Jeden z najczęściej roztrząsanych tematów związanych z e-Mail Marketingiem, czyli kiedy najlepiej wysłać newsletter, aby zyskać najwięcej. Co opracowanie, raport, opinia eksperta to inny dzień i jego pora jest właściwsza. Tymczasem SALESmanago wprowadza zupełnie nową funkcjonalność, która ucina ten spór i dyskusje raz na zawsze. System monitoruje i analizuje dzienną i godzinową aktywność każdego kontaktu indywidualnie, dzięki czemu automatyczne wysyła newsletter w najlepszej godzinie i dniu tygodnia dla każdego z adresatów.
System SALESmanago Marketing Automation został wzbogacony o dwie nowe analityki. Dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania osób na stronie WWW, system buduje profile behawioralne konkretnych osób i zapisuje dane o ich zachowaniu na stronie WWW. Wiedza ta pozwala na bieżąco analizować aktywność kontaktów, wyniki analizy wyświetlane są w dwóch wymiarach dziennym i godzinowym. System bierze pod uwagę aktywność osób na stronie WWW oraz reakcję na wiadomości e-mail.
Aktywność godzinowa kontaktu
Analityka, ta wskazuje godzinę w ciągu dnia, w której kontakt jest najaktywniejszy, czyli dokonuję najwięcej wejść na stronę i ruchów w jej obrębie oraz otwiera i klika w wiadomości e-mail. Uzyskany wynik jest mierzony niezależnie od tego jaki to dzień tygodnia. Liczy się tylko godzina aktywności. Poniżej dwa przykłady analityki aktywności godzinowej kontaktu dla dwóch różnych osób:
Aktywność dzienna kontaktu
W tym wypadku aktywność, również dotyczy zachowania na stronie WWW i reakcji na wiadomości e-mail. Jednak obliczana jest dla konkretnego dnia tygodnia. Pierwsza analityka powie nam, o której godzinie kontakt jest najaktywniejszy a druga w jakim dniu. Połączeniu obu wskaże idealny dzień i porę wysyłki do tej konkretnej osoby. Poniżej dwa przykłady analityki dziennej aktywności kontaktu dla dwóch różnych osób:
4 pomysły na wykorzystanie analityki aktywności kontaktów w SALESmanago Marketing Automation
1. Wysyłka wiadomość z reguły automatyzacji w najlepszym dniu, godzinie lub w dniu i godzinie
Reguły automatyzacji to jedno podstawowych narzędzi do w SALESmanago Marketing Automation, dzięki nim możemy automatycznie reagować na zdarzenia dotyczące kontaktów i wykonywać określone akcje. W tym kontekście dla nas najważniejszą akcją będzie wyślij e-mail i nowa możliwość ustawienia momentu wysyłki. Obok dostępnego do tej pory opóźnienia o X godzin momentu wysyłki od zdarzenia, teraz możemy wybrać prosty checkbox:
Następnie z rozwijanej listy wybieramy interesujące nas dopasowanie czasu wysyłki:
- najlepszy dzień tygodnia;
- najlepsza godzina dnia;
- optymalny dzień i godzina.
2. Wysyłka newslettera do całej bazy z indywidualnym dopasowanie dnia i godziny
Podobnie jak wypadku reguł automatyzacji, również przy standardowej wysyłce możliwe będzie wykorzystanie nowych możliwości. Adresując newsletter do całej bazy jego odbiorców już nie będziemy musieli zastanawiać się kiedy go wysłać. System sam dobierze dzień, godzinę lub dzień i godzinę wysyłki dla każdego adresata indywidualnie, tak aby trafić w moment jego najwyższej aktywności. Jako użytkownik systemu „wyślij” klikamy tylko raz o resztę zadba nowa funkcjonalność.
3. Wykorzystanie automatycznego dopasowania czasu wysyłki w testach A/B
Każdy rynek i grupa odbiorców jest inna, co oznacza że może mieć różne preferencje dotyczące otrzymywania wiadomości e-mail. Dzięki testowaniu dopasowania czasu wysyłki do aktywności użytkowników w trakcie testów A/B szybko znajdziemy idealne dopasowanie i zadbamy o wysokie współczynniki OR i CTR.
4. Maile urodzinowe wysyłane o najlepszej porze
SALESmanago umożliwia automatyczną wysyłkę maili urodzinowych na X dni przed dokładną datą lub pierwszego dnia miesiąca, w którym odbiorca ma urodziny. Teraz ta funkcjonalność będzie działać jeszcze dokładniej, dzięki możliwości dopasowania godziny, o której w danym dniu powinna być wysłana wiadomość.