Monitorowanie i identyfikacja kontaktów w Marketing Automation

Automatyzacja marketingu i sprzedaży w systemach Marketing Automation możliwa jest, ponieważ system identyfikuje i monitoruje zachowanie osób na stronie WWW i w kanałach komunikacji.  Automatyzacja polega na reakcji na te zachowania i wykonywaniu określonych w regułach automatyzacji działań. Dlatego pracując z Marketing Automation należy kłaść nacisk na identyfikowanie jak największej liczby nowych kontaktów. Wyjaśniamy jak działa ten mechanizm i jak można budować bazę monitorowanych kontaktów.

Monitorowanie i identyfikacja zachowania osób i budowanie profilu behawioralnego na podstawie gromadzonych danych to kluczowa i fundamentalna funkcja systemu SALESmanago Marketing Automation. Wyróżnia ona rozwiązania Marketing Automation i świadczy o ich przewadze nad dobrze znanymi tradycyjnymi systemami CRM, ERP lub e-Mail Marketing. Dodatkowo dostarcza możliwości analizy ruchu  na stronie WWW wysoko ponad to co oferują nam typowe narzędzia analityczne. Marketing Automation zbierane dane przypisuje do konkretnej osoby, co nam daje dane jakościowe. Narzędzia analityczne zbierają dane ogólne skupiające się na ilościowym ruchu. Tak szczegółowy monitoring w narzędziach Marketing Automation możliwy jest dzięki zaawansowanym wykorzystaniu technologii Cookies i identyfikacji IP odwiedzającego.

Jak zacząć monitorować kontakty

SALESmanago, podobnie jak systemy analityczne, bazuje na kodzie monitorującym. Kod ten wklejamy na każdej stronie WWW, którą chcemy monitorować. Najczęściej umieszczany jest pod kodem Google Analytics. Instrukcja wklejania kodu monitorującego SALESmanago dostępna jest tutaj, sam kod wygląda tak:

Krótko po wklejeniu kodu system zacznie wyświetlać pierwsze wizyty. Jednak na początku będą to głównie wizyty B2B firm, aby monitorować konkretne osoby musimy zacząć działać.

3 podstawowe sposoby na budowę bazy monitorowanych kontaktów

W celu rozpoczęcia monitorowania kontaktów potrzebujemy, aby potencjalni i aktualnie klienci dokonali interakcji z jednym z możliwych kanałów pozyskiwania kontaktów monitorowanych. 3 podstawowe sposoby na rozpoczęcie monitorowania kontaktów.

1.Newsletter i e-Mail Marketing

Przeniesienie wysyłek do Marketing Automation to najłatwiejszy i najszybszy sposób na zbudowanie bazy monitorowanych kontaktów. Każde kliknięcie w wiadomość e-mail wysłano z poziomu systemu lub zintegrowanego klienta poczty powoduje zidentyfikowanie kontaktu i rozpoczęcie monitoringu. W samym systemie wiadomość budujemy tak, jak w tradycyjnym e-Mail Marketingu, a system sam zadba o odpowiednią strukturę linków umieszczonych w systemie. Dodatkowo przenosząc e-Mail Marketing do Marketing Automation zyskujemy na:

2. Formularz kontaktowy na stronie WWW

Formularz to drugie w kolejności najczęściej stosowane rozwiązanie. Jako formularz rozumiemy każde miejsce na stronie WWW, w którym odwiedzający może pozostawić minimum swój adres e-mail i zatwierdzić przyciskiem.  Wdrożenie tego rozwiązania może przebiec w dwojaki sposób. Możemy połączyć istniejące formularze z systemem SALESmanago lub w systemie wygenerować nowe za pomocą wbudowanego kreatora i umieścić na stronie WWW. Nie zależnie od wybranego podejścia, każda osoba która poda swój adres e-mail zacznie być monitorowana a dane trafią do systemu gdzie powstanie nowa karta kontaktu lub zaaktualizowana już istniejąca.

Przewagą formularzy przygotowanych w SALESmanago jest możliwość wyświetlania ich w formie POP-upu lub sidebaru na stronie WWW tylko określonej grupie kontaktów, np. anonimowym i w dokładnie określonym miejscu strony WWW. Więcej o możliwościach pozyskiwania nowych kontaktów ze strony WWW za pomocą SALESmanago można znaleźć tutaj.

3. Aplikacja na profilu społecznościowym

Wiele firm prowadzi własne strony na Facebooku. Wszystkie osoby, które polubiły daną stronę firmową stanowią przecież bazę potencjalnych klientów, którzy wyrazili zainteresowanie ofertą firmy. System SALESmanago pozwala konwertować tak pozyskanych fanów na konkretne kontakty w bazie. Wystarczy skorzystać z jednej z wielu aplikacji i zachęcić fanów do wzięcia w niej udziału. Każdy kto w niej będzie uczestniczył trafi automatycznie do systemu. Powstanie jego karta zawierająca dane zaciągnięte z jego profilu i rozpocznie się budowa jego profilu behawioralnego.

Podsumowanie

Rozpoczęcie monitorowanie kontaktów do fundament dla dalszych działań marketingowych i sprzedażowych w zautomatyzowanym świecie Marketing Automation. Zyskujemy bogatą wiedzę o zachowaniach, potrzebach i zainteresowaniach osób odwiedzających naszą stronę WWW i czytających nasze wiadomości e-mail. W oparciu o ich profile behawioralne możliwa jest automatyczna segmentacja kontaktów i punktowe wysyłanie komunikatów dopasowanych pod względem treści, kanału i momentu przekazania. Dzięki temu docieramy do potencjalnych i aktualnych klientów z interesującym ich komunikatem dokładnie w momencie kiedy go potrzebują.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]