Klienci mogą być tagowani ręcznie lub automatycznie za pomocą definiowanych reguł w zależności od zachowania klienta. Dzięki systemowi dział marketingu i sprzedaży uzyskuje błyskawiczny dostęp do grup kontaktowych jak również może ustawiać automatyczne programy marketingowe na kontakty oznaczone poszczególnymi tagami.

Automatyczna budowa list kontaktowych

Korzystając z SALESmanago nie musisz się martwić o integrację systemu ze swoim systemem CRM. Zadbaliśmy o to, aby budowa list odbywała się automatycznie przy najmniejszym wykorzystaniu dedykowanej pracy:

  • Import kontaktów z xls i csv – możesz automatycznie do wybranego segmentu klientów zaimportować całe swoje bazy kontaktów i rozpocząć monitoring ich aktywności na stronie www i wciągnąć klientów do automatycznych programów marketingowych
  • Integracja własnej skrzynki e-mail – to wyjątkowa funkcja SALESmanago, dzięki której każdy kontakt do którego wysyłasz e-mail automatycznie zostaje dodany do listy Twoich kontaktów w SALESmanago i aktywność tego klienta jest monitorowana przez system. Wejścia na Twoją stronę www, otwarcie Twoich emaili i ofert.
  • Integracja z własnym systemem wewnętrznym – dzięki API system SALESmanago, możesz kompletnie zautomatyzować budowę list klientów Twojego sklepu internetowego czy jakiegokolwiek systemu, do którego logują się Twoi klienci. Integracja poprzez API jest bardzo prosta. Dzięki niej rozpoczniesz automatycznie monitorowanie zachowań swoich klientów ich segmentację i skierujesz do poszczególnych segmentów zaplanowane przez Ciebie akcje marketingowe.
  • Integracja z systemem CRM – wykonujemy takie integracje na życzenie klienta, wtedy informacja o potencjalnych klientów jest przekazywana jako dodatkowe informacje dla Twojego działu sprzedaży w systemie CRM  z którego korzystasz.

Scoring klientów i tzw. „ Sales Intelligence”

Dzięki monitoringowi klientów i segmentacji system gromadzi informacje niezwykle przydatne w pracy działu sprzedaży, które umożliwiają szybkie efektywne „dopinanie” sprzedaży:

  • Alerty sprzedażowe – dział sprzedaży może być na bieżąco informowany o wizytach wybranych klientów na stronie www lub w momencie kiedy potencjalny klient dokonuje wybranej akcji na stronie www (takim momentem może być np. wejście na cennik, lub ściągnięcie ze strony www szerszej dokumentacji usługi lub produktu)
  • Scoring klientów – na podstawie analizy zachowania klienta system buduje listę klientów którzy stanowią najpoważniejsze szanse sprzedażowe i udostępnia tę listę osobom zajmującym się sprzedażą.

Automatyczne programy marketingowe

Kluczem do efektywnej sprzedaży jest dostarczanie do działu sprzedaży Leadu / Potencjalnego, który jest wyposażony we właściwą wiedzę i którego reakcje na przesłane oferty lub akcje marketingowe zwiększają szansę sprzedaży. W systemie SALESmanago można z łatwością ustawić dowolną liczbę automatycznych programów, które kierujemy do kontaktów trafiających do poszczególnych segmentów. Jakie automatyczne programy można realizować za pośrednictwem SALESmanago

  • Lead Nurturing / Drip programs – Edukacja potencjalnego klienta – długości cykli sprzedażowych różnią się w zależności od branży i rodzaju produktu lub usługi. Jedno się nie zmienia: doprowadzenie do skutecznej sprzedaży wymaga wyposażenia klienta we właściwą wiedzę. W SALESmanago każdego nowego potencjalnego klienta można wpiąć w stworzone samodzielnie programy Lead Nurturing, które w wybranych interwałach przesyłają gotowe przygotowane wcześniej materiały marketingowe (newslettery, white papers, cenniki etc). Realizację kolejnego elementu cyklu można uzależnić od wcześniej wykonanej przez potencjalnego klienta akcji. Programy Lead Nurturing są jednymi z najpopularniejszych zastosowań systemów typu Marketing Automation.Przykłady automatyzacji:a) Jeśli klient wypełnił formularz X / spędził na sekcji B naszej strony www więcej niż 3 min > dodaj kontakt pod Segment Y z regułą automatyzacji Z, która spowoduje przesłanie do danego kontaktu cyklu zaplanowanych wiadomości.
    b) Jeśli klient dokonał określonej akcji w ramach reguły Y przesuń kontakt do kolejnego programu Nurturing i poinformuj alertem dział sprzedaży
  • Automatyczne dialogi – System SALESmanago umożliwia zaprogramowanie automatycznych działań w zależności od zachowania klienta na przesłane akcje email marketing lub np. w odpowiedzi na zainteresowanie ofertą handlową.

Programowanie reguł automatyzacji – programowanie automatycznych programów marketingowych odbywa się w prostym i intuicyjnym module Automatyzacji, nie wymaga ono znajomości programowania. Wystarczy wybrać rodzaj zdarzenia (np. kliknięcie na URL, pobranie Cennika) i wybrać działanie które zostanie automatycznie wykonane przez SALESmanago (wysłanie kolejnego emaila, oferty lub przesłanie alertu do działu sprzedaży)

Oszczędź tysiące godzin na pracy, którą wykona za Ciebie SALESmanago – dzięki automatyzacji działań marketingowych można zmienić życie swoje działu marketingu i pozwolić pracownikom skupić się na myśleniu strategicznym, a całą ręczną pracę wykona za nich SALESmanago.

