Wysoki współczynnik konwersji sprzedażowej często jest traktowany jako wskaźnik sukcesu firmy. Jednak aby móc obserwować sukcesywny jej wzrost, warto wiedzieć, co za wspomnianym wzrostem stoi oraz od jakich działań warto wyjść, aby świadomie i sprawnie budować wartość przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz 5 elementów, o które warto zadbać.
1. Opowiedz swoją historię
O storytellingu staje się coraz głośniej nie bez przyczyny. Opowiadanie historii o naszej marce, o tym w jaki sposób powstała i co było główną inspiracją stało się bardzo perswazyjną metodą na przyciąganie do siebie grona odbiorców. Ludzie przeżywają historie – to naturalny mechanizm, który zawdzięczamy budowie i sposobie funkcjonowania naszego mózgu. Niezależnie od tego, czy o danej historii dowiadujemy się od znajomego, czy na przykład z gazety, reagujemy podobnie – dopasowujemy treść historii do własnych odczuć, wytwarzając tym samym poczucie przynależności i wspólnych doświadczeń. Wiedząc jak silnie tego typu treści są w stanie oddziaływać na odbiorców, postaraj się, aby historia Twojej firmy dotarła do nich. Najlepiej jeśli będzie charakterystyczna i będzie kojarzyć się właśnie z Twoją marką.
2. Recenzje, opinie i wiarygodność
Według Search Engine Journal prawie 63% konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupów produktów danej marki, jeśli na jej stronie internetowej znajdują się recenzje produktów wystawione od innych kupujących. Niebagatelne znaczenie mają też wyeksponowane oceny, które pełnią tak naprawdę formę referencji od klienta. Natomiast ponad 70% ankietowanych przeszukuje sieć pod kątem opinii innych użytkowników przed dokonaniem zakupów. Świadome i celowe umieszczanie tego typu informacji znacznie podnosi wiarygodność marki. Tworzymy w ten sposób poczucie zaufania, zwłaszcza jeśli oceny są w większości pozytywne. Natomiast bark tego typu feedback’u na naszej stronie może wywoływać podejrzliwość wśród szukających informacji.
3. Syndrom potencjalnej straty
Większość ludzi, kiedy pojawia się przed nimi perspektywa utracenia jakiejś okazji, przegapienia dodatkowego rabatu, czy ekstra bonusów, skupi się właśnie na tym, aby do takiej sytuacji nie dopuścić. Ryzyko odnotowania straty działa o wiele bardziej mobilizująco niż na przykład wypracowanie podobnego zysku w jakichś innych, równoległych działaniach. Tego typu wiedza jest wykorzystywana nie od dziś w reklamach telewizyjnych, radiowych, czy internetowych. Jednak znając proste mechanizmy, które kierują działaniami jednostek, jesteśmy w stanie skusić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Przedstaw mu ofertę specjalną, o ograniczonym terminie realizacji, uświadamiając przy tym, ile może stracić, jeśli nie zdecyduje się na kupno. Poprzyj jednak swoje argumenty rzetelnymi danymi, czy statystykami, bez zbędnej demagogii.
4. Doświadczenie i wiedza
Zdecydowanie łatwiej przekonasz potencjalnego kontrahenta do skorzystania z Twoich usług, jeśli udowodnisz mu, że jesteś naprawdę dobry w tym co robisz. Na potwierdzenie swoich słów powinieneś przytoczyć jak najwięcej dowodów, potwierdzających swój autorytet w konkretnej dziedzinie. Mogą to być studia przypadków, szczegółowe informacje z procesów, które zostały pomyślnie przeprowadzone i zoptymalizowane. Dzieląc się ekspercką wiedzą i rozpowszechniając tego typu dane, stajesz się nie tylko wiarygodny w tym co robisz, ale też w oczach innych zaczynasz być postrzegany jako fachowiec, który ma kompletną wiedzę w danym temacie.
5. Monitoruj i analizuj wykorzystując Marketing Automation
Kiedy już rozpoczniesz działania i wykorzystasz powyższe informacje nie zapomnij o jednej, kluczowej sprawie. Konwersja, o którą tak naprawdę chodzi to przede wszystkim wskaźniki. To dopiero one pozwolą wyciągać wnioski o prowadzonych przedsięwzięciach. Zwróć uwagę na to, które z Twoich działań i w jakim stopniu przyczyniły się do zwiększonej aktywności odbiorców i składaniu zamówień. Dzięki temu, będziesz miał jasny sygnał, które z elementów strategii okazują się najefektywniejsze, a nad którymi trzeba jeszcze popracować. Dobrym rozwiązaniem z pewnością będzie wykorzystanie w tym celu systemu klasy Marketing Automation, który pozwoli realizować działania komunikacyjne, marketingowe i sprzedażowe w obrębie jednego systemu. Poniżej znajduje się przykładowa analityka konwersji sprzedażowej z systemu SALESmanago Marketing Automation, gdzie otrzymujesz konkretne dane. Opierając się na nich jeszcze skuteczniej zoptymalizujesz kolejne działania.
Podsumowanie
W budowaniu wizerunku marki wychodzimy od opowiedzenia własnej historii. Podpieramy się przy tym zdobytymi doświadczeniami i jednocześnie nieustannie zbieramy opinie i recenzje ze strony konsumentów. Wiarygodność oraz przejrzystość naszych działań pozwoli na zbudowanie zaufania wśród odbiorców. Dlatego tak ważne jest zachęcanie klientów, aby dzielili się z nami swoimi wrażeniami, czy to z jakości obsługi, czy całego procesu sprzedażowego w specjalnie do tego wyselekcjonowanych miejscach naszej witryny. Taka transparentność w działaniach jest odbierana przychylnie przez konsumentów, którzy nie boją się skorzystać z naszych rozwiązań, a równie często mogą także liczyć na fachową pomoc, czy poradę. Takie prokonsumenckie działania z pewnością przełożą się również na zwiększoną konwersję sprzedażową w Twojej firmie.