6win.pl, bron.pl, strefahobby.pl to kolejne sklepy internetowe, które zdecydowały się na zautomatyzowanie marketingu za pomocą systemu klasy marketing automation. System monitoruje zachowanie klienta na stronie sklepu i automatycznie wysyła dopasowane do zainteresowań oferty.
Wg firmy badawczej Gartner, firmy wykorzystujące marketing automation osiągają o 40% wyższy zwrot z inwestycji w marketing. Pierwsze systemy marketing automation powstały w USA zaledwie 10 lat temu, gdzie aktualnie korzysta z nich ok. 30% firm. W Polsce, pierwszym tego typu systemem jest SALESmanago, którego działanie opiera się o monitorowanie zachowania klienta na stronie www i kierowanie automatycznych dopasowanych ofert i akcji sprzedażowych.
– Kierowanie dopasowanej oferty do konkretnej osoby we właściwym czasie powoduje znaczny wzrost skuteczności sprzedaży. Ponadto marketing automation to po prostu oszczędność czasu pracy koniecznego do ręcznego wysyłania ofert – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel firmy Benhauer, która stworzyła system SALESmanago.
Wg raportu Forrester Research firmy wykorzystujące marketing automation osiągają 50% wzrost konwersji sprzedażowej. Dopasowane e-maile wysyłane za pośrednictwem systemu marketing automation osiągają nawet 100% wyższe współczynniki otwarć i kliknięć.
Z systemu SALESmanago korzysta już ponad 200 firm. Wśród nich silną reprezentację ma segment eCommerce, z liderami w swoich kategoriach takimi jak Rainbow Tours, ESKK, 6win.pl, bron.pl, strefahobby.pl, optotech.pl i wiele innych.
Autor:
Grzegorz Błażewicz – CEO i założyciel Benhauer