5 kroków do optymalizacji konwersji z Marketing Automation

Kampanie marketingowe realizowane przy wykorzystaniu systemów Marketing Automation uzyskują ponad 200% wyższą konwersję, niż te realizowane tradycyjnie. Przyglądając się Marketing Automation i wszystkiemu co nam oferuję możemy dojść do wniosku, że wszystko sprowadza się do uzyskania jak najwyższej konwersji, która przekłada się na sprzedaż i realny przychód.

Jak to się dzieje, że uzyskujemy 200% wyższą konwersję? Argument numer jeden. Korzystając z Marketing Automation dostajemy lepsze dane, których nie sposób pozyskać realizując klasyczną, ręczną kampanię. System monitoruje wszystkie interakcje pomiędzy Twoją firmą i potencjalnymi klientami od momentu, w którym zareagują na wiadomość e-mail lub uzupełnią formularz kontaktowy, do zakupu a nawet później.

Informacje o zachowaniu potencjalnych klientów wyświetlane są w formie statycznie oraz graficznie dając dokładny wgląd w to co działa a co nie w samej kampanii. Można, również sięgnąć głębiej i wykorzystać bardziej szczegółowe dane. Wchodząc w szczegóły kampanii, mailingu, karty kontakty lub generując odpowiedni raport  uzyskujemy bardzo dokładną wiedzę o skuteczności i efektywności każdego elementu naszego wielokanałowego marketingu. Wiemy, które linki są klikane, w jakich miejscach i co po kliknięciu robią klienci. Połączenie informacji szczegółowej i ogólnego obrazu kampanii daje odpowiednią perspektywę i pozwala podejmować mądre decyzje dotyczące poprawiania kampanii i optymalizacji ich efektywności.

Wdrożenie Marketing Automation to jedyny pewny krok służący maksymalne zwiększeniu ROI z działań marketingowych. Od czego zacząć? Co zrobić, aby skutecznie zwiększyć konwersję? 5 prostych kroków:

1. Określ swoje priorytety

Praktycznie nie możliwym jest zautomatyzować wszystko od razu. Dlatego warto określić priorytety dla automatyzacji poszczególnych procesów i zacząć od  tych najważniejszych.

2. Popracuj z danymi

Wysokiej jakości baza kontaktowa to prawdziwy fundament działań marketingowych. Dlatego baza, na której będziemy pracować w Marketing Automation powinna być pozbawiona błędów, odpowiednio sprofilowana i posegmentowana. Oczywiście o to zadba sam system automatycznie czyszcząc błędne wpisy i segmentując bazę w oparciu o zachowanie osób. Jednak, można trochę przyspieszyć proces importując choć wstępnie sformatowaną bazę.

3. Stwórz treści dopasowane do potrzeb klientów

Dzisiaj w marketingu bardzo ważna jest edukacja potencjalnego klienta. Im dłuższy proces sprzedażowy lub bardziej skomplikowana oferta, tym więcej potrzeba będzie treści wysyłanych do potencjalnych i aktualnych klientów. Głównym celem edukacji nie jest pokazanie wprost cech produkty, ale pokazanie klientowi jak jego wykorzystanie rozwiąże problemy przed którym staje. Przygotowane treści powinny dostarczyć klientom odpowiedzi na kluczowe pytania/problemy pojawiające się w procesie sprzedażowym. Jeśli dostarczymy informacji istotnych dla klientów, to tym bardziej zaufają firmie i chętniej dokonają zakupu.

4. Trzymaj się zasady im prościej, tym lepiej

Systemy takie SALESmanago Marketing Automation o bardzo rozbudowanych funkcjonalnościach pozwalają na budowanie zaawansowanych i skomplikowanych procesów. Jednak na początku powinniśmy zacząć od prostych automatyzacji, opartych na prostych regułach i macierzach segmentacji. Z czasem gdy lepiej poznamy sam system, informacje jakie daje i możliwości ich wykorzystania, sami zaczniemy tworzyć dużo bardziej rozbudowane kampanie.

5. Pytaj i segmentuj swoją bazę adresową

Czasem jest tak, że niestety samo zachowanie to za mało i ciężko jest jednoznacznie dociec co tak naprawdę interesuje potencjalnych klientów. Rozwiązanie jest bardzo proste. Wystarczy ich zapytać. Jak? Dobrym  pomysłem może być zastosowanie ankiety i prostych pytań w stylu: “Jaki temat interesuje Cię najbardziej?” lub „Jaki problem próbujesz rozwiązać?”

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]