Segmentacja behawioralna kontaktów w Marketing Automation – jak to zrobić?

Podział kontaktów na grupy o zbliżonych zainteresowaniach to krok w kierunku dużo lepszego dopasowania wysyłanych treści do potrzeb potencjalnych i aktualnych klientów. Wysyłki prowadzone do konkretnych segmentów i dopasowane do nich tematycznie wykazują dużo wyższe wskaźniki otwarć i kliknięć, a dodatkowo znacząco zwiększają aktywność użytkowników na stronie WWW. Większa aktywność i więcej reakcji na wiadomości, to więcej kontaktów sprzedażowych i wyższa sprzedaż.

Rozwiązania Marketing Automation stają się coraz popularniejsze. Ich popularność wynika bezpośrednio z zupełnie nowych możliwości w komunikacji z klientami, zarówno potencjalnymi i aktualnymi. To co najciekawsze i zarazem najważniejsze dla firm, to możliwość wysyłania potencjalnym klientom wiadomości spersonalizowanych, zawierających ważną i użyteczną dla nich treść, co ułatwia konwersję potencjalnych w klientów, a klientów w lojalnych i zadowolonych klientów. Jest to możliwe dzięki identyfikacji i monitorowaniu zachowania konkretnych osób, segmentacji i dynamicznym treściom dopasowywanym one-to-one. SALESmanago pozwala segmentować kontakty na podstawie:

  • zachowania monitorowanego online i offline – segmentacja behawioralna;
  • dokonywanych transakcji – segmentacja transakcyjna

Najlepsze rezultaty daje wymieszanie obu segmentacji i wykorzystanie pełnej wiedzy o kliencie w komunikacji. Dzisiaj skupimy się na automatycznej segmentacji w oparciu o realne zachowanie konkretnych osób. Ustawiając segmentację warto przejść przez 3 podstawowe kroki opisane poniżej.

1. Określ potrzeby i zweryfikuj treści

Każda firma ma dostępny jakiś zasób treści marketingowych i sprzedażowych. Warto przejrzeć istniejące w firmie materiały i spróbować je sklasyfikować tematycznie. Najprawdopodobniej zobaczymy duże grupy tematyczne i zarazem segmenty, do których można je kierować. Szybka inwentaryzacja istniejących treści pokaże nam też braki, które powinniśmy uzupełnić, tak aby przygotować się do komunikacji w oparciu o segmentację. Pamiętajmy, że potrzebujemy treści dopasowane do etapu na jakim znajduje się potencjalnym klient. Musimy pomyśleć o:

  • zbudowaniu pierwszej relacji z klientem – zaraz po pozyskaniu;
  • zaangażowaniu pozyskanego klienta;
  • edukacji i przygotowaniu do zakupu.

 

Porządna rewizja treści i tego jak dotychczas komunikowaliśmy się z klientami przyda się nie tylko przy budowaniu segmentacji ale także w programach Lead Nurturing i lojalizacji klientów.

2. Sprawdź wiesz o klientach

Zanim klient trafi do Twojej bazy na 95% odwiedzi Twoją stronę WWW. To wspaniałe miejsce, żeby uzyskać od niego kilka informacji potrzebnych w procesie sprzedaży. Zależnie od branży do klasycznego imie, nazwisko, email i telefon dodajmy w formularzu jedno pole lub dwa pola, w których klienci zostawią informacje dodatkowe takie jak firma, stanowisko, wiek, data urodzin, hobby czy inne które ułatwią dopasowanie treści. Musimy pamiętać, że każde pole powyżej 3 w formularzu wpływa negatywnie na ilość zapisów. Im lepiej dopasujemy wiadomość do konkretnego odbiorcy tym szybciej doprowadzimy do zakupu i znacznie ograniczymy liczbę rezygnacji

3. Ustal reguły segmentacji

Dopełnieniem segmentacji jest ustalenie jej reguł. W systemie SALESmanago mamy dostępne bardzo łatwe w obsłudze narzędzie do automatycznej segmentacji behawioralnej. Każde zachowanie wychwycone online może powodować odpowiednią segmentację. Na przykład jeśli klient zapisał się na szkolenie online, to automatycznie zasegmentujmy go do osób zainteresowanych szkoleniami i wysyłajmy mu zaproszenia na nowe edycje. Analogicznie ktoś kto przegląda wycieczki do Hiszpanii, telewizory czy męskie buty powinien od nas otrzymywać treści powiązane z jego zachowaniem i należeć do odpowiedniego segmentu. W ten sposób zbudujemy podbazy osób zainteresowanych danymi segmentami produktów lub usług. W SALESmanago może to wyglądać następująco:

Na podstawie zawartości adresów URL przeglądanych przez użytkowników strony SALESmanago  w oparciu o bardzo proste zasady na bieżąco przypisuje kontakty do odpowiednich segmentów i przypisuje im punkty scoringu.

Podsumowanie

Segmentacja kontaktów daje nam silne podstawy do personalizacji treści. Każdego dnia na skrzynki odbiorcze naszych potencjalnych klientów dociera mnóstwo wiadomości e-mail. Personalizacja i dopasowanie treści i momentu wysyłki to jedyny sposób, aby nasza wiadomość wyróżniła się z tłumu i dotarła do odbiorcy. Dzieląc się z naszymi potencjalnymi i aktualnymi klientami informacjami dla nich istotnymi wyraźnie odcinamy się od reszty firmy i zyskujemy wizerunek firmy, która koncentruje się na potrzebach i zainteresowaniach swoich klientów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]