Jak przygotować treści do Lead Nurturing?

Przed treściami tworzonymi na potrzeby Lead Nurturing stają inne wyzwania i zadania niż przed klasycznymi treściami sprzedażowymi i marketingowymi. Marketing Automation pozwala wdrożyć automatyczne, spersonalizowane i dopasowane programy edukacyjne. Natomiast to  treść przeważa o ich skuteczność i przełożeniu się na wyższy przychód. Jak więc wybierać, przygotowywać i tworzyć treści, które wyedukują potencjalnego klienta i przyprowadzą prosto do zakupu?

Wdrożenie Marketing Automation sprawia, że marketerzy i firmy mogą się na chwilę zatrzymać i w słuchać w to co mają do powiedzenia potencjalni i aktualni klienci. Dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania osób dostają konkretną informację o ich potrzebach płynącą prosto z ich postępowania. Daje to prawdziwy niezakłamany obraz i wskazuje jak powinni się komunikować pod względem momentu, tematu i sposobu ze swoimi potencjalnymi klientami.

To właśnie umiejętność słuchania swoich potencjalnych i aktualnych klientów stanowi w dużej mierze o sukcesie w biznesie. Pięknym przykładem jest jeden z bardziej znanych zespołów – Metallica. Jako fan takiej muzyki i częsty bywalec różnych koncertów. Zauważyłem wspólną cechę tych najlepszych. Najlepsi artyści potrafią na żywo reagować na zmianę zachowania tłumu i dostosowywać swój występ do potrzeb, jakby nie patrzeć klientów. Metallica poszła, w tym temacie naprawdę daleko, podporządkowując swoje show oddamy fanom. Organizując trasę koncertową „Metallica by Request” pokazali wszystkim przedsiębiorcom na czym polega koncentracja na potrzebach konsumenta. Otóż każda osoba, która zakupiła bilet miała prawo głosować na utwory, które chce usłyszeć w trakcie koncertu. Z głosów kilku tysięcy fanów powstała kompletna i niesamowita playlista, a koncert wyszedł idealnie. Co ważne, tak naprawdę w każdym mieście, każdy koncert był inny i zawsze dopasowany do widowni. Czy potrzebowali do tego zespołu analityków, usług doradczych, badań rynku lub usług konsultingowych? Nie! Wystarczyło zapytać klientów i dać im tego czego pragną. Szalenie proste i skuteczne podejście.

W wypadku sklepu internetowego lub w ogóle strony WWW ciężko bezpośrednio pytać. Marketing Automation daje nam rozwiązanie. Monitoruje zachowanie użytkowników, przez co „słucha” ich potrzeb. Słuchając klientów w ich podróży zakupowej dokładnie dowiemy się czego szukają, jakich informacji potrzebują i kiedy gotowi są na rozmowę z działem sprzedaży. Dlatego wymyślono Lead Nurturing. Program edukacyjny, który w oparciu o to czego potrzebują potencjalni klienci na różnych etapach procesu zakupowego dostarcza im tej wiedzy edukując ich i prowadząc do gotowości zakupowej. Skuteczna komunikacja w istotnych dla odbiorców tematach sprawia, że konsumenci silniej przywiązują się do marki, bardziej jej ufają i chętniej dokonują zakupów. Czemu mam nie ufać komuś kto zwraca uwagę na moje potrzeby i stara się mi pomóc?

Kolejna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę, to że konsumenci potrzebują wiedzy, a nie zapewnień, faktów a nie obietnic. Dlatego podstawowa zasada Lead Nurturing to „DO NOT SELL!”. Edukacja jest dużo skuteczniejsza od sprzedaży przez praktycznie cały proces zakupowy klienta. Typowe działania sprzedażowe powinno się uruchamiać dopiero na ostatnie 30-20% procesu podejmowania decyzji o zakupie przez klienta.

Systemy Marketing Automation zostały tak zaprojektowane, aby „słuchały” potencjalnych klientów i dostarczały im tego czego potrzebują, wtedy kiedy potrzebują i w formie jaką preferują. Nam pozostaje określić ogólne zasady komunikacji i stworzyć bazę treści na jej potrzeby. Potem tylko analizować i optymalizować. Jak to powiedzał Thomas Edison, po to mamy dwoje uszu i jedne usta, aby więcej słuchać i mniej mówić.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]