Dwa miesiące temu informowaliśmy o nowych funkcjonalnościach pozwalających na dokonywanie zaawansowanej analityki wysyłek e-mail. Rozwinęliśmy szczegółowe statystyki zarówno godzinowe jak i dobowe otwarć i kliknięć, a także statystyki domen. Obecnie poszliśmy o krok dalej, uruchamiając kolejną funkcjonalność – opierając się na danych transakcyjnych, system będzie w stanie z każdej wysyłki mailingu zebrać dane w postaci analityki konwersji sprzedażowej wraz z kilkoma dodatkowymi danymi statystycznymi.
Wysyłając mailing ręcznie z systemu lub poprzez reguły automatyzacji, otrzymujemy następujący pakiet informacji:
1. Przykładowa analityka konwersji sprzedażowej dla wysyłki masowej:
2. Przykładowa analityka konwersji sprzedażowej dla indywidualnych e-maili wysłanych z reguł automatyzacji:
Wśród statystyk podstawowych klient SALESmanago widzi:
• stosunek ilości wiadomości planowanych do tych wysłanych
• liczbę osób wypisanych z wysyłki
• wskaźnik OR (ang. Open Rate) – mówiący o ilości otwartych maili
• wskaźnik CTR (ang. Click Through Rate) – określający dokładną ilość kliknięć w obrębie maila (np. w link do strony sklepu)
Oprócz tego, system wychwyci tak zwane miękkie i twarde zwrotki. W praktyce dostajemy konkretny komunikat, jaka ilość maili nie dotarła do klientów ze względu na przykładowo – przepełnioną skrzynkę odbiorczą adresata (zwrotki miękkie), a jaka ilość z uwagi na np. błędny adres e-mail (zwrotki twarde).
Natomiast jeśli chodzi o statystyki szczegółowe dotyczące konwersji:
• ogólna wartość transakcji – czyli suma wszystkich transakcji dokonanych przez klientów, którzy dostali od nas wcześniej mailing
• minimalna, średnia oraz maksymalna wartość zakupów – dostajemy także informacje odnośnie ilości dokonanych transakcji z wyszczególnieniem tych trzech rodzajów danych
• konwersja jaką osiągnęliśmy wysyłając nasz mailing – jak widać prawie 4,5 % klientów w przypadku mailingu ręcznego i blisko 13% z reguł automatyzacji, którzy kliknęli w link po otrzymaniu od nas maila zrobiło zakupy na kwoty – odpowiednio 7 i prawie 30 tysięcy złotych.
Jak uzyskać analitykę konwersji sprzedażowej w SALESmango:
Moduł ten bazuje na danych transakcyjnych przesyłanych do SALESmanago bezpośrednio z platformy sklepowej lub systemu ERP. Podłączenie danych transakcyjnych do systemu polega na prostej integracji z wykorzystaniem API SALESmanago. Dzięki takiemu połączeniu informacje o dokonywanych zakupach automatycznie trafiają do SALESmanago i są zapisywane na karcie kontaktu.
Podsumowanie
To kolejna funkcjonalność, która pozwala Ci zmierzyć skuteczność przeprowadzonych działań marketingowych. Mając tak szczegółowe dane transakcyjne i konkretne wskaźniki konwersji, jesteśmy w stanie planować kolejne kampanie e-mail marketingowe o wiele dokładniej i efektywniej. Tego typu informacje to konkretna odpowiedź na potrzeby marketerów, którzy nareszcie uzyskują kluczową informację – jakie przychody przyniosły przeprowadzane przez nich kampanie.
Dzięki temu będą w stanie zdecydowanie lepiej dysponować budżetem przeznaczonym na marketing oraz optymalizować planowane wydatki.
Więcej na temat Marketing Automation!