Konwersja sprzedażowa część I – 5 sprawdzonych praktyk, które mają wpływ na konwersję

Wysoki współczynnik konwersji sprzedażowej często jest traktowany jako wskaźnik sukcesu firmy.  Jednak aby móc obserwować sukcesywny jej wzrost, warto wiedzieć, co za wspomnianym wzrostem stoi  oraz od jakich działań warto wyjść, aby świadomie i sprawnie budować wartość przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz 5 elementów, o które warto zadbać.

 

 

 

 

1. Opowiedz swoją historię

O storytellingu staje się coraz głośniej nie bez przyczyny. Opowiadanie historii o naszej marce, o tym w jaki sposób powstała i co było główną inspiracją  stało się bardzo perswazyjną metodą na przyciąganie do siebie grona odbiorców. Ludzie przeżywają historie – to naturalny mechanizm, który zawdzięczamy budowie i  sposobie funkcjonowania naszego mózgu. Niezależnie od tego, czy o danej historii dowiadujemy się od znajomego, czy na przykład z gazety, reagujemy podobnie – dopasowujemy treść historii do własnych odczuć, wytwarzając tym samym poczucie przynależności i wspólnych doświadczeń. Wiedząc jak silnie tego typu treści są w stanie oddziaływać na odbiorców, postaraj się, aby historia Twojej firmy dotarła do nich. Najlepiej jeśli będzie charakterystyczna i będzie kojarzyć się właśnie z Twoją marką.

2. Recenzje, opinie i wiarygodność

Według Search Engine Journal prawie 63% konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupów produktów danej marki, jeśli na jej stronie internetowej znajdują się recenzje produktów wystawione od innych kupujących. Niebagatelne znaczenie mają też wyeksponowane oceny, które pełnią tak naprawdę formę referencji od klienta. Natomiast ponad 70% ankietowanych przeszukuje sieć pod kątem opinii innych użytkowników przed dokonaniem zakupów. Świadome i celowe umieszczanie tego typu informacji znacznie podnosi wiarygodność marki. Tworzymy w ten sposób poczucie zaufania, zwłaszcza jeśli oceny są w większości pozytywne. Natomiast bark tego typu feedback’u na naszej stronie może wywoływać podejrzliwość wśród szukających informacji.

3. Syndrom potencjalnej straty

Większość ludzi, kiedy pojawia się przed nimi perspektywa utracenia jakiejś okazji, przegapienia dodatkowego rabatu, czy ekstra bonusów, skupi się właśnie na tym, aby do takiej sytuacji nie dopuścić. Ryzyko odnotowania straty działa o wiele bardziej mobilizująco niż na przykład wypracowanie podobnego zysku w jakichś innych, równoległych działaniach.  Tego typu wiedza jest wykorzystywana nie od dziś w reklamach telewizyjnych, radiowych, czy internetowych. Jednak znając proste mechanizmy, które kierują działaniami jednostek,  jesteśmy w stanie skusić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Przedstaw mu ofertę specjalną, o ograniczonym terminie realizacji, uświadamiając przy tym, ile może stracić, jeśli nie zdecyduje się na kupno. Poprzyj jednak swoje argumenty rzetelnymi danymi, czy statystykami, bez zbędnej demagogii.

4. Doświadczenie i wiedza

Zdecydowanie łatwiej przekonasz potencjalnego kontrahenta do skorzystania z Twoich usług, jeśli udowodnisz mu, że jesteś naprawdę dobry w tym co robisz. Na potwierdzenie swoich słów powinieneś przytoczyć jak najwięcej dowodów, potwierdzających swój autorytet w konkretnej dziedzinie. Mogą to być studia przypadków, szczegółowe informacje z procesów, które zostały pomyślnie przeprowadzone i zoptymalizowane. Dzieląc się ekspercką wiedzą i  rozpowszechniając tego typu dane, stajesz się nie tylko wiarygodny w tym co robisz, ale też w oczach innych zaczynasz być postrzegany jako fachowiec, który ma kompletną wiedzę w danym temacie.

5. Monitoruj i analizuj wykorzystując Marketing Automation

Kiedy już rozpoczniesz działania i wykorzystasz powyższe informacje nie zapomnij o jednej, kluczowej sprawie. Konwersja, o którą tak naprawdę chodzi to przede wszystkim wskaźniki. To dopiero one pozwolą wyciągać wnioski o prowadzonych przedsięwzięciach. Zwróć uwagę na to, które z Twoich działań i w jakim stopniu przyczyniły się do zwiększonej aktywności odbiorców i składaniu zamówień. Dzięki temu, będziesz miał jasny sygnał, które z elementów strategii okazują się najefektywniejsze, a nad którymi trzeba jeszcze popracować. Dobrym rozwiązaniem z pewnością będzie wykorzystanie w tym celu systemu klasy Marketing Automation, który pozwoli realizować działania komunikacyjne, marketingowe i sprzedażowe w obrębie jednego systemu. Poniżej znajduje się przykładowa analityka konwersji sprzedażowej z systemu SALESmanago Marketing Automation, gdzie otrzymujesz konkretne dane. Opierając się na nich jeszcze skuteczniej zoptymalizujesz kolejne działania.

Podsumowanie

W budowaniu wizerunku marki wychodzimy od opowiedzenia własnej historii. Podpieramy się przy tym zdobytymi doświadczeniami i jednocześnie nieustannie zbieramy opinie i recenzje ze strony konsumentów. Wiarygodność oraz przejrzystość naszych działań pozwoli na zbudowanie zaufania wśród odbiorców. Dlatego tak ważne jest zachęcanie klientów, aby dzielili się z nami swoimi wrażeniami, czy to z jakości obsługi, czy całego procesu sprzedażowego w specjalnie do tego wyselekcjonowanych miejscach naszej witryny. Taka transparentność w działaniach jest odbierana przychylnie przez konsumentów, którzy nie boją się skorzystać z naszych rozwiązań, a równie często mogą także liczyć na fachową pomoc, czy poradę. Takie prokonsumenckie działania z pewnością przełożą się również na zwiększoną konwersję sprzedażową w Twojej firmie.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]