Wiele firm bada wpływ wdrożenia Marketing Automation na wyniki osiągane przez firmy. Wśród nich znajdziemy dostawców tego oprogramowania takich jak: Pardot, Marketo, SALESmanago, Hubspot, jak i firmy zajmujące się analizą rynku i doradztwem, z czego największe to Focus Research, Forrester Group, Gleanster, SiriusDecisions, Gartner Research i wielu innych. Poniżej znajdują się 33 najciekawsze statystyki.
System Marketing Automation są coraz szerzej stosowane przez firmy na całym świecie. Firmy coraz chętniej inwestują w automatyzację marketingu i sprzedaży, ponieważ widzą w niej naturalne uzupełnienie systemów CRM i ERP. Marketing Automation identyfikując i monitorując zachowanie osób w Internecie do danych przechowywanych ww. systemach dodaje informacje behawioralne. Dzięki temu firmy wiedzą o zainteresowaniu zakupowym znacznie wcześniej i mogą dostarczyć tą wiedzę bezpośrednio do CRM, a także wykorzystać do segmentacji kontaktów i wysyłania dopasowanych i spersonalizowanych komunikatów w większości kanałów marketingowych. W takiej sytuacji potencjalny klient otrzymuje wiadomości, które go interesują i są dopasowane pod względem treści, czasu i kanału komunikacji, a kontakt z działem sprzedaży następuje dopiero w momencie gotowości zakupowej. Skuteczna obsługa każdego pozyskanego kontaktu sprawia, że zyskuje na efektywności marketing, sprzedaż i co za tym idzie cała firma. Poniżej 33 najciekawsze statystyki związane z Marketing Automation w jednej infografice.