Właściciele sklepów zbudowanych na platformie e-commerce Shoper.pl zyskali właśnie dostęp do systemu Marketing Automation. SALESmanago wybrało już ponad 500 sklepów internetowych takich jak Merlin.pl, Komputronik.pl, Yves Rocher, Answear.com i wiele innych. Nowa integracja pozwala bardzo szybko zintegrować platformę sklepową z systemem i wykorzystać jego funkcjonalności do zwiększenia sprzedaży online.
Opracowana integracja w automatyczny sposób łączy oba rozwiązania. Platforma sklepowa zyskuje silne wsparcie marketingowo-sprzedażowe zwiększające sprzedaż sklepu. Klienci SALESmanago w sektorze e-Commerce odnotowują nawet 400% wzrost konwersji, dzięki zastosowaniu automatyzacji marketingu i sprzedaży.
Marketing Automation w e-Commerce pozwala „zobaczyć” klienta pojawiającego się w sklepie tak jakbyśmy prowadzili tradycyjny sklep, w którym fizycznie widzimy jakim produktem zainteresowany jest każdy z klientów. SALESmanago identyfikuje i monitoruje zachowanie konkretnych osób oraz firm pojawiających się na stronie WWW. W oparciu o ich indywidualne zachowania system buduje indywidualne profile klientów, segmentuje ich i na tej podstawie pozwala wykonywać automatyczne dopasowane akcje w wybranych przez Ciebie kanałach marketingowych i sprzedażowych. Wszystkie informacje, które gromadzi SALESmanago pozwalają dopasowywać treść przekazywaną do klientów pod kątem ich indywidualnych potrzeb.
Shoper to gotowe oprogramowanie sklepu internetowego, dostępne w dwóch modelach rozliczeniowych: abonament lub licencja samodzielna. Korzysta z niego ponad 8000 sklepów internetowych. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom sprzedaż w Internecie staje się prosta i wygodna, a samo oprogramowanie intuicyjne i łatwe w obsłudze, co jest niezwykle istotne dla osób rozpoczynających prowadzenie ebiznesu. Sklepy działające na oprogramowaniu Shoper są także przyjazne dla klientów i ułatwiają dokonywanie zakupów. Oprogramowanie dostępne jest w różnych wariantach cenowych zależnych od potrzeb planowanego ebiznesu. Wszystkie funkcjonalności sklepu internetowego można sprawdzić podczas 14 dniowego bezpłatnego okresu próbnego.
Jak zintegrować obie Platformy?
Proces integracji jest bardzo prosty i następuje automatycznie po wpisaniu w platformie Shoper odpowiednich danych z systemu SALESmanago. Dane te to:
- Endpoint
- Id klienta
- API Key
- API Secret
- Właściciel kontaktu – adres e-mail służący do logowania w SALESmanago. To konto stanie się właścicielem kontaktów pochodzących z platformy Shoper.pl.
Wszystkie powyższe informacje znajdziemy po zalogowaniu się w systemie SALESmanago, w menu Ustawienia w zakładce Integracja:
Dane te wystarczy skopiować i wkleić w menu platformy sklepowej, w części Ustawienia>Integracja:
Jakie informację są przesyłane pomiędzy systemami?
W momencie integracji z systemem SALESmanago automatycznie łączone są formularze:
- Rejestracji
- Logowania
- Zakupu bez rejestracji
Każdy użytkownik, który skorzysta z wymienionych formularzy:
- Jest identyfikowany, a jego zachowanie jest monitorowane na stronie WWW
- W SALESmanago powstaje karta nowego kontaktu, a dane podane w formularzu trafiają do systemu i są zapisywane na karcie kontaktu
- Zgoda na otrzymywanie newslettera i treści marketingowych jest automatycznie przesyłana do SALESmanago.
Podstawowe korzyści integracji z SALESmanago Marketing Automation:
- Identyfikacja i monitorowanie zachowania konkretnych osób na stronie WWW – zyskujemy wiedzę o wizytach i ich przebiegu dla każdego klienta indywidualnie. Dzięki temu wiemy jakie produkty interesują każdego z nich i zyskujemy możliwość odpowiedniej komunikacji ofertowej.
- Budowa profilu każdego zidentyfikowanego kontaktu – system buduje profil klienta zawierający pełną historię jego interakcji z firmą: wizyty na stronie www, korespondencja e-mail, sms, vms, dokonywane transakcje, polubienia produktów itd.
- Automatyczna wysyłka dynamicznych maili one-to-one – system automatycznie generuje ofertę zawierającą produkty dopasowane do konkretnego klienta i wysyła ją w reakcji na jego zachowanie np. wizyta w sklepie internetowym
- Dynamiczne dopasowanie treści strony WWW – łącząc profil klienta z identyfikacją jego wizyt na stronie WWW. SALESmanago umożliwia wyświetlanie dopasowanej do indywidualnego odwiedzającego interesujących go treści. Mechanizm działa zarówno dla klientów anonimowych jak i zidentyfikowanych. Przykładem zastosowania jest ramka produktowa wyświetlające produkty dopasowane do konkretnej osoby.
Zobacz jak wykorzystać Marketing Automation w e-Commerce >>>
Chcesz przetestować Marketing Automation? Zarejestruj się na 30 dniowy okres testowy SALESmanago >>>