Targetowanie behawioralne

W systemie SALESmanago możesz tworzyć nieograniczoną liczbę dedykowanych ofert handlowych i marketingowych a następnie automatycznie kierować te oferty do klientów, którzy dokonali określonych zachowań na stronie www. (przykładowo, jeśli klient dokonał zakupu rowerka biegowego, SALESmanago może takiemu klientowi po 2 miesiącach przesłać ofertę dodatków do rowerków biegowych (np. dzwonki, osłony etc). Na bazie wprowadzonych przez Ciebie reguł system jest w podporządkowywać klientów do nieograniczonej liczby segmentów. Tylko od Ciebie zależy jak bardzo precyzyjną ofertę otrzymają klienci należący do poszczególnego segmentu.

  • Cross Selling i Upsales – W SALESmanago możesz z łatwością realizować automatyczne akcje cross sellingowe definiując segmenty do których trafią konkretne predefiniowane przez Ciebie oferty zakupu produktów powiązanych lub produktów pochodzących z innych linii produktowych.

Pozyskiwanie klientów Lead Generation

SALESmanago jest wyposażone w innowacyjne moduły stanowiące cześć dotychczasowych klasycznych systemów do marketingu Online.

  • Email Marketing – w SALESmanago można realizować klasyczne wysyłki  email marketingowe do nieograniczonej liczby kontaktów wykorzystując prosty edytor wiadomości email i standardowe funkcje dostępne w większości systemów do email marketingu
  • Formularze kontaktowe – jeśli chcesz zwiększyć ilość pozyskiwanych potencjalnych klientów skorzystaj z Generatora formularzy kontaktowych dostępnego w SALESmanago. Każdy kontakt który wypełni formularz zostanie wpięty do Twoich baz kontaktowych a następnie skierujesz do takiego klienta automatyczne programy marketingowe, po to aby zwiększyć potencjał sprzedaży.

Email Marketing vs Marketing Automation – to co w email marketingu jest esencją – czyli przesłanie wiadomości email i ewentualne zraportowanie w które linki kliknął kontakt, w Marketing Automation jest zaledwie początkiem do tego aby potencjalnego klienta przekuć w klienta, który dokonał zakupu.

Więcej potencjalnych klientów, bez wypełniania formularzy kontaktowych – dzięki SALESmanago potencjalnym klientem jest nie tylko klient, który wypełnił formularz na swojej stronie lub dokonał zakupu jakiś czas temu. Dzięki informacjom zebrane i analizowanym przez SALESmanago szybko okaże się że potencjalnym klientem może być każdy kontakt w Twojej bazie danych. Dzięki SALESmanago poznasz które to kontakty.

Analiza efektywności kampanii marketingowych

Dzięki SALESmanago nareszcie dowiesz się, które z prowadzonych działań marketingowych są naprawdę efektywne i przynoszą największą ilość potencjalnych klientów i dopiętych sprzedaży. System na bieżąco monitoruje najskuteczniejsze słowa kluczowe w SEO i Adwords, oraz kanały marketingowe, które naprawdę angażują Twoich klientów. Dowiedz się w jakie działania marketingowe inwestować, Facebook? Pozycjonowanie? Adwords? Czy Twoja firma posiada w tej chwili taką wiedzę? Jaką unikalną wiedzę pozyskasz dzięki SALESmanago a której nie pozyskasz w innym systemie:

  • Czy klient, który wypełnił formularz kontaktowy kliknął wcześniej na Adwords, czy potem wyszukał firmę w Google i dopiero po wejściu z wyszukiwarki postanowił dowiedzieć się więcej o ofercie?
  • Czy klient, który dokonał zakupu w Twoim sklepie internetowym klikał wcześniej w Adwords, potem wyszukał ponownie sklep lub produkt w Google Organic a dopiero potem dokonał zakupu? System Google Analytics zakwalifikuje taki zakup jako zakup z Google Organic, a prawda jest taka, że realnym efektywnym kanałem marketingowym jest Google Adwords.

Najefektywniejsze automatyczne programy marketingowe – system SALESmanago automatycznie analizuje, które z automatycznych programów marketingowych, które tworzysz w SALESmanago są najefektywniejsze. To prawdopodobnie najcenniejsza wiedza jaką pozyskujesz w SALESmanago bo dzięki nim efektywnie zwiększysz sprzedaż. W SALESmanago swoje reguły może tworzyć każdy użytkownik systemu – może się okazać, że program stworzony przez Twojego sprzedawcę jest dużo bardziej skuteczny niż programy tworzone przez dział marketingu. Ważne abyś te informacje posiadał i docelowo umożliwił wszystkim korzystanie z najskuteczniejszych programów.

Syndykacja treści – współdzielenie materiałów

Każda tworzona treść, automatyczna reguła marketingowa, szablon emaila, Newsletter sprzedażowy, oferta etc może być współdzielona z innymi użytkownikami konta. Dzięki temu Twój dział sprzedaży i marketingu komunikuje się w ramach spójnej identyfikacji wizualnej i korzysta z zasobów wiedzy programów marketingowych budowanych w SALESmanago.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]