FOKUS, czyli analytics w wersji „smarter”

Artur Kurasiński i jego zespół zupełnie niedawno stworzyli narzędzie, które przenosi analitykę internetową na nowy, wyższy poziom. FOKUS, bo tak nazywa się system, pozwoli na bieżące gromadzenie wielu danych z różnych źródeł w jednym miejscu. Dzięki niemu bez zbędnych wysiłków zyskujemy syntetyczny obraz wszystkich naszych aktywności w Internecie. Poniżej nasza subiektywna recenzja.

 

 

 

 

Czym jest Fokus?

Fokus to narzędzie analityczne z grupy smart analytics zaprojektowane dla wszystkich, którzy chcą mieć bieżący pogląd na efektywność swoich działań marketingowych – niezależnie od wiedzy i posiadanych umiejętności. Poprzez analizę danych gromadzonych z kilku źródeł naraz system pozwoli monitorować nasz biznes w czasie rzeczywistym, na bieżąco wskazując obszary, które wymagają od nas więcej uwagi lub poprawy. Nie tylko przetworzy on wszystkie informacje oraz wskaże istniejące problemy, ale i sam zaproponuje odpowiednie rozwiązania. I to bez konieczności stałego monitorowania platformy. Wystarczy tylko, że jednorazowo ustawimy alerty, a Fokus na bieżąco skontaktuje się z nami proponując sposób rozwikłania problemu.

Podstawowe cechy i funkcje

Fokus stworzony jest zarówno do pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Poszczególni użytkownicy uprawnieni mogą zostać do korzystania jedynie z wybranych funkcji panelu sterowania z osobna lub pracować nad całością jako jeden zespół. Dedykowany jest nie tylko dla poważnych graczy na rynku – jego funkcjonalność z pewnością docenią także właściciele startupów, organizacji non-profit, małych i dużych sklepów internetowych, domów mediowych, agencji, blogów i wielu innych, a panel sterowania dostępny będzie z każdego urządzenia przenośnego, czy to z systemem Windows, iOS, BlackBerry czy z Androidem. Dzięki temu mamy kontrolę nad swoim biznesem w każdych warunkach i miejscu.

Narzędzie pozwala na zebranie wielu cennych danych w jednym miejscu, dzięki czemu zyskamy syntetyczny i całościowy obraz wszystkich naszych aktywności. Umożliwia on pełną integrację danych zarówno z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram oraz YouTube, jak i kont z Google Analytics oraz Google Webmaster Tools. Dodatkowo pozwala monitorować sieć dla wybranych fraz i kluczowych słów w Google. Dzięki monitorowaniu Internetu i mediów społecznościowych w kilka sekund zyskujemy informację o tym kto i w jaki sposób o nas pisze.

System na bieżąco poinformuje nas także o tym, co dzieje się w naszej firmie. Do platformy pozwala podłączyć wszelakie aplikacje klasy CRM i dowolne oprogramowanie czy urządzenia, które posiadają API. Poprzez funkcję śledzenia hostingu dostaniemy informację także wtedy, gdy strona przestanie działać. Pozwala on na bieżące monitorowanie wszelkich kanałów – ustawiając alarmy dla najważniejszych dla nas wskaźników, możemy być pewni, że Fokus na czas poinformuje nas o wszystkich problemach i niezbędnych rozwiązaniach. Narzędzie pozwoli więc na szybkie wykrycie wszelkich nieprawidłowości, zarówno na stronie, blogu, sklepie, jak i w komunikacji marketingowej z klientem.

Jak jest zbudowany?

Panel główny Fokusa podzielony jest na trzy sekcje: On Site, Monitoring oraz Social Battle. Dla każdego z działów zaprezentowane są ogólne informacje – więcej detali otrzymujemy po kliknięciu na konkretną sekcję. Pierwsza z nich informuje nas o ruchu na stronie – liczbie wizyt, użytkownikach, odsłonach, współczynniku odrzuceń i źródłach ruchu. W drugiej części zwanej Monitoring narzędzie dostarcza nam wiadomości na temat tego, gdzie znalazły się wzmianki na temat kluczowych słów, a także jakie miały one emocjonalne zabarwienie. Ostatnia już sekcja (Social Battle) umożliwi nam szybkie porównanie naszych działań w serwisach społecznościowych wraz ze szczegółowym zaprezentowaniem każdego z serwisów z osobna. W menu na górze znajdziemy też funkcjonalność, która do tej pory wzbudza największe emocje – są to Hints, czyli wskazówki na temat tego jak zoptymalizować swoją stronę i tym samym uzyskać lepsze wyniki.

Dodatkowe zalety

Za niekwestionowaną zaletę Fokusa uznać można również fakt, iż jest on intuicyjnie prosty w obsłudze. Niezaprzeczalnym atutem jest także jego niezwykle przyjemna i gustowna grafika – dane zaprezentowane mogą zostać w postaci wbudowanych widgetów lub naszych własnych szablonów. Fokus w mgnieniu oka stworzy dla nas także efektowny i czytelny raport, dzięki któremu wszystko będzie doskonale widoczne i przejrzyste, a w dodatku skondensowane w jednym miejscu. Pokaże w jakich kanałach musimy działać mocniej i pozwoli dokładnie zbadać skuteczność wszystkich naszych aktywności. Jednym słowem, doskonałe narzędzie dla tych, którzy lubią mieć wszystko w jednym miejscu, jasno i klarownie.

Więcej na temat Marketing Automation!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]