Ile wiadomości wysyłają firmy z platform do e-Mail Markeitngu, a ile z Marketing Automation?

 

Marketo, jeden z liderów branży Marketing Automation, przeprowadziło ostatnio własne badania dotyczące wykorzystania technologiii w marketingu. Zgodnie z nimi małe firmy, które zatrudniają do 50 pracowników, aż w 43% przypadków nie wdrażają systemów do e-Mail Marketingu. Tymczasem w większych firmach, to systemy Marketing Automation stanowią naturalny wybór i wykorzystywane są do realizacji efektywniejszych kampanii e-mail.

Co ciekawe, okazuje się, że wdrożenie Marketing Automation prowadzi do zwiększenia częstotliwości wysyłek i jednocześnie poprawy ich efektów.  60% badanych potwierdziło, że wysyła do 10 wiadomości e-mail miesięcznie. 45% badanych wysyła mniej niż 5 wiadomości e-mail miesięcznie. I właśnie w tej grupie jest najwięcej firm, które nie korzystają z żadnych technologii służących do wysyłek e-Mail Marketingowych. Mówimy tutaj o 46% firm.

Ile wiadomości wysyłają firmy korzystające z tradycyjnych platform do e-Mail Markeitngu?

Kolejny ciekawym wnioskiem z przeprowadzonego badania jest fakt, że wykorzystanie tradycyjnych platform do e-mail marketingu nie wpływa na frekwencję wysyłek. 58% firm, które korzystają z takich platform wysyła mniej niż 5 maili miesięcznie. Dla porównania w wypadku marketerów korzystających z Marketing Automation, tylko 27% wysyła mniej niż 5 maili miesięcznie, co więcej wynik ten spada do 15% gdy firma korzysta z Marketing Automation dłużej niż rok.

Dlaczego firmy z Marketing Automation wysyłają więcej wiadomości e-mail?

Głównym założeniem działania Marketing Automation jest dostarczanie dopasowanej wiadomości, w odpowiednim czasie i do odpowiedniej osoby. Po prostu firmy, które korzystają z Marketing Automation lepiej wychwytują potrzeby klientów i momenty, w których należy się komunikować. Dlatego wysyłając wiadomości w reakcji na zachowanie konsumentów i realizując lead nurturing, w efekcie wysyłają więcej wiadomości. Natomiast są to treści pożądane przez ich potencjalnych i aktualnych klientów, dzięki czemu osiągają dużo wyższe OR, CTR i konwersję. Mimo to, że wysyłają więcej treści niż firmy posiadające tylko e-Mail Marketing.

Co powstrzymuje przed wdrożeniem Marketing Automation?

Powołując się na badania VentureBeat można wymienić 3 główne obawy związane z implementacją automatyzacji marketingu i sprzedaży:

  • Czy posiadamy odpowiednie umiejętności w firmie, aby wykorzystać nowe narzędzie?
  • Czy Marketing Automation dostarczy nam realnych korzyści?
  • Czy stać nas na wdrożenie Marketing Automation?

Dlaczego warto zacząć korzystać z Marketing Automation do kampanii e-mail?

Można dyskutować czy zwiększenie frekwencji wysyłek wiadomości e-mail do dobra rzecz. Jednakże statystyki i osiągane wyniki przez firmy wdrażające Marketing Automation mówią same za siebie. W wyniku badań przeprowadzonych wśród klientów SALESmanago Marketing Automation okazało się, że przeniesień kampani mailowych przynosi pozytywne rezultaty szczególnie w obszarze dopasowania wiadomości do zainteresowań indywidualnego odbiorcy.

Pominięcie dwóch problemów wskazanych na grafice powyżej i dopasowanie komunikacji sprawia, że rosną parametry wysyłek i w efekcie konwersja sprzedażowa.

Kanał e-mail jest nadal najpopularniejszym sposobem komunikacji z klientami. Dlatego coraz więcej firm wysyła wiadomości e-mail, co widzimy na naszych skrzynkach pocztowych. Pojawia się pytanie co zrobić, aby wyróżnić się w natłoku wiadomości? Jedyne co wydaje się naprawdę skuteczne, to wysyłka tych treści, które chce otrzymać adresat. Proste w założeniu i bardzo proste w realizacji przy wykorzystaniu takich narzędzi jak SALESmanago Marketing Automation, gdzie identyfikujemy osoby na stronie WWW, monitorujemy ich zachowanie i automatycznie reagujemy wysyłając interesującą je treść.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]