W poprzednim wpisie zostało omówionych pięć sprawdzonych faktów, które mają realny wpływ na budowanie strategii komunikacyjnej, a w konsekwencji do podwalin konwersji sprzedażowej. Zwróciliśmy uwagę na to, jak dużą rolę w całym procesie odgrywa storytelling, zbieranie opinii i recenzji od klientów, czy przede wszystkim systematyczna analiza wskaźników konwersji. Po lekturze dzisiejszego wpisu poznasz 10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie konwersji sprzedażowej w Twoim sklepie.
1. Wybór odpowiedniej platformy
Jeśli dopiero przymierzasz się do postawienia sklepu internetowego, zapoznaj się z ofertą platform sklepowych. Zwróć uwagę na gotowe integracje z popularnymi systemami zarówno jeśli chodzi o CRM czy Marketing Automation. Skorzystaj z rekomendacji i opinii inny klientów.2.
2. E-mail marketing
Nie należy zapominać o tej metodzie komunikacji z klientem. Przemyślany e-mail marketing pozwoli, aby klienci byli cały czas na bieżąco, jeśli chodzi o aktualności w Twoim sklepie. E-mail marketing możesz również wykorzystać w formie Lead Nurturingu, informując potencjalnych klientów o profilu działalności firmy, wprowadzanym zmianom, czy w ramach rozbudowanego, cyklicznego storytellingu, gdzie klienci stopniowo dowiadują się o kolejnych elementach opowiadanej historii.
3. Korzystaj z testów A/B
Dzięki nim dowiesz się, która z opracowanych przez Ciebie wersji mailingu jest skuteczniejsza. Dzięki Marketing Automation i zaawansowanemu modułowi analityki, dostaniesz informację zwrotną ze szczegółowymi danymi takimi jak ilość kliknięć , czy przekierowań na stronę sklepu.
4. Pamiętaj o merchandising’u
To łączenie I specjalna prezentacja produktów w grupach takich jak: nowości, bestsellery, sezonowe wyprzedaże. Dużą skutecznością cieszą się kampanie typu cross-selling i up-selling, znacząco zwiększające średnią wartość transakcji. Cross – selling to proponowanie dodatkowych produktów do tych wybranych już przez klienta, to podpowiedzi znajdujące się przeważnie z boku lub na dole głównego okna. Up – selling to najczęściej droższa, bardziej rozbudowana wersja danego produktu. Uświadamiamy wtedy klienta o drugiej opcji, informując go o różnicach i korzyściach, jakie osiągnie, jeśli się na nią zdecyduje.
5. Nawigacja i wyszukiwanie
„Jeżeli Twój klient nie możesz czegoś znaleźć, to tego nie kupi”. Intuicyjna nawigacja i prostota to klucz do sukcesu. Udostępniaj najbardziej zaawansowane funkcje filtrowania i wyszukiwania produktów: po rozmiarach, cechach, kolorach itd. Zwróć uwagę również na dokładność opisów produktów i pamiętaj o złotej zasadzie: minimum słów – maksimum treści.
6. SMSy po dokonaniu zakupów lub informujące o nowych promocjach
Dzięki systemom klasy Marketing Automation wysyłanie tego typu wiadomości tekstowych do klientów będzie świetnym sposobem na przypomnienie o akcjach organizowanych w sklepie – mogą to być SMSy potwierdzające nadanie przesyłki, czy na przykład zawierające podziękowanie za dokonane zakupy.
7. E-mail z porzuconym koszykiem
Często zdarza się, że klienci przeglądając ofertę produktową w naszym sklepie dodają poszczególne przedmioty do koszyka zakupowego, ale jednak nie dochodzi do sfinalizowania transakcji. Mail z porzuconym koszykiem, wysyłany bezpośrednio z systemu Marketing Automation będzie świetnym sposobem na przypomnienie o zakupach potencjalnemu klientowi. Proponując dodatkowy rabat na zakupy, skłonimy go, aby wrócił na stronę i dokonał transakcji.
8. Opinie klientów
Są szczególnie ważne w budowaniu zaufania do sklepu. Jeśli pozostali kupujący mają możliwość wypowiedzenia się na temat jakości obsługi, wysyłki towaru, czy całości procesu zakupowego, to zyskujesz w oczach potencjalnych klientów.
9. Oferty specjalne dla nowych użytkowników
Istotnym jest również szczególne podejście do osób, które nigdy nie robiły u nas zakupów. Za pomocą specjalnych bannerów odpalanych za pomocą reguł automatyzacji, jesteśmy w stanie dopasować zupełnie inną treść komunikatu do osoby, która jest na stronie pierwszy raz. Aby ją zachęcić do zakupu, warto zaoferować jej rabat na pierwsze zakupy, czy darmową przesyłkę.
10. Social media – aplikacje Facebook’owe
Pamiętaj, że media społecznościowe to pole, na którym warto działać, warto wchodzić w interakcje z klientami. Dzięki stworzonym aplikacjom i ich integracji z Marketing Automation jesteś w stanie na przykład za pomocą organizowanych konkursów na swoim profilu na Facebook’u zdobywać nowe kontakty, które następnie dzięki odpowiedniej pielęgnacji mogą stać się naszymi klientami.