Praca człowieka to jeden z najdroższych i najcenniejszych elementów każdej działalności. Dlatego też czas pracy powinien być maksymalnie efektywnie wykorzystywany w każdej firmie. Marketing Automation pozwala lepiej wykorzystywać i zarządzać dostępnym czasem, a dzięki automatyzacji procesów marketingowych i sprzedażowych uzyskujemy go więcej na faktyczną pracę, a w wypadku działu handlowego sprzedaż.
Poniżej 3 ogólne porady jak wykorzystać możliwości, które dają systemy do automatyzacji marketingu i sprzedaży, aby w takim samym czasie sprzedawać znacznie więcej.
-
Edukacja potencjalnych klientów
Jeśli dział sprzedaży musi edukować klienta, to marnujemy czas sprzedawców na działania, które nie są czysto sprzedażowe. Wykorzystując SALESmanago możemy przenieść ciężar edukacji kontaktów na dział marketingu, który w tym celu może wdrożyć program Lead Nurturing. Marketerzy mogą zacząć tworzyć wartościowy content w formie blogu, e-booków, prezentacji, webinariów, raportów i innych wartościowych dla konsumentów treści. W zautomatyzowanych programach edukacyjnych (Lead Nurturing) mogą kierować potencjalnych klientów na treści dopasowane do ich potrzeb i poziomu zaawansowania, w ten prosty sposób edukują potencjalnych klientów i przygotowują na kontakt z działem sprzedaży.
Tworząc same treści pod Lead Nurturing należy skupić się na treściach istotnych i pomocnych dla naszych potencjalnych i aktualnych klientów. Tworząc treści, których potrzebuje grupa docelowa na oferowany produkt upewniamy się, że zaczniemy pozyskiwać wartościowe kontakty zainteresowane nasza ofertą. Wysoka jakość treści ustabilizuje naszą pozycję w świadomości konsumentów jako ekspertów i liderów rynku.
2. Automatyzacja marketingu
Jednym z najlepszych zastosowań systemów Marketing Automation jest edukacja potencjalnego klienta i utrzymywanie z nim relacji. Dzięki czemu skutecznie kierujemy go w dół lejka sprzedażowego do gotowości zakupowej. Zamiast dzwonić do każdego klienta, który pobrał e-book możemy automatycznie wysłać do niego wiadomość e-mail i pokierować do kolejnych ciekawych materiałów. W ten sposób system automatycznie pokieruje komunikacją z klientem, który dopiero poznaje produkt. Natomiast kontakt telefoniczny powinien następować tylko w wypadku osób, które faktycznie są już na to gotowe.
3. Wykorzystanie scoringu kontaktów
Scoring to jedno z ulubionych narzędzi każdego sprzedawcy. Automatyczny mechanizm przyznający punkty za każdą interakcję klienta z firmą daje sprzedawcy obiektywny obraz, który z klientów jest faktycznie mocno zainteresowany ofertą i z nim należy się kontaktować, a z którym należy jeszcze chwilę poczekać. Scoring pozwala skupić się sprzedawcom na najważniejszych potencjalnych klientach i skuteczniej realizować sprzedaż, tam gdzie mają na nią największe szanse.
Podsumowanie
Połączenie tych trzech elementów pozwala skutecznie przyciągać odpowiednich konsumentów, edukować ich i prowadzić do konwersji, a potem w odpowiednim momencie bezpośrednio do działu sprzedaży. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu Marketing Automation zaczyna działać sprzedażowo z właściwymi leadami, we właściwym momencie i jednocześnie budować relację z pozostałymi kontaktami.