Jak zacząć z Marketing Automation bez obaw? Kilka porad dla początkujących.

MarketingMimo że automatyzacja marketingu cieszy się dużą popularnością, a statystyki i wskaźniki efektywności takie jak ROI czy ROMI potwierdzają jej skuteczność, to w dalszym ciągu część firm i działów marketingu obawia się przestawienia swoich działań i ukierunkowania strategii na Marketing Automation. Dlaczego pomimo wszystkich dowodów i wsparcia tak się dzieje?

 

Zródło: photogenica.pl

Zapewne większość z nich sądzi, że zaadaptowanie się do nowych warunków okaże się zbyt skomplikowane, kosztowne i będzie wymagało szczególnego zaangażowania. Samo wdrożenie automatyzacji do organizacji pracy nie wymaga wcale tylu zasobów, jak pozornie mogłoby się wydawać. Automatyzacja sama w sobie nie musi być skomplikowana. Gdyby chwilę zastanowić się nad tym jak wiele czynności w codziennym życiu robimy automatycznie, dojdziemy do prostego wniosku: automatyzacja towarzyszy nam każdego dnia, choć nie zdajemy sobie z tego sprawę. Regularnie opłacamy rachunki, przelewamy określoną kwotę na konto oszczędnościowe, prowadzimy podsumowania miesiąca pod kątem wydatków i przychodów.

O czym więc trzeba wiedzieć przymierzając się do automatyzacji marketingu?

Pierwsze wrażenie jest tylko jedno

Nowi subskrybenci są szczególnie cenni z kilku względów. Przede wszystkim pozyskanie każdego kontaktu jest kosztowne, ale i czasochłonne. Druga sprawa to ich zaangażowanie. Są przeważnie ciekawi treści i to, że klikną w maila od nas jest bardziej prawdopodobne niż w przypadku kilkuletnich subskrybentów. Dlatego warto zainwestować nieco wysiłku i czasu chociażby w tzw. ‘welcome message’ czyli automatyczne wiadomości powitalne, które dany użytkownik powinien otrzymywać po rejestracji na stronie, czy wypełnieniu formularza. Tego typu wiadomości mają nawet czterokrotnie większy wskaźnik open rate niż tradycyjny mailing. Co więcej, pozwalają na zainicjowanie pozytywnej relacji z marką, budują stopniowe zaufanie oraz zaangażowanie klienta.

Nie lekceważ potęgi contentu i personalizacji

Interesujący nagłówek, wartościowe case studies, czy po prostu cenne informacje w postaci raportów i statystyk działają jak magnes. Najpierw przyciągają wzrok, budzą zainteresowanie u odbiorcy, aby w konsekwencji pobrał promowane materiały, zostawiając tym samym do siebie kontakt.  Poprzez spięcie formularzy kontaktowych z systemem klasy Marketing Automation będziesz mógł tworzyć bazę nowo pozyskanych leadów wraz z ich adresami e-mail. Później mogą trafić do planowanych kampanii sprzedażowych i konkretnych lejków. Istotne jest również dopasowanie treści do indywidualnego odbiorcy. Tego typu personalizacja jest zawsze mile widziana, ponieważ adresat naszych komunikatów czuje się traktowany wyjątkowo.

Wyczucie czasu kluczem do sukcesu

Automatyzacja pozwala usprawnić serię komunikatów maksymalnie spersonalizowanych do indywidualnych odbiorców. Całość odbywa się na podstawie profilu behawioralnego odbiorcy, który jest systematycznie budowany w oparciu o szczegółowe dane zbierane w trakcie wszystkich jego wizyt na stronie www. Są one później zaciągane do systemu i opisywane przy pomocy specjalnych tagów, czy uruchamianych reguł automatyzacji. Dzięki temu urodziny, rocznice, czy ostatnie zakupy są świetnymi wyzwalaczami dopasowanych czasowo i automatycznie wysyłanych e-maili. Jedyne, co musisz zrobić, to zaplanować na konkretny dzień automatycznego maila, połączonego ze specjalną ofertą i wysłać ją w odpowiednim czasie.

Rezultat?

Większe zaangażowanie potencjalnych klientów i obecnych kontrahentów, przekładające się bezpośrednio nie tylko na wskaźniki typu open rate, ale także na realną sprzedaż i zwiększenie przychodu firmy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]