Konwersja sprzedażowa część I – 5 sprawdzonych praktyk, które mają wpływ na konwersję

Wysoki współczynnik konwersji sprzedażowej często jest traktowany jako wskaźnik sukcesu firmy.  Jednak aby móc obserwować sukcesywny jej wzrost, warto wiedzieć, co za wspomnianym wzrostem stoi  oraz od jakich działań warto wyjść, aby świadomie i sprawnie budować wartość przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz 5 elementów, o które warto zadbać.

 

 

 

 

1. Opowiedz swoją historię

O storytellingu staje się coraz głośniej nie bez przyczyny. Opowiadanie historii o naszej marce, o tym w jaki sposób powstała i co było główną inspiracją  stało się bardzo perswazyjną metodą na przyciąganie do siebie grona odbiorców. Ludzie przeżywają historie – to naturalny mechanizm, który zawdzięczamy budowie i  sposobie funkcjonowania naszego mózgu. Niezależnie od tego, czy o danej historii dowiadujemy się od znajomego, czy na przykład z gazety, reagujemy podobnie – dopasowujemy treść historii do własnych odczuć, wytwarzając tym samym poczucie przynależności i wspólnych doświadczeń. Wiedząc jak silnie tego typu treści są w stanie oddziaływać na odbiorców, postaraj się, aby historia Twojej firmy dotarła do nich. Najlepiej jeśli będzie charakterystyczna i będzie kojarzyć się właśnie z Twoją marką.

2. Recenzje, opinie i wiarygodność

Według Search Engine Journal prawie 63% konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupów produktów danej marki, jeśli na jej stronie internetowej znajdują się recenzje produktów wystawione od innych kupujących. Niebagatelne znaczenie mają też wyeksponowane oceny, które pełnią tak naprawdę formę referencji od klienta. Natomiast ponad 70% ankietowanych przeszukuje sieć pod kątem opinii innych użytkowników przed dokonaniem zakupów. Świadome i celowe umieszczanie tego typu informacji znacznie podnosi wiarygodność marki. Tworzymy w ten sposób poczucie zaufania, zwłaszcza jeśli oceny są w większości pozytywne. Natomiast bark tego typu feedback’u na naszej stronie może wywoływać podejrzliwość wśród szukających informacji.

3. Syndrom potencjalnej straty

Większość ludzi, kiedy pojawia się przed nimi perspektywa utracenia jakiejś okazji, przegapienia dodatkowego rabatu, czy ekstra bonusów, skupi się właśnie na tym, aby do takiej sytuacji nie dopuścić. Ryzyko odnotowania straty działa o wiele bardziej mobilizująco niż na przykład wypracowanie podobnego zysku w jakichś innych, równoległych działaniach.  Tego typu wiedza jest wykorzystywana nie od dziś w reklamach telewizyjnych, radiowych, czy internetowych. Jednak znając proste mechanizmy, które kierują działaniami jednostek,  jesteśmy w stanie skusić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Przedstaw mu ofertę specjalną, o ograniczonym terminie realizacji, uświadamiając przy tym, ile może stracić, jeśli nie zdecyduje się na kupno. Poprzyj jednak swoje argumenty rzetelnymi danymi, czy statystykami, bez zbędnej demagogii.

4. Doświadczenie i wiedza

Zdecydowanie łatwiej przekonasz potencjalnego kontrahenta do skorzystania z Twoich usług, jeśli udowodnisz mu, że jesteś naprawdę dobry w tym co robisz. Na potwierdzenie swoich słów powinieneś przytoczyć jak najwięcej dowodów, potwierdzających swój autorytet w konkretnej dziedzinie. Mogą to być studia przypadków, szczegółowe informacje z procesów, które zostały pomyślnie przeprowadzone i zoptymalizowane. Dzieląc się ekspercką wiedzą i  rozpowszechniając tego typu dane, stajesz się nie tylko wiarygodny w tym co robisz, ale też w oczach innych zaczynasz być postrzegany jako fachowiec, który ma kompletną wiedzę w danym temacie.

5. Monitoruj i analizuj wykorzystując Marketing Automation

Kiedy już rozpoczniesz działania i wykorzystasz powyższe informacje nie zapomnij o jednej, kluczowej sprawie. Konwersja, o którą tak naprawdę chodzi to przede wszystkim wskaźniki. To dopiero one pozwolą wyciągać wnioski o prowadzonych przedsięwzięciach. Zwróć uwagę na to, które z Twoich działań i w jakim stopniu przyczyniły się do zwiększonej aktywności odbiorców i składaniu zamówień. Dzięki temu, będziesz miał jasny sygnał, które z elementów strategii okazują się najefektywniejsze, a nad którymi trzeba jeszcze popracować. Dobrym rozwiązaniem z pewnością będzie wykorzystanie w tym celu systemu klasy Marketing Automation, który pozwoli realizować działania komunikacyjne, marketingowe i sprzedażowe w obrębie jednego systemu. Poniżej znajduje się przykładowa analityka konwersji sprzedażowej z systemu SALESmanago Marketing Automation, gdzie otrzymujesz konkretne dane. Opierając się na nich jeszcze skuteczniej zoptymalizujesz kolejne działania.

Podsumowanie

W budowaniu wizerunku marki wychodzimy od opowiedzenia własnej historii. Podpieramy się przy tym zdobytymi doświadczeniami i jednocześnie nieustannie zbieramy opinie i recenzje ze strony konsumentów. Wiarygodność oraz przejrzystość naszych działań pozwoli na zbudowanie zaufania wśród odbiorców. Dlatego tak ważne jest zachęcanie klientów, aby dzielili się z nami swoimi wrażeniami, czy to z jakości obsługi, czy całego procesu sprzedażowego w specjalnie do tego wyselekcjonowanych miejscach naszej witryny. Taka transparentność w działaniach jest odbierana przychylnie przez konsumentów, którzy nie boją się skorzystać z naszych rozwiązań, a równie często mogą także liczyć na fachową pomoc, czy poradę. Takie prokonsumenckie działania z pewnością przełożą się również na zwiększoną konwersję sprzedażową w Twojej firmie.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]