Dlaczego powinieneś przestać stosować autorespondery

Autorespondery to bardzo proste rozwiązania, które automatycznie wysyłają wiadomość po jakimś zdarzeniu. Klasyczny autoresponder to sztywna wiadomość e-mail wysyłana po rejestracji, wypełnieniu formularza, pobraniu ebooka lub zakupie.  Prosta wiadomość o neutralnej treści wysyłana zawsze do odbiorcy, tak naprawdę zabija komunikację. Wprawdzie dostarcza informacji, to tylko mechanicznej, której brakuje indywidualnego podejścia, przez co nie buduje relacji z potencjalnym klientem. 

Każda wiadomość wysyłana do potencjalnego i aktualnego klienta, to możliwość zbudowania z nim relacji i poprowadzenia go bliżej ku zakupowi. Nie ważne czy to newsletter, prosty autoresponder czy bezpośrednia wiadomość wysłana przez handlowca do klienta. Odbiorca po każdej wiadomości od firmy oczekuje indywidualnego podejścia, bo każdy z nas lubi być tak traktowany. Z drugiej strony każda osoba ma ograniczoną tolerancję na ilość otrzymywanych wiadomości i to nie tylko drogą mailową. Czy w takiej sytuacji lepiej nadwyrężać cierpliwość potencjalnego klienta mechanicznymi ogólnymi komunikatami, czy wysyłać mu wiadomości spersonalizowane i nawiązujące do jego prawdziwych zainteresowań? Dojrzali marketerzy wykorzystują każdą okazję do kontaktu, w celu przekazania jak najbardziej wartościowego i pożądanego przez adresata komunikatu. Poniżej kilka powodów, dla których nie powinniśmy korzystać ze zwykłych autoresponderów.

 

7 argumentów przeciwko autoresponderom

 

1. Zabijają indywidualny charakter komunikacji

Wiadomości, które wyglądają na napisane specjalnie dla danego odbiorcy charakteryzują się do 10 razy większą popularnością rozumianą jako ilość otwarć, kliknięć i odpowiedzi na wysyłane wiadomości. Klasyczne responder nie daje takich  możliwości. Natomiast wykorzystanie Marketing Automation pozwala nie tylko wstawić imię odbiorcy w treści i temacie wiadomości ale praktycznie użyć dowolnej informacji o nim posiadanej w personalizacji samej treści wiadomości, łącznie z podpisaniem każdej wiadomości danymi pracownika, z którym klient miał już kontakt. Takie wiadomości są dużo skuteczniejsze, bo dają odbiorcy poczucie specjalnego indywidualnego traktowania.

2. Nie wyróżniają się spośród pozostałych wiadomości

Każdego dnia otrzymujemy dziesiątki wiadomości e-mail od różnych firm. Wszystkie one zalewają naszą skrzynkę odbiorczą. W tak dużym szumie informacyjnym tylko wyróżnienie się i indywidualne podejście do odbiorcy może sprawić, że akurat nasza wiadomość będzie otwarta. Z dnia na dzień coraz ciężej dotrzeć do konsumenta z wiadomością e-mail, dlatego powinniśmy wykorzystywać każdą możliwość kontaktu w 100%.

3. Nie budują trwałej relacji z potencjalnymi klientami

Klasyczne autorespondery, mimo że docierają do praktycznie każdej osoby w naszej bazie kontaktowej, to traktowane są jedynie jako potwierdzenie dokonania akcji i szybko zapominane. Zupełnie jak sms po dokonaniu płatności. Fajnie płatność doszła ale nic więcej. Jednak skoro klient czekał na takie potwierdzenie i z pewnością je otworzy. To czemu nie wykorzystać tej okazji i nie przekazać mu dodatkowych informacji, chociażby proponując udział w programie lojalnościowym lub jeśli w nim jest przedstawić mu jakie nagrody może odebrać. Z Marketing Automation każda wiadomość może dopasowywać swoją zawartość pod kątem konkretnego klienta, dzięki czemu zmiana treści następuje automatycznie już bez naszego udziału.

4. Nie dostarczają wartościowych treści

Autorespondery często wysyłane są po zapisaniu się na newsletter, rejestracji w wydarzeniu lub pobraniu ebooka. Najczęściej zawierają proste podziękowanie za wypełnienie formularza. Czy nie lepiej wykorzystać taką wiadomość i np. po rejestacji na newsletter zawrzeć w niej kilka linków do wpisów interesujących danego odbiorcę, w wypadku ebooka pokierować do materiałów uzupełniających i przy organizacji wydarzenia przesłać linki do materiałów wartych poznania przed samym wydarzeniem?

5. Nie pozwalają poznać potrzeb potencjalnych klientów

Jak skutecznie komunikować się z klientami? Przede wszystkim zawsze na temat ich interesujący. Marketing Automation pozwala identyfikować i monitorować zachowanie konkretnych osób. Jednym z miejsc gdzie poznajemy zachowanie, a co za tym idzie zainteresowanie klientów jest właśnie wiadomość e-mail. Im lepiej będziemy wiedzieć czego potrzebują, tym łatwiej będzie na te potrzeby odpowiedzieć. W mailu o potrzebach klienta powiedzą nam kliknięcia w linki. Dlatego każda wiadomość powinna zawierać linki prowadzące do konkretnych treści, którymi zainteresowanie powie nam czego potrzebuje klient. My tylko musimy to zmierzyć i zareagować.

6. Nie potrzebnie zwiększają liczbę wysyłanych wiadomości

Każda wiadomość w skrzynce odbiorczej, która nie jest dopasowana do potrzeb konsumenta zwiększa ryzyko rezygnacji z wysyłek. Dlatego musimy dokładnie pilnować ilości wiadomości wysyłanych do naszych potencjalnych klientów. Realizując wszystkie wysyłki z jednego systemu Marketing Automation możemy łatwo rozwiązać ten problem. W wypadku SALESmanago mamy zaawansowane możliwości filtrowania i limitowania wysyłanych wiadomości do odbiorców. Ustawiając nawet prosty limit wysyłek dziennych, tygodniowych i miesięcznych dbamy o jakość naszej bazy adresowej.

7. Narażają na spadek dostarczalności i reputacji serwerów wysyłkowych

Jeśli wysyłamy zbyt dużo wiadomości do naszych adresatów to rezygnacja z wysyłek to tylko jedno ryzyko, które bierzemy na barki. Dużo więcej problemów możemy mieć w wypadku, gdy sfrustrowani zbyt dużą ilością wiadomości e-mail odbiorcy zaczną oznaczać wiadomości jako spam. W takiej sytuacji bardzo szybko reputacja serwerów wysyłkowych może spaść, nasze wiadomości (nie tylko autorespondery) będą regularnie lądować w SPAM-ie i będziemy mogli zapomnieć o jakiejkolwiek dostarczalności. Systemy Marketing Automation nie dopuszczają do takiej sytuacji, ponieważ główna zasada ich działania to wysyłać wiadomości, których klienci w danej chwili potrzebują.

Co zamiast autoresponderów?

SALESmanago Marketing Automaiton dostarcza bardzo fajnego rozwiązania zastępującego typowe autorespondery. Reguły automatyzacji pozwalają automatycznie reagować na różne zachowania osób na stronie WWW, w tym te klasycznie obsługiwane przez autorespondery. Różnica polega na tym, że reguły automatyzacji obok prostej zależności zdarzenie > akcja, pozwalają dodawać warunki. Oznacza to, że w zależności do tego kto dokonał zdarzenia, na jakim jest etapie zakupowym lub jakie informacje o nim posiadamy system może zareagować w różny sposób na to samo zdarzenie. Funkcjonowanie reguł wspierane jest możliwością automatyczne personalizacji i dopasowania treści. Oznacza to, że wiadomość wysyłana przez regułę może być automatycznie generowane dla konkretnego odbiorcy i zawierać dostosowaną dla niego treść. W Marketing Automation automatyczna reakcja na zachowanie klientów nabiera indywidualnych cech, a każda wysłana wiadomość dokładnie trafia w preferencje odbiorcy, pozwala go lepiej poznać i doprowadzić do decyzji zakupowej.

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]