Banery dynamiczne w wiadomościach e-mail to nowa funkcjonalność w SALESmanago. Nowa opcja pozwala umieścić w każdym szablonie newslettera pole, w którym system automatycznie umieści odpowiedni baner na podstawie danych behawioralnych odbiorcy. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli chcemy lepiej dopasować zawartość wiadomości, szczególnie jeśli dynamicznie zmieniać ma się tylko jej mały fragment. Opisujemy jak wykorzystać nową funkcjonalność.
Każdy krok w stronę lepszego dopasowania treści i momentu wysyłania wiadomości poprawia jej skuteczność. Niedawno pisaliśmy o nowej funkcjonalności w obszarze dynamicznych treści na stronie WWW: Dopasowuj treści na swojej stronie w zależności od tego kto ją odwiedza. 9 pomysłów na wykorzystanie banerów dynamicznych SALESmanago.
Teraz dokładnie ten sam mechanizm możemy umieścić w wiadomości e-mail. W wypadku strony WWW wystarczyło umieścić odpowiedni „<div>” i wkleić dodatkowy parametr do kodu monitorującego. Jeśli chodzi o wiadomości e-mail to jest jeszcze łatwiej. Wystarczy zaplanować miejsce na baner, w kodzie html podać kod wygenerowany w SALESmanago:
Co ważne mamy dwa kody. Jeden odpowiada za wstawienie grafiki(1), drugi za jej odpowiednie podlinkowanie(2).
Jak ustawić automatyczne dopasowanie baneru do profilu odbiorcy?
Za ten element w SALESmanago odpowiadają reguły automatyzacją. Korzystając z zestawu zdarzeń i warunków, możemy za pomocą akcji włączyć odpowiedni baner dla konkretnej osoby. Nie tylko trafi on na stronę WWW ale również pojawi się w mailingu. W sytuacji, gdy kontakt nie wykazał żadnych aktywności i reguły nie dopasowały dla niego baneru do wiadomości trafi domyślny baner, który wcześniej definiujemy w systemie.
4 pomysły na wykorzystanie nowej funkcjonalności
1. Baner dopasowany do statusu kontaktu w CRM
Wykorzystując status kontaktu: potencjalny klient, klient, partner możemy automatycznie wyświetlić inny baner każdej z tych osób, przez co zupełnie inny komunikat otrzyma ktoś kto już dokonał u nas zakupu, a inny osoba dopiero zbliżająca się do decyzji zakupowej.
2. Baner dopasowany do segmentu zainteresowania kontaktu
SALESmanago automatycznie segmentuje kontakty na podstawie ich zachowania. W ten sposób osoby zainteresowane podobnymi tematami/grupami produktów trafią do tej samej grupy, a w otrzymanym newsletterze zobaczą baner dopasowany do ich zainteresowań.
3. Baner dopasowany do etapu kampanii sprzedażowych w B2B
W procesie sprzedaży w B2B, często wspieranym Lead Nurturing bardzo ważne jest dopasowanie przekazywanych informacji do etapu, na którym się obecnie znajdują. Wraz z przemieszczaniem się w głąb lejka sprzedażowego na coraz bardziej zaawansowane etapy, potencjalni klienci wymagają coraz bardziej eksperckiej wiedzy. Proste uzależnienie wyświetlanego baneru od etapu, na którym znajdują się kontakty pozwoli przekazać im najbardziej przydatną wiedzę. Np. informacje o nowym ebooku lub raporcie.
4. Baner dopasowany do aktywności zakupowej klientów
Wykorzystując dane transakcyjne system SALESmanago może automatycznie segmentować Klientów na trzy grupy. Kupujących coraz więcej, kupujących coraz mniej i tych o stałym poziomie zakupów. Można wykorzystać tą segmentację, do wyświetlania odpowiednich banerów. Na przykład osobom o malejących zakupach przekazać dodatkowy rabat, a tym o ich stałej wysokości zaproponować program lojalnościowy.