5 argumentów ZA automatyzacją e-mail marketingu

emialsNiewątpliwie sukces systemów klasy Marketing Automation, który nie słabnie od paru lat ma swoje podłoże w skuteczności docierania do potencjalnych klientów z precyzyjnie dopasowaną ofertą opartą o danych osobowych, działań i indywidualnych preferencji. Marketing Automation to przyszłościowe przedsięwzięcie, ponieważ daje klientom to, czego potrzebują – możliwość wyboru. Automatyzacja marketingu prowadzi zwiększonej liczby źródeł pozyskiwania potencjalnych klientów, podnosząc tym samym wydajność działu marketingu i handlowego.

 

 

Dlaczego wysyłanie zautomatyzowanego mailingu stało się tak popularnym trendem w 2014 roku?

 

 1. Automatyczny zapalnik

Wysyłanie zautomatyzowanych maili można porównać do rodzaju zapalnika albo spustu, który odpalany jest na podstawie działań dokonywanych przez klientów na stronie. Takim momentem może być kliknięcie konkretnego buttona czy wypełnienie formularza kontaktowego. Dzięki temu akcja wysłania mailingu może odbyć się natychmiastowo.

2. Personalizacja

Jest jednym z najpotężniejszych narzędzi docierania do klienta z maksymalnie dopasowaną do jego potrzeb ofertą. Nic tak nie oddziałuje na klienta niż dopasowana wiadomość, ułożona dla każdego indywidualnie. Wtedy czuje się traktowany zupełnie inaczej, ma wrażenie, że naprawdę starasz się dotrzeć precyzyjnie ze swoją ofertą wedle jego potrzeb. Czuje się w ten sposób wyróżniony i o wiele chętniej wejdzie w interakcje z handlowcem albo od razu dokona zakupu.

3. Trafność

Jeśli konsument  dokonał już u nas zakupów i przejawił zainteresowanie innymi, podobnymi produktami, to dobrą praktyką będzie wysłanie maila po jego wizycie. W treści maila warto zawrzeć pozostałe produkty, którymi zwróciły jego uwagę oraz te z podobnych kategorii i o porównywalnej cenie. Dodatkową korzyścią płynącą z wykorzystania Marketing Automation jest możliwość oferowania dopasowanych tematycznie do okazji produktów ( np. urodziny, czy inne okolicznościowe wydarzenia).

4. Integracja sprzedaży

Systemy klasy Marketing Automation są w większości przypadków zintegrowane z pozostałymi modułami i funkcjonalnościami jak chociażby CRM. Dzięki temu zespół sprzedaży może obserwować jak konkretne lead’y zachowują się na poszczególnych etapach prowadzonych kampanii. Pozwoli im to lepiej opracować strategię i prowadzić o wiele bardziej przemyślaną i dopasowaną komunikację.

5. Lead Nurturing i edukacja

Dopasowany mailing równie skutecznie można wykorzystać przeprowadzając kampanie e-mail marketingowe w ramach cyklu nazywanego Lead Nurturingiem. Jego głównym zadaniem jest zupełnie nieinwazyjne dzielenie się z potencjalnymi klientami informacjami na temat działalności firmy, szczegółowej specyfiki oferowanych usług czy produktów. Tego typu mailing ma na celu zachęcanie adresatów do zainteresowania się szczegółami oferty i długofalowej, owocnej współpracy.

 

Automatyzacja pozwala zmienić to, w jaki sposób tradycyjnie funkcjonuje dział handlowy. Umożliwi organizowanie sprzedaży w sposób o wiele bardziej dopasowany niż konkurencja, która tam opiera się na sztywnym i niezmiennym traktwaniu e-mail marketingu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]