Dlaczego przekazanie wszystkich lead’ów do działu sprzedaży to błąd?

Około 77% szefów działów marketingu przyznaje, że głównym powodem, dla którego zdecydowali się na implementację Marketing Automation była chęć zwiększenia przychodu przedsiębiorstwa. Do końca 2015 roku wykorzystanie systemów klasy Marketing Automation ma wzrosnąć o 50%. Spośród wszystkich optymistycznych statystyk, natrafiamy na dane, które stanowią jednak spory problem. Duży przepływ informacji powoduje, że do lejka sprzedażowego wpadają lead’y kompletnie na to nie gotowe. Co więcej, mniej niż 1/3 lead’ów jest przygotowana do kontaktu z handlowcem.

Ponad 60% marketerów przesyła wygenerowane lead’y bez jakiejkolwiek obróbki, czy weryfikacji bezpośrednio do działu handlowego. Biorąc pod uwagę, że jedynie 27% całości to lead’y gotowe na kontakt z handlowcem, spotykamy się z dużym problemem zarówno w dziale marketingu jak i w dziale sprzedaży. Sprzedaż obwinia marketing za dostarczanie kontaktów, które nie są wystarczająco dobrze przygotowane do interakcji z handlowcem. Natomiast marketing zarzuca sprzedaży zbyt późne lub nieodpowiednie kontaktowanie się z podesłanymi lead’ami, czy nawet nieumiejętne wykorzystanie zebranych przez nich informacji. Tracimy przez to ogromny potencjał sprzedażowy.

Skup się na  lead’ach dobrej jakości

Jeśli chcesz za pomocą systemu do automatyzacji marketingu generować dużą ilość nowych kontaktów dla działu handlowego, nie upewniając się, że podsyłasz jednocześnie kontakty naprawdę dobre jakościowo, to Twój pomysł spali na panewce. Kluczowe w rozwiązaniu tego problemu może być ustalenie z przedstawicielami obu działów tego, jak tak naprawdę dla obojga z nich wygląda dobry jakościowo lead. Warto od razu ustalić, jakiego typu kontakty są cenne dla zwłaszcza dla handlowców, biorąc pod uwagę ich bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem.

Jak za pomocą Marketing Automation przygotować leady?

Przerzucenie wszystkich świeżo pozyskanych lead’ów działowi handlowemu spowoduje całkowite zaburzenie współczynników konwersji. Obciążeni handlowcy nie będą w stanie sprawnie wyselekcjonować lead’ów o dużym potencjale. Jak temu zaradzić? Wykorzystując cykl działań informacyjno – edukacyjnych czyli Lead Nurturing będziemy w stanie stopniowo i w sposób cykliczny i przygotowywać potencjalnych klientów do momentu, w którym staną się faktycznie gotowi do tradycyjnego kontaktu z handlowcem. Jest to najmniej inwazyjny i zupełnie nienachalny sposób na wykorzystanie w pełni możliwości, jakie oferują nam narzędzia systemów Marketing Automation. Mamy jednocześnie pewność, że nie zasypujemy działu handlowego nieprzydatnymi kontaktami, serwując im tym samym syzyfową pracę.

Więcej na temat Lead Gap przeczytasz tutaj.

Podsumowując, w klasycznym przekazywaniu leadów między działami, niemal niemożliwe jest zsynchronizowanie wszystkich działań i czynności w obu team’ach bez odpowiednich narzędzi. Rozpoznając prawidłowo potrzeby obu działów i usprawniając komunikację między nimi, jesteśmy w stanie za pomocą rozwiązań dostarczanych przez systemy do automatyzacji marketingu, unikać niepotrzebnych problemów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]