Dopasowuj treści na swojej stronie w zależności od tego kto ją odwiedza. 9 pomysłów na wykorzystanie banerów dynamicznych SALESmanago.

Klasycznie strona WWW kojarzy nam się z mocno statycznym sposobem komunikacji oferty do klientów firmy. Firmy starają się optymalizować konwersję strony stosując, różne dynamiczne elementy. Do tej pory wdrożenie mechanizmu, który każdemu odwiedzającemu wyświetlał by komunikat dopasowany pod jego kontem wiązało się z dodatkowymi i często wysokimi kosztami. Od dzisiaj każdy może samodzielnie stworzyć dynamiczną treść na stronie WWW i określić zasady jej wyświetlania stosując prosty kreator

 

System SALESmanago został wzbogacony o prosty w obsłudze kreator dynamicznych banerów reklamowych do umieszczenia na stronie WWW. W ten sposób każdy użytkownik systemu bez wiedzy czysto technicznej jest w stanie dodać banery reklamowe i określić zasady ich wyświetlania. Czyli w prosty sposób ustawić komu i w jakiej sytuacji ma się wyświetlić określony baner na stronie WWW. Nowa funkcjonalność to „banery dynamiczne”. Zacznijmy od podstaw.

Baner dynamiczny to: obrazek/grafika wyświetlana na stronie WWW w określonym jej miejscu. Wyświetlenie następuje zgodnie z zachowaniem kontaktu. Mechanizm bazuje na regułach automatyzacji, które reagują na określone zdarzenia wyświetlając zdefiniowaną grafikę.

Dynamiczna treść na stronie WWW, to nie nowość w systemie SALESmanago. Takie rozwiązania dostępne są już od dawna. Natomiast nowa funkcjonalność – banery dynamiczne, sprawia że po raz pierwszy jest to dostępne dla każdego użytkownika w formie prostego do obsługi kreatora w systemowym panelu. Dzięki czemu wdrożenie dynamicznych treści nie wymaga wiedzy informatycznej, jest proste i szybkie.

Jak to działa?

Proces wdrożenia dynamicznych treści na stronie WWW jest bardzo prosty. Wystarczy zalogować się do SALESmanago, w zakładce [Komunikacja] odnaleźć [Treści Dynamiczne] i wybrać [Banery dynamiczne]. Teraz klikamy [Dodaj nowe banery dynamiczne].

W następny oknie definiujemy nazwę zestawu banerów dynamicznych. Teraz zostaje nam dodać poszczególne banery. Dodając każdy z nich musimy pamiętać o określeniu:

– nazwy konkretnego baneru;

– adresu url, na który ma prowadzić kliknięcie w baner.

Następnie dodajemy obrazek/grafikę do galerii i wybieramy do tworzonego baneru. Kończymy klikając zapisz. Proces ten powtarzamy dla każdego baneru.

Po dodaniu wszystkich banerów wybieramy jeden z nich, jako baner domyślny. Będzie on automatycznie wyświetlany osobom anonimowym i monitorowanym dla których reguła automatyzacji nie dopasowała innego. Teraz przychodzi czas na wdrożenie mechanizmu na stronę WWW, w tym celu z głównego menu [Banery dynamiczne] generujemy kod, który wklejamy w kod html naszej strony WWW, tam gdzie mają wyświetlać się banery.

Po dodaniu banerów do strony SALESmanago zacznie, w tym miejscu wyświetlać domyślny baner. Teraz zostaje nam określić reguły wyświetlania pozostałych. Odpowiadają za to reguły automatyzacji, w których określamy minimum zdarzenie na jakie chcemy zareagować i akcję, czyli wyświetlenie konkretnego baneru. Dokładny techniczny opis integracji znajdą Państwo w pomocy SALESmanago, pod tym linkiem: Banery dynamiczne.

 

9 przykładów wykorzystania banerów dynamicznych

 

1. Baner z produktami lub usługami dopasowanymi do segmentu zainteresowania

Większość firm doskonale rozpoznaje różne segmenty w swoich bazach klienckich i partnerskich. Branża do której należy, lokalizacja, rodzaj produktu jakim się interesuje. To wszystko można wykorzystać do tego aby w momencie wejścia klienta na stronę WWW automatycznie dopasować do tej osoby treść na banerach na stronie. Przykładowo jeśli na stronę wchodzi klient z branży telekomunikacyjnej – od razu na stronie dostanie rozwiązania dla telekomunikacji. Ustawienie takiej reguły jest banalnie proste. Wybierasz segment i element graficzny, który dla osób z danego segmentu ma się wyświetlić

2. Banery dopasowane do etapu w procesie sprzedażowym

Każdy proces sprzedażowy dzieli się na etapy. Na każdy z nich potencjalny klient potrzebuje i wymaga innych informacji i zachęt do przejścia bliżej zakupu. SALESmanago pozwala, na podstawie zdarzenia kontakt został dodany do kampanii X na etap Y wyświetlić odpowiedni w danym momencie baner z komunikacją dopasowaną do danego etapu sprzedażowego

3. Baner dla klientów, którzy porzucili koszyk zakupowy

Jeden ze sposobów na uratowanie porzuconego koszyka zakupowego. System może automatycznie wyświetlić baner zachęcający do wykupienia koszyka tylko osobom, które dodały produkty do koszyka i nie zrealizowały zamówienia. Wystarczy zdefiniować proste zdarzenie dodania produktów, określić warunek (brak dokonania zakupu) i w akcji uruchomić konkretny baner.

4. Baner z wysokim rabatem dla klientów, którzy od dawna nie dokonali zakupu

Kolejny sposób na wykorzystanie danych transakcyjnych posiadanych przez firmę. Jeśli mamy klientów, którzy dokonywali u nas zakupów lecz przestali, to możemy dla nich zdefiniować osobny baner z bardzo atrakcyjnym rabatem. W ten sposób zyskujemy kolejny kanał aktywizacji raz już pozyskanego klienta. Jeśli nie zareaguje na e-mail lub sms, to może baner zachęci go do zakupu.

5. Baner dla klientów uczestniczących w programie lojalnościowym

Każdy klient pragnie indywidualnego traktowania, szczególnie jeśli uczestniczy w programie lojalnościowym firmy. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest wzmacnianie więzi pomiędzy potencjalnymi klientami i firmą, poprzez wyświetlanie im banerów z komunikatami kierowanymi specjalnie do „przyjaciół” firmy.

6. Baner dla użytkowników, którym kończy się abonament

Firmy oferujące usługi i produkty abonamentowe borykają się z retencją abonentów. Automatyczne wyświetlenie banneru użytkownikowi, któremu kończy się umowa/okres płatny, to z jednej strony dobry pomysł na przypomnienie o upływającym okresie rozliczeniowym, a z drugiej kolejne miejsce gdzie możemy zaoferować przedłużenie działań.

7. Specjalny baner dla użytkowników, którym kończy się okres testowy

Osoba, która zdecydowała się zacząć testy oferowanego produktu lub usługi, to potencjalny klient u progu decyzji zakupowej. Każdy sposób na dotarcie do niego i zachęcenia do zmiany testów na normalne korzystanie jest ważny dla decyzji zakupowej. Z drugiej strony przypomnienie o kończącym się teście dopinguje potencjalnego klienta do testowania!

8. Baner dla osób z wysokim scoringiem

 

Scoring to jeden z bardziej obiektywnych wskaźników zaangażowania i gotowości zakupowej Klienta. Jego wysoka wartość świadczy o dużym zainteresowaniu ofertą firmy i zakupem. Zmiana scoringu może być, również zdarzeniem w regule automatyzacji, przez co przekroczenie określonego pułapu scoringowego może powodować wyświetlenie określonego baneru.

9. Baner z ebookiem dopasowanym do zainteresowań odwiedzającego

Firmy często udostępniają ciekawe opracowania w formie e-booków. Z biegiem czasu dostępna pula publikacji rośnie i ciężko jest odpowiednio wyeksponować każdy z nich. Dzięki monitorowaniu zachowania kontaktów system rozponaje zainteresowanie klienta i w oparciu o regułę automatyzacji może mu wyświetlić baner z e-bookiem najbardziej pasującym do jego profilu.

 

Chcesz przetestować kreator dynamicznych banerów w SALESmanago? Skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego. SALESmanago dla Ciebie na 30dni za darmo. ZAREJESTRUJ SIĘ!

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]