13 pomysłów na automatyzacje dla portali ogłoszeniowych, aukcyjnych i zakupów grupowych.

Charakterystyka działalności portali ogłoszeniowych bardzo dobrze pokrywa się z jedną z najważniejszych możliwości dostarczanych przez system SALESmanago Marketing Automation. Jednym z głównych zadań portalu z ogłoszeniami jest dotarcie do odpowiedniej osoby z odpowiednim ogłoszeniem. Właśnie to zadanie idealnie pokrywa się z Marketing Automation. SALESmanago monitoruje i identyfikuje zachowanie konkretnych osób na stronie WWW. Bazując na profilu każdego klienta może potem automatycznie przekazywać mu oferty dopasowane do jego zainteresowań.

Każdy profil kontaktu w systemie zawiera między innymi historię i przebieg wizyt danej osoby na stronie WWW, czyli historię przeglądanych ofert i podstron serwisu. Druga ważna funkcjonalność systemów Marketing Automation to automatyzacja komunikacji na podstawie danych gromadzonych o konkretnych osobach. Dzięki temu możemy automatycznie kierować komunikaty dopasowane i spersonalizowane pod kątem konkretnej osoby, w odpowiednim kanale komunikacji i najlepszym momencie. Dla portalu ogłoszeniowego oznacza to, że bazując na profilach klientów może im automatycznie wysyłać oferty pasujące do ich preferencji i powiadamiać o nowych potencjalnie ich interesujących. Dzięki temu realnie stymuluje sprzedaż i zwiększa swoją efektywność. Jest to tylko bardzo podstawowe zastosowanie. Poniżej 13 automatyzacji dla portali ogłoszeniowych podzielonych na dwa obszary: potencjalni ogłoszeniodawcy i kupujący.

Automatyzacje do obsługi potencjalnych ogłoszeniodawców

1. Automatyczne formularze pop-up kierowane tylko do osób zainteresowanych rejestracją jako ogłoszeniodawca

Skuteczność formularzy kontaktowych zależy wprost propocjonalnie od dopasowania ich treści do profilu osoby, której są wyświetlane. Dlatego osobom, które są zainteresowane dodanie ogłoszenia system SALESmanago może wyświetlić formularz pop-up oferując pomocy, instrukcję lub umożliwiający dodanie pierwszego ogłoszenia bezpłatnie po zapisaniu się w nim. Tego typu praktyki skutkują do 300% wyższą konwersją na formularzach kontaktowych.

2. Wiadomość powitalna dla nowo zarejestrowanego ogłoszeniodawcy

Automatyczna wysyłka prostej wiadomości e-mail dla każdej osoby, która dokonała rejestracji jako ogłoszeniodawca lub dodała ogłoszenie w portalu. W takiej wiadomości najczęściej przedstawia się firmę i wskazuje miejsca zawierająca najważniejsze wiadomości pomocne w korzystaniu z serwisu.

3. Lead Nurturing dla ogłoszeniodawców

Po pierwszej wiadomości powitalnej warto uruchomić program mający na celu wyedukowanie nowo pozyskanego ogłoszeniodawcy. Program Lead Nurturing mają na celu stopniowe dostarczanie treści o charakterze edukacyjnym. Portale ogłoszeniowe często dosyłają kolejne instrukcje dodawania nowych ogłoszeń, zwiększania ich atrakcyjności, sposobu komponowania treści, obsługi zapytań z klientem i przebiegu transakcji. Pokazując jak korzystać z portalu zacieśniają relację z klientami i działają na rzecz zwiększania liczby nowych ogłoszeń.

4. Powiadomienia dla Call Center o potencjalnym ogłoszeniodawcy zainteresowanym płatnym pakietem

Analiza zachowania każdego użytkownika pozwala automatycznie powiadamiać dział Call Center lub sprzedaży o osobie, które jest na tyle aktywna, że warto zaproponować jej płatny pakiet lub dodatkowe płatne opcje. Powiadamiając pracowników o konieczności kontaktu z konkretnymi osobami mocno skracamy czas potrzebny na dotarcie do zainteresowanego klienta i ograniczamy znacząco cold calling.

5. Automatyczne oferty na pakiety/konta płatne dla ogłoszeniodawcy

Call Center lub dział sprzedaży to nie jedyny sposób na dotarcie i sprzedaż dodatkowych pakietów. System może automatycznie ofertować osoby, które mogą skorzystać z płatnych opcji.  W ten sposób system analizując zachowanie kontaktów na podstawie reguły automatyzacji wyśle ofertę do odpowiedniej osoby, w odpowiednim czasie i formie, a dostępne są praktycznie wszystkie kanały marketingowe i sprzedażowe.

6. Alerty o braku aktywności osób często wystawiających ogłoszenia

Jeśli ponieśliśmy koszt pozyskania klienta i zaczął on wystawiać ogłoszenie, to ważne jest jego jak najdłuższe utrzymanie. SALESmanago automatycznie wykryje spadek aktywności lub wręcz jej zanik i uruchomi odpowiednie działania. Może to być właśnie alert do działu sprzedaży lub Call Center. Możliwe jest również wysłanie odpowiedniej wiadomości do klienta poprzez e-mail lub SMS.

Automatyzacje do obsługi kupujących na portalu ogłoszeniowym

1. Wiadomości powitalne dla nowych użytkowników portalu

Automatyczna wiadomość wysyłana do każdej osoby, która zarejestrowała się w portalu jako potencjalny kupujący. Wiadomości takie zawierają, krótkie przedstawienie portalu i jego oferty. Kierują, również konsumenta do materiałów ułatwiających korzystanie z portalu i kontakt z infolinią.

2. Lead Nurturing przed pierwszym zakupem zwiększający wartość pierwszego zamówienia

Edukacja klienta ma bardzo duży wpływ na wielkość zakupów, których dokonuje. Prosty zestaw 3 wiadomości potrafi zwiększyć średnią wartość pierwszego zakupu nawet o 25%. Najczęściej w pierwszej wiadomości przedstawiany jest portal i zasady jego funkcjonowania. W drugiej wiadomości treść skupiona jest na korzyściach płynących z korzystania z portalu dla klientów. W trzeciej i zarazem ostatniej umieszczane są rabaty na zakup, wysyłkę lub inne bodźce stymulujące do dokonania zakupu wraz z czytelnym call to action kierującym adresata wiadomości na stronę WWW.

3. Lead Nurturing dla klientów po pierwszym zakupie

Po pierwszym zakupie warto dalej utrzymywać relację z osobami, które skorzystał z oferty portalu i jego ogłoszeniodawców. Tutaj możliwości jest sporo. Najczęściej taki Lead Nurturing przyjmuje formę cyklicznego newslettera, w którym odbiorcy informowani są o nowościach, ciekawych zmianach na portalu lub wydarzeniach tematycznych organizowanych przez portal. W ten sposób podtrzymana zostaje relacja i rośnie prawdopodobieństwo powrót tego klienta na stronę i skorzystania z kolejnych ogłoszeń.

4. Powiadomienia dla Call Center o aktywności użytkowników portalu

Czasem kiedy produkty oferowane przez portal są drogie, a ich zakup często trwa dłużej i nie należy do tych spontanicznych. Wtedy wartość prowizji pobieranej przez portal jest duża i rośnie konieczność kontaktu działu sprzedawcy z potencjalnym klientem. Doskonałym przykładem jest sprzedaż nieruchomości. SALESmanago monitoruje aktywność potencjalnych nabywców na portalu ogłoszeniowym i odnotowuje odwiedziny na konkretnych ogłoszeniach. Cały czas buduje scoring klienta, czyli dodaje punkty do jego karty kontaktu za każdą odnotowaną interakcję. Ilość punktów odzwierciedla zainteresowania klienta i kiedy przekroczy ustalony poziom system automatycznie wyśle do sprzedawcy lub Call Center informację o konieczności kontaktu wraz z profilem zainteresowania danego kontaktu. W ten sposób osoba dzwoniąca wie, że dzwoni do zainteresowanej osoby i wie które konkretnie nieruchomości interesują ją najbardziej.

5. Dynamiczne dopasowanie treści na stronie WWW

SALESmanago Marketing Automation posiada technologie, która pozwala na dynamiczne dostosowywanie zawartości strony WWW do profilu osoby ją odwiedzającej. Niezależnie czy to zidentyfikowany użytkownik czy osoba anonimowa. Możemy wyświetlić ogłoszenie lub ogłoszenia idealnie pasujące do jej zachowania. Dynamiczna treść na stronie WWW najczęściej przyjmuje postać bannerów i ramek zawierających dopasowane oferty. Możliwe jest również dopasowanie listy oferty do profilu konkretnej osoba, a nawet zmiana praktycznie dowolnego elementu strony WWW.

6. Dynamiczne wiadomości e-mail z ofertą dopasowaną one-to-one

Podobny mechanizm dopasowania co na stronie WWW można wykorzystać w e-Mail Marketingu. System automatycznie umieści dostępne oferty pasujące do danego klienta w szablonie wiadomości i wyśle ją w najlepszym momencie. Na przykład 3 godziny po wizycie na stronie WWW. W takiej ofercie mogą znaleźć się w oferty ostatnio przeglądane przez daną osobę, do nich pasujące, pasujące do całego profilu i historii przeglądanych ofert.

7. Formularze dopasowane tematycznie do segmentu przeglądanych ofert przez anonimowego odwiedzającego

Większość portali ogłoszeniowych dzieli dostępne ogłoszenia w tematyczne grupy. W ten sposób monitorując zachowanie użytkowników łatwo wychwycić jakim segmentem są zainteresowani. System automatycznie przypisze ich do danego segmentu. Bazując na takim podziale, który powstał na podstawie faktycznego zachowania danych osób, możemy łatwo targetować wysyłki i komunikaty do danego segmentu. W wypadku formularzy bardzo dobrze sprawdza się zaproponowanie pomocy w wyborze odpowiedniej oferty z danego segmentu dla klienta. Jeśli ktoś poszukuje małego jednorodzinnego domku dużo chętniej wypełnij formularz, w którym zaproponujemy mu wybór takiej nieruchomości, w odpowiedniej okolicy, cenie i metrażu.

Podsumowanie

Portale, które decydują się na automatyzację marketingu i sprzedaży zyskują przede wszystkim w dwóch obszarach. Większej liczbie osób wystawiających ogłoszenia płatne i bezpłatne oraz większej liczbie osób przeglądających i korzystających z ofert. Ci pierwsi są lepiej wyedukowani i łatwiej jest im korzystać z danego portalu, więc robią to chętniej. Dodatkowo dzięki szybszemu docieraniu, do konkretnych osób z dopasowaną ofertą portal jest atrakcyjniejszy dla ogłoszeniodawców i więcej zarabia na prowizjach i opłatach. Jednocześnie rośnie ruch na nim, więc pośrednio Marketing Automation wpływa na wzrost wpływów z reklam i wartość portalu.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]