SALESmanago automatycznie wyśle Twój newsletter w najlepszym dniu i godzinie każdemu z adresatów osobno

Jeden z najczęściej roztrząsanych tematów związanych z e-Mail Marketingiem, czyli kiedy najlepiej wysłać newsletter, aby zyskać najwięcej.  Co opracowanie, raport, opinia eksperta to inny dzień i jego pora jest właściwsza. Tymczasem SALESmanago wprowadza zupełnie nową funkcjonalność, która ucina ten spór i dyskusje raz na zawsze. System monitoruje i analizuje dzienną i godzinową aktywność każdego kontaktu indywidualnie, dzięki czemu automatyczne wysyła newsletter w najlepszej godzinie i dniu tygodnia dla każdego z adresatów.

System SALESmanago Marketing Automation został wzbogacony o dwie nowe analityki. Dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania osób na stronie WWW, system buduje profile behawioralne konkretnych osób i zapisuje dane o ich zachowaniu na stronie WWW. Wiedza ta pozwala na bieżąco analizować aktywność kontaktów, wyniki analizy wyświetlane  są w dwóch wymiarach dziennym i godzinowym. System bierze pod uwagę aktywność osób na stronie WWW oraz reakcję na wiadomości e-mail.

Aktywność godzinowa kontaktu

Analityka, ta wskazuje godzinę w ciągu dnia, w której kontakt jest najaktywniejszy, czyli dokonuję najwięcej wejść na stronę i ruchów w jej obrębie oraz otwiera i klika w wiadomości e-mail. Uzyskany wynik jest mierzony niezależnie od tego jaki to dzień tygodnia. Liczy się tylko godzina aktywności. Poniżej dwa przykłady analityki aktywności godzinowej  kontaktu dla dwóch różnych osób:

Aktywność dzienna kontaktu

W tym wypadku aktywność, również dotyczy zachowania na stronie WWW i reakcji na wiadomości e-mail. Jednak obliczana jest dla konkretnego dnia tygodnia. Pierwsza analityka powie nam, o której godzinie kontakt jest najaktywniejszy a druga w jakim dniu. Połączeniu obu wskaże idealny dzień i porę wysyłki do tej konkretnej osoby. Poniżej dwa przykłady analityki dziennej aktywności kontaktu dla dwóch różnych osób:

4 pomysły na wykorzystanie analityki aktywności kontaktów w SALESmanago Marketing Automation

 

1. Wysyłka wiadomość z reguły automatyzacji w najlepszym dniu, godzinie lub w dniu i godzinie

Reguły automatyzacji to jedno podstawowych narzędzi do w SALESmanago Marketing Automation, dzięki nim możemy automatycznie reagować na zdarzenia dotyczące kontaktów i wykonywać określone akcje. W tym kontekście dla nas najważniejszą akcją będzie wyślij e-mail i nowa możliwość ustawienia momentu wysyłki. Obok dostępnego do tej pory opóźnienia o X godzin momentu wysyłki od zdarzenia, teraz możemy wybrać prosty checkbox:

Następnie z rozwijanej listy wybieramy interesujące nas dopasowanie czasu wysyłki:

  • najlepszy dzień tygodnia;
  • najlepsza godzina dnia;
  • optymalny dzień i godzina.

2. Wysyłka newslettera do całej bazy z indywidualnym dopasowanie dnia i godziny

Podobnie jak wypadku reguł automatyzacji, również przy standardowej wysyłce możliwe będzie wykorzystanie nowych możliwości. Adresując newsletter do całej bazy jego odbiorców już nie będziemy musieli zastanawiać się kiedy go wysłać. System sam dobierze dzień, godzinę lub dzień i godzinę wysyłki dla każdego adresata indywidualnie, tak aby trafić w moment jego najwyższej aktywności. Jako użytkownik systemu „wyślij” klikamy tylko raz o resztę zadba nowa funkcjonalność.

3. Wykorzystanie automatycznego dopasowania czasu wysyłki w testach A/B

Każdy rynek i grupa odbiorców jest inna, co oznacza że może mieć różne preferencje dotyczące otrzymywania wiadomości e-mail. Dzięki testowaniu dopasowania czasu wysyłki do aktywności użytkowników w trakcie testów A/B szybko znajdziemy idealne dopasowanie i zadbamy o wysokie współczynniki OR i CTR.

4. Maile urodzinowe wysyłane o najlepszej porze

SALESmanago umożliwia automatyczną wysyłkę maili urodzinowych na X dni przed dokładną datą lub pierwszego dnia miesiąca, w którym odbiorca ma urodziny. Teraz ta funkcjonalność będzie działać jeszcze dokładniej, dzięki możliwości dopasowania godziny, o której w danym dniu powinna być wysłana wiadomość.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]