FOKUS, czyli analytics w wersji „smarter”

Artur Kurasiński i jego zespół zupełnie niedawno stworzyli narzędzie, które przenosi analitykę internetową na nowy, wyższy poziom. FOKUS, bo tak nazywa się system, pozwoli na bieżące gromadzenie wielu danych z różnych źródeł w jednym miejscu. Dzięki niemu bez zbędnych wysiłków zyskujemy syntetyczny obraz wszystkich naszych aktywności w Internecie. Poniżej nasza subiektywna recenzja.

 

 

 

 

Czym jest Fokus?

Fokus to narzędzie analityczne z grupy smart analytics zaprojektowane dla wszystkich, którzy chcą mieć bieżący pogląd na efektywność swoich działań marketingowych – niezależnie od wiedzy i posiadanych umiejętności. Poprzez analizę danych gromadzonych z kilku źródeł naraz system pozwoli monitorować nasz biznes w czasie rzeczywistym, na bieżąco wskazując obszary, które wymagają od nas więcej uwagi lub poprawy. Nie tylko przetworzy on wszystkie informacje oraz wskaże istniejące problemy, ale i sam zaproponuje odpowiednie rozwiązania. I to bez konieczności stałego monitorowania platformy. Wystarczy tylko, że jednorazowo ustawimy alerty, a Fokus na bieżąco skontaktuje się z nami proponując sposób rozwikłania problemu.

Podstawowe cechy i funkcje

Fokus stworzony jest zarówno do pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Poszczególni użytkownicy uprawnieni mogą zostać do korzystania jedynie z wybranych funkcji panelu sterowania z osobna lub pracować nad całością jako jeden zespół. Dedykowany jest nie tylko dla poważnych graczy na rynku – jego funkcjonalność z pewnością docenią także właściciele startupów, organizacji non-profit, małych i dużych sklepów internetowych, domów mediowych, agencji, blogów i wielu innych, a panel sterowania dostępny będzie z każdego urządzenia przenośnego, czy to z systemem Windows, iOS, BlackBerry czy z Androidem. Dzięki temu mamy kontrolę nad swoim biznesem w każdych warunkach i miejscu.

Narzędzie pozwala na zebranie wielu cennych danych w jednym miejscu, dzięki czemu zyskamy syntetyczny i całościowy obraz wszystkich naszych aktywności. Umożliwia on pełną integrację danych zarówno z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram oraz YouTube, jak i kont z Google Analytics oraz Google Webmaster Tools. Dodatkowo pozwala monitorować sieć dla wybranych fraz i kluczowych słów w Google. Dzięki monitorowaniu Internetu i mediów społecznościowych w kilka sekund zyskujemy informację o tym kto i w jaki sposób o nas pisze.

System na bieżąco poinformuje nas także o tym, co dzieje się w naszej firmie. Do platformy pozwala podłączyć wszelakie aplikacje klasy CRM i dowolne oprogramowanie czy urządzenia, które posiadają API. Poprzez funkcję śledzenia hostingu dostaniemy informację także wtedy, gdy strona przestanie działać. Pozwala on na bieżące monitorowanie wszelkich kanałów – ustawiając alarmy dla najważniejszych dla nas wskaźników, możemy być pewni, że Fokus na czas poinformuje nas o wszystkich problemach i niezbędnych rozwiązaniach. Narzędzie pozwoli więc na szybkie wykrycie wszelkich nieprawidłowości, zarówno na stronie, blogu, sklepie, jak i w komunikacji marketingowej z klientem.

Jak jest zbudowany?

Panel główny Fokusa podzielony jest na trzy sekcje: On Site, Monitoring oraz Social Battle. Dla każdego z działów zaprezentowane są ogólne informacje – więcej detali otrzymujemy po kliknięciu na konkretną sekcję. Pierwsza z nich informuje nas o ruchu na stronie – liczbie wizyt, użytkownikach, odsłonach, współczynniku odrzuceń i źródłach ruchu. W drugiej części zwanej Monitoring narzędzie dostarcza nam wiadomości na temat tego, gdzie znalazły się wzmianki na temat kluczowych słów, a także jakie miały one emocjonalne zabarwienie. Ostatnia już sekcja (Social Battle) umożliwi nam szybkie porównanie naszych działań w serwisach społecznościowych wraz ze szczegółowym zaprezentowaniem każdego z serwisów z osobna. W menu na górze znajdziemy też funkcjonalność, która do tej pory wzbudza największe emocje – są to Hints, czyli wskazówki na temat tego jak zoptymalizować swoją stronę i tym samym uzyskać lepsze wyniki.

Dodatkowe zalety

Za niekwestionowaną zaletę Fokusa uznać można również fakt, iż jest on intuicyjnie prosty w obsłudze. Niezaprzeczalnym atutem jest także jego niezwykle przyjemna i gustowna grafika – dane zaprezentowane mogą zostać w postaci wbudowanych widgetów lub naszych własnych szablonów. Fokus w mgnieniu oka stworzy dla nas także efektowny i czytelny raport, dzięki któremu wszystko będzie doskonale widoczne i przejrzyste, a w dodatku skondensowane w jednym miejscu. Pokaże w jakich kanałach musimy działać mocniej i pozwoli dokładnie zbadać skuteczność wszystkich naszych aktywności. Jednym słowem, doskonałe narzędzie dla tych, którzy lubią mieć wszystko w jednym miejscu, jasno i klarownie.

Więcej na temat Marketing Automation!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]