Kampanie e-Mail Marketingowe z systemu Marketing Automation, to 18 razy większe przychody niż przy tradycyjnych wysyłkach

E-Mail Marketing to jedno z pierwszych narzędzie do marketingu internetowego jakie otrzymali marketerzy. Jest to również nadal najpopularniejsze narzędzie w marketingu. Duża popularność, niski koszt i relatywnie prosta realizacja sprawiają, że dostajemy coraz więcej wiadomości, a ich skuteczność jest coraz mniejsza. Czy to oznacza, że e-mail marketing stał się taktyką przeszłości? Tradycyjny tak, natomiast z Marketing Automation wynosi go na zupełnie nowy poziom.

Tylko w 2013 roku wysłano 838 miliardów maili marketingowych, a 91% konsumentów korzysta z poczty elektronicznej minimum raz dziennie. Dodatkowo wiadomość e-mail zmusza odbiorcę do podjęcia decyzji i wyrażenia tym samym swojego zainteresowania lub jego braku. Pierwsza decyzja po otrzymaniu wiadomości to otworzyć lub usunąć. Tutaj rozpoznajemy już pierwsze zainteresowanie. Druga następuję po otwarciu, kliknąć w link czy nie. Tutaj kończy się najczęściej możliwość analizy reakcji na wiadomość w tradycyjnych systemach e-Mail Marketing. W Marketing Automation to dopiero początek! Po kliknięciu i przejściu na stronę WWW system monitoruje zachowanie każdego z odbiorców indywidualnie. Rejestrując przebieg wizyty. Na tej podstawie możemy automatycznie zaplanować dalszą komunikację dopasowaną do faktycznego zainteresowania danej osoby.

E-Mail Marketing z Marketing Automation

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Jupiter Research wiadomości e-mail wysyłane przez system Marketing Automation przynoszą do 18 razy wyższy przychód niż klasyczne masowe mailingi. Dzięki wykorzystaniu możliwości Marketing Automation e-Mail Marketing w 2012 wygenerował 156 milionów dolarów przychodu, jednocześnie czyniąc go najskuteczniejszym narzędziem sprzedażowym w marketingu. Było to możliwe między innymi przy wykorzystaniu Lead Nurturing. Program te wychodzą poza ograniczenia klasycznego e-mail marketingu i wykorzystują dane behawioralne, dynamiczne dopasowanie i personalizację treści oraz automatyzację wysyłki do przekazywania odpowiedniej wiadomości skrojonej na potrzeby konkretnego odbiorcy. Takie wiadomości notują ilość otwarć na poziomie 40% wysłanych wiadomości, przy średniej dla masowych wiadomości na poziomie 8%.

Systemy Marketing Automation automatyzują marketing i sprzedaż, głównie poprzez automatyzację komunikacji i przepływu kontaktu. Jednak samo włączenie systemu nie wystarczy. Najlepsi marketerzy pracując z Marketing Automation tworzą automatyczne programy Lead Nurturing, identyfikują i monitorują zachowanie osób, zbierają dane behawioralne i wykorzystują dostępną wiedzę do optymalizacji kampanii marketingowych. Jak więc, wykorzystać nowe możliwości do doładowania własnego e-mail marketingu?

1. Zacznij od określenia tematów wysyłek edukacyjnych – Lead Nurturing

Tradycyjny e-mail marketing przypomina grę w rzutki z zawiązanymi oczami. Raz trafisz w sam środek tarczy, raz miniesz ją o metr. Zanim zaczniesz wysyłać wiadomości sprawdź co interesuje Twoich odbiorców. Dobrą praktyką jest analiza dotychczasowy działań na bazie osób, które dokonały u Ciebie zakupu. Sprawdź jakie wiadomości otwierali i jakimi tematami byli zainteresowani. Jeśli nie posiadasz takiej wiedzy, to możesz wysłać pierwszą wiadomość powitalną zawierającą odnośniki do różnych tematów, segmentów usług lub produktów. Kolejne wiadomości będziesz mógł wysyłać bazując na reakcji na pierwszą wiadomość i późniejsze zachowanie na stronie WWW.

Po prostuj jeśli zachowanie klienta wskazuje na zainteresowanie danym segmentem system może go automatycznie zasegementować do odpowiedniej grupy i uruchomić dla niego wcześnie przygotowaną tematycznie dopasowaną serię wiadomości, które dostarczą mu interesujących go informacji. Jeśli natomiast potencjalny klient nie zareagował, to spróbuj wysłać mu wiadomość dotyczącą innych zagadnień. Twoim głównym zadaniem jest rozpoznanie czym jest zainteresowana dana osoba, a potem zapewnienie jej tych informacji.

2. Przekaż swoim potencjalnym klientom to czego potrzebują i wtedy kiedy tego potrzebują

Jak tylko rozpoznasz, automatycznie po ustawieniu reguł segmentacji, co interesuje daną osobę przyjdzie czas na uruchomienie dopasowanej komunikacji. Na tym etapie warto przygotować kilka zestawów wiadomości dopasowanych pod kątem danej tematyki. Jeśli w takich wiadomościach dodatkowo użyjesz personalizacji w temacie to możesz dodatkowo zwiększyć ilość otwarć o 22%!

Jednym z najważniejszych zadań jest dostarczenie odpowiedniej ilości treści. Każda wiadomość powinna dostarczać klientowi realną wartość. Brak tej treści to najczęstszy powód niezadowolenia marketerów z wdrożenia Marketing Automation. Tak naprawdę treść jest jednym z najważniejszych paliw dla skutecznych kampanii marketingowych. Treść możesz udostępniać i powiennieś swoim odbiorcom na kilka sposobów: blog, ebook, artykuły, wyniki badań i ankiet lub spotkania online.

3. Dostarczaj treści tak, jak potencjalni klienci chcą je otrzymywać

Na koniec jedna z najważniejszych rzeczy. Każdy z nas, odbiorców, lubi konsumować treści na różny sposób. Zupełnie jak z kawą, większość ją lubi ale każdy podaną na inny sposób. Dlatego treść powinna być dostępna w różnych formach i kanałach komunikacji. Ktoś woli odebrać wiadomość e-mail, a ktoś inny wyszukać wpis na blogu poprzez wyszukiwarkę internetową. Im łatwiej Twoję treści są osiągalne dla potencjalnych klientów tym lepiej. Właśnie dlatego systemy Marketing Automation pozwalają serwować dopasowane komunikaty w wielu kanałach w czasie rzeczywistym. Dzięki temu Twój potencjalny klient zawsze trafi na to co go interesuje w danym momencie.

Dobra treść dopasowana pod kątem zawartości, formy i czasu skutecznie prowadzi klienta do decyzji zakupowej i zakupu!

 

Podsumowanie

Dzisiejszy artykuł omawia podstawowe możliwości wyniesienia e-mail marketingu na nowy poziom. Systemy Marketing Automation pozwalają na znacznie więcej. Jednak od czegoś trzeba zacząć, a opisane punkty to solidny fundament. Podsumowując, aby skutecznie działać potrzebujesz:

  1. poznać potrzeby odbiorców
  2. zapewnić odpowiednie treści
  3. dostarczyć im treść w odpowiednim czasie, formie i kanale komunikacji.

Te trzy podstawowe kroki, to początek i dobry start w zupełnie nowy e-Mail Marketing, który zwiększy sprzedaż i przychód w Twojej firmie.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]