MarketingSherpa w swoim badaniu przyjrzało się temu jak działy marketing wykorzystują swoje budżety. Gdzie planują cięcia, gdzie rozwój, a co pozostaje bez zmian. Przy okazji uzyskaliśmy ranking najpopularniejszych kanałów marketingowych. Okazuje się, że największe wzrosty czekają e-Mail Marketing, stronę WWW i social media. Natomiast największe cięcia dotkną tradycyjnych kanałów takich jak TV i radio.
Jak działy marketingu alokują swoje budżety?
Strona WWW
Wdrożenie Marketing Automation i wykorzystanie dynamicznej treści to pomysł na przyszłość stron WWW, które ze statycznych biuletynów zamienią się w prawdziwy kanał komunikacji. Po pierwsze jesteśmy w stanie doskonale zmierzyć ROI ze strony WWW, ponieważ monitorujemy zachowanie użytkowników strony WWW i wiemy jakie treści interesowały poszczególne osoby w ich procesie zakupowym. 69% marketerów planujemy zwiększenie budżetu w tym rejonie. Jeśli spojrzymy na bardziej szczegółowe dane to, aż 76% w wypadku B2C i 79% w wypadku eCommerce, marketerów zwiększy budżet na rozwój strony WWW.
E-Mail Marketing
Przeniesienie e-Mail Marketingu do Marketing Automation pozwala dopasować wysyłane treści do zachowania poszczególnych osób oraz do etapu sprzedażowego, na którym się znajdują. Prawidłowa realizacja działań e-mail marketingowych polega na wysyłaniu odpowiedniej treści do odpowiedniej osoby w odpowiednim czasie, przez co wymaga odpowiedniej technologii, którą z pewnością są systemy Marketing Automation. Stąd też, drugie miejsce tego kanału i grupa 64% marketerów, którzy zwiększą swoje budżety.
Social media marketing
Marketerzy nadal uczą się social media, poznają sposób w jaki działają i starają się znaleźć skuteczną metodę docierania do potencjalnych klientów, w tym kanale. Dlatego 63% marketerów planuje zwiększyć budżet na media społecznościowe.
Mobile
Marketing mobilny doświadczy najmniejszych spadków wydatków z budżetów marketingowych. Tylko 2% marketerów planuje ograniczyć wydatki w tej sferze. Urządzenia mobilne są coraz popularniejsze i udział nawet 30% odwiedzających WWW za ich pomocą przestaje obecnie dziwić. Sam trend, również przyspiesza i coraz więcej osób zaczyna kupować korzystając z tabletów i smartphonów.
Marketing wielokanałowy
Wyniki tego badania pokazują, że najbardziej urosną działania właśnie wielokanałowe. Najpopularniejszy zestaw w marketingu wielokanałowym to social media, strona WWW, e-mail i mobile. Tak się składa, że właśnie te cztery kanały odnotują największy wzrost. Taka dynamika wykorzystania marketingu wielokanałowego możliwa jest tylko przy użyciu odpowiedniej technologii, która połączy działania w każdym z nich w spójną całość. Marketing Automation to nie wątpliwie tego typu technologia. Nie tylko pozwala komunikować się w każdym z wymienionych kanałów ale przede wszystkim dokładnie mierzy reakcję odbiorców i monitoruje ich zachowanie.