Współczesne problemy marketerów – jak Marketing Automation pomaga je rozwiązywać?


help buttonXXI wiek to rozkwit nowych technologii, aplikacji, systemów i narzędzi. Dlatego coraz częściej wymaga od marketerów znajomości i umiejętności wykorzystania ich w codziennej pracy. Problematyczny staje się jednak wybór konkretnych rozwiązań. Od marketingowców oczekuje się nie tylko wiedzy typowo marketingowej, ale również coraz częściej programowania, czy dokonywania wieloetapowych analiz.

 

 

 

 

Komunikacja kluczem do sukcesu

Okazuje się, że równie dużą przeszkodą jest niewystarczający przepływ i wymiana informacji między CMO (Chief Marketing Officer), czyli polskim odpowiednikiem dyrektora działu marketingu a CIO (Chief Information Officer) – odpowiednikiem dyrektorem działu IT. Marketerzy często nie są w stanie rozpoznać idealnego narzędzia czy oprogramowania, które pomogłoby w ich pracy. Nie posiadają wykształcenia umożliwiającego szybka weryfikację doboru najlepszych rozwiązań, które znacząco usprawniłyby ich pracę. Z kolei specjaliści z działu IT również nie kwapią się do pomocy. Równie rzadko zdarzają się sytuację, gdzie przedstawiciele obu działów współpracują ze sobą w doborze rozwiązań dopasowanych do strategii marketingowych. Specjaliści z działów IT raczej niechętnie angażują się w pracę marketerów, choć niejednokrotnie swoją wiedzą pozwoliliby na znaczne zoptymalizowanie działań (dobierając najodpowiedniejszy soft, czy narzędzia marketingowe).

Kilka niewygodnych statystyk

Ciągle zbyt mało przedsiębiorców potrafi dostrzec bezpośrednią korelację działań CMO i CIO oraz  możliwości jakie niosłaby za sobą współpraca między nimi. Jedynie 3% marketerów twierdzi, że potrafi wykorzystać potencjał i wszystkie funkcjonalności systemu, na którym pracują. Zaledwie 16% uważa, że ich strategia marketingowa jest ściśle dopasowana do ogólnej strategii biznesowej. Co gorsza, połowa marketerów wcale nie jest przekonana, czy ich inwestycje przyniosą wymierne korzyści biznesowe. Natomiast 67% jest pewna, że nowe technologie są niezbędne do ogólnej wydajności i skuteczności działań marketingowych.

Marketing Automation – kompletne narzędzie dla marketerów

Nowe technologie  z jednej strony dostarczają ogromu możliwości, ale też z drugiej powodują pewnego rodzaju ograniczenia i przeciążenia. Problemem jest zbyt duża ilość źródeł danych i brak strategicznego zastosowania do stworzonych integracji takich jak CRM, czy ERP. Niestety, wiele rozwiązań jest zwyczajnie niedostosowanych do użytkownika, niezbyt przyjaznych w codziennym użytkowaniu, albo sprawiających trudności osobom bez wykształcenia technicznego. Równie często marketerzy napotykają na problem przepływu i ujednolicenia danych, którymi dzielą się z pozostałymi działami.

Systemy klasy Marketing Automation wychodzą na przeciw oczekiwaniom nie tylko działów marketingu, ale także działu handlowego, czy call center. Ujednolicone dane zaciągane są bezpośrednio do systemu. Dzięki temu wszystkie działy pracują na systemie, który idealnie je agreguje. Większość systemów do automatyzacji marketingu składa się z pointegrowanych modułów takich jak CRM, Automatyzacja, Komunikacja czy część poświęcona zbieraniu feedback’u z prowadzonych przez marketerów działań – Analityka. Dzięki integracji możliwe jest przetwarzanie danych transakcyjnych, danych zaciąganych z portali społecznościowych i wielu innych bez problemów związanych z częściową utratą czy dalszą analizą.  Dodatkową zaletą jest fakt, że systemy Marketing Automation są na tyle proste i intuicyjne, że nie wymagają od użytkowników technicznej wiedzy.

Podsumowanie

Dlatego tak bardzo ważne jest, aby szefowie działów IT dzielili się swoją wiedzą z pozostałymi szefami działów – marketingu, strategii, handlowego. Taka kompleksowa współpraca i doradztwo może wyjść tylko na dobre całej firmie, a przy okazji zaoszczędzi mnóstwo czasu i pozwoli uniknąć problemów związanych z pełnym wykorzystaniem możliwości oprogramowania.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]