6 branż, które powinny otworzyć się na Marketing Automation w 2014 roku

Marketing Automation wciąż rośnie. Jest to najszybciej rozwijający się segment oprogramowania dla marketingu i sprzedaży. Mimo jego szybkiego wzrostu i ogromnych możliwości nadal jest słabo znany w wielu branżach, które nie są czysto technologiczne. Marketing Automation może być wdrożone praktycznie w każdej branży i poprawić sytuację rynkową firmy. Przedstawiamy 6 branż, które otwierając się na to rozwiązanie mogą zyskać najwięcej w 2014 roku.

1. Sport

Praktycznie dziewiczy teren dla systemów Marketing Automation. Tymczasem pojawiają się pierwsze kluby sportowe, które zauważyły doskonały sposób  na komunikację z każdym z fanów. Stosując SALESmanago Marketing Automation możemy poznawać preferencję naszych fanów, komunikując się z nimi za pomocą wiadomości e-mail, sms lub strony WWW. Możemy zwiększyć ich zaangażowanie wysyłające im ciekawe informacje o klubie, rozgrywkach czy wydarzeniach towarzyszących poprzez kanał komunikacji, w którym najchętniej reagują. Ciekawym pomysłem jest również zachęcanie kibiców do udziału w konkursach na Facebook’u, dzięki czemu każdy kto zagra trafia do bazy kibiców, a przy okazji zwiększamy ich przywiązanie do klubu.

Stosując Marketing Automation możemy automatycznie:

  • Wysyłać najnowsze informacje z życia klubu;
  • Przypominać o zbliżającym się terminie meczu;
  • Wysyłać bieżące wyniki i układ tabeli ligowej;
  • Promować karnety i ofertę sklepu kibica;
  • Wysyłać aktualności transferowe i wiele innych.

2. Nieruchomości

Rynek nieruchomości powoli dostrzega zalety wykorzystania Markeitng Automation na ich terenie. Procesy sprzedaży, w tym wypadku są wyjątkowo długie i wymagają stałego kontaktu z klientem i prowadzenia go niemal za rękę przez cały proces. Wiadomości mogą być wysyłane w stałych interwałach, np. co tydzień lub w reakcji na określone zachowania klientów, np. otwarcie wiadomości e-mail.

Tak wysyłane wiadomości mogą automatycznie zawierać oferty dopasowane do odbiorcy bazujące na takich czynnikach jak:

  • lokalizacja nieruchomości;
  • metraż;
  • cena;
  • i praktycznie dowolne cechy dodatkowe pożądane przez adresata.

W ten sposób pozostajemy w kontakcie z klientami, pokazując im najlepsze dla nich oferty, które dopasowujemy na podstawie ich zachowania.

3. Finanse

Rynek usług finansowych to kolejny sektor, w którym ważne jest pozostanie w kontakcie z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Proste alerty dla Call Center, sprawią że zacznie ono kontaktować się z osobami, które naprawdę szukają danej oferty, w tej chwili. Dodatkowo odmienione wiadomości e-mail zaczną dostarczać klientom szczegółów dotyczących usług, o których czytali na stronie WWW. Dopasowana i spersonalizowana komunikacja buduje relację z klientem, wpływa dobrze na jego lojalność i ogranicza ilość odejść. Wysyłając klientom to czego potrzebują pokazujemy, że nam na nich zależy.

4. Motoryzacja

Sprzedaż samochodów, to jeden z tych procesów, gdzie możemy zarobić najwięcej dopiero po sprzedaniu bazowego produktu-samochodu. Marketing Automation pozwala sprzedawać skuteczniej zarówno same pojazdy, jak i późniejsze usługi serwisowe i dodane. Informacje o klientach i kupionych przez nich samochodach są przechowywane w systemie. Dzięki temu można wysyłać wiadomości dotyczące potrzeb konkretnych klientów bazujące na modelu pojazdu, dacie zakupu i historii serwisowej. Klienci otrzymają bardzo dokładnie targetowane oferty kolejnych zakupów oraz przypomnienia dotyczące kolejnych akcji serwisowych, np. wymiany oleju.

5. Komunikacja alarmowa

Marketing Automation przydaje się nie tylko w marketingu czy sprzedaży, ale również w sytuacjach gdy musimy dotrzeć do dużej liczby osób z bardzo ważnym komunikatem i bardzo szybko. Zasięg mamy praktycznie nie ograniczony, a do tysięcy osób możemy szybko dotrzeć poprzez e-mail, sms,vms lub social media. Wiadomość może być automatycznie dostosowywane do lokalizacji, w której przebywa odbiorca. Dodatkowo po pierwszej wiadomości, każda kolejna może być automatycznie dostosowywana do zmieniającej się sytuacji, tak aby odpowiednio instruować ludzi do momentu, w którym zagrożenie minie.

6. Instytucje non-profit

Organizacje działające non-profit, często borykają się z ograniczonymi zasobami ludzkimi i skromnym budżecie. Marketing Automation pomaga im dotrzeć do wszystkich wolontariuszy i do wszystkich, którzy mogą pomóc w ich pracy. Co przy działaniu manualnym było by praktycznie nie możliwe. Kampanie zachęcające do dotacji mogą być uruchamiane automatycznie bazując na zachowaniu osób, dzięki czemu pracownicy organizacji mogą skupić się na organizowaniu wydarzeń i bardziej organicznej pracy. Instytucje non-profit mogą skorzystać z:

  • automatycznych newsletterów;
  • automatycznych wiadomości dziękujących za dotację;
  • automatycznych kampanii kierujących na stronę www z możliwością dokonania dotacji;
  • automatycznej obsługi komunikacji w social media.

Zastosowanie Markeitng Automation w każdej z wymienionych branż opiera się na budowaniu i podtrzymywaniu trwałej pozytywnej relacji pomiędzy firmą i klientem. Komunikacja na coraz bardziej konkurencyjnym rynku to jedno z najważniejszych zadań dla każdej firmy, która chce odnieść sukces lub pozostać w świadomości konsumentów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